راه‌اندازی 20 فرهنگ‌سرا و خانه‌ی فرهنگ، تا آخر امسال


شهردار کرمان خبر داد:
راه‌اندازی 20 فرهنگ‌سرا و خانه‌ی فرهنگ، تا آخر امسال 
شهردار کرمان از راه‌اندازی 20 فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگِ شهرداری، تا پایان امسال خبر داد.
علی بابایی در حاشیه‌ی افتتاح سه خانه‌ی فرهنگ شهرداری در جمع خبرنگاران افزود: طبق برنامه، پراکندگی خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سراها، در دستور کار شهرداری قرار گرفت و پس از بررسی، چون مراکز فرهنگی در سطح شهر به اندازه‌ی کافی وجود نداشت، مقرر شد تا پایان امسال و این دوره از شورا و شهرداری، در 20 نقطه از شهر، خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سرا راه‌اندازی شود. 
وی با بیان این‌که امروز سه خانه‌ی فرهنگ یاس، در خیابان شهید رجایی، خانه‌ی فرهنگ نماز، در شهرک نماز و خانه‌ی فرهنگ ادب، در شهرک شهید ایرانمنش افتتاح شد، گفت: در ادامه نیز، فرهنگ‌سرای خواجه‌اتابک، در بافت تاریخی به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار کرمان افزود: مجموعه‌ی خواجه‌اتابک، بازسازی و دو خانه‌ی مجاور آن با هزینه بالایی که داشت، تملک شد تا این مجموعه به یک فرهنگ‌سرای مناسب در بافت تاریخی تبدیل شود.
بابایی ادامه داد: فرهنگ‌سرای خواجه‌اتابک، حداکثر تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان این‌که راه‌اندازی فرهنگ‌سرای بزرگ قمر بنی‌هاشم (علیه‌السلام) در شهرک بنی‌هاشم نیز در دستور کار است، گفت: ساختمان این فرهنگ‌سرا تکمیل شده و فقط حصارکشی و تجهیز مجموعه باقی مانده که به‌زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.
شهردار کرمان افزود: در شهرک الغدیر نیز، با توجه به این‌که هیچ فضای فرهنگی وجود ندارد، در اولین فرصت یک خانه‌ی فرهنگ راه‌اندازی خواهد شد.
بابایی خاطرنشان کرد: در خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سراها، علاوه بر کلاس‌های آموزشیِ مختلف، در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها، آموزش مسایل مرتبط با خانواده هم مد نظر قرار گرفته و استادهای دانشگاه و صاحب‌نظران، موضوعات مربوط به خانواده را برای مردم تبیین می‌کنند.
شهردار کرمان با بیان این‌که هر کاری که در سطح شهر انجام می‌دهیم، برای مردم است و اگر مردم را از شهر جدا کنیم، هر کاری که انجام شود، بی‌فایده است، گفت: مردم، با فرهنگی که از گذشته داشته‌اند و هم‌چنین ارتقای فرهنگِ شهروندیِ خود، می‌توانند در ساختن و آبادانی شهر مشارکت و شهرداری را یاری کنند تا شهرداری هم بتواند بهتر خدمت‌رسانی کند.
بابایی افزود: در همین راستا، طرح جامع فرهنگی شهر کرمان در حال تدوین است.
وی ادامه داد: طرح جامع فرهنگی شهر کرمان، توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، تا پایان شهریورماه تدوین و ارایه می‌شود.
شهردار کرمان درباره‌ی پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی نیز گفت: هر کدام از پروژه‌ها که شروع شده، پیوست فرهنگی پروژه‌ها نیز هم‌زمان پی‌گیری و آماده شده است.

معاون فرهنگی‌اجتماعی شهردار کرماننیز در این مراسم گفت: در طول سال حدود 60 هزار نفر از فعالیت‌های مختلف مراکز فرهنگی شهرداری کرمان بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در آیین افتتاح سه خانه‌ی فرهنگِ شهرداری کرمان افزود: طبق آمارِ دقیق مراکز فرهنگی، 18 هزار و 100 نفر از شهروندان با پرداخت شهریه، در دوره‌های آموزشی مراکز فرهنگی شهرداری کرمان شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که بیش از 100 رشته‌ی مختلف در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ طراحی شده است، گفت: هر رشته‌ای که در هر یک از مراکز فرهنگی به حدنصاب برسد، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: مربیان دوره‌های آموزشی نیز براساس گزینش انتخاب شده‌اند؛ ضمن این‌که سعی شده سطح آموزشی مراکز فرهنگی شهرداری کرمان، از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

وی با بیان این‌که در مراکز فرهنگی شهرداری، مسایل فرهنگی همواره مد نظر بوده است، گفت: در زمینه‌ی مسایل اجتماعی نیز فعالیت‌های ویژه‌ای در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ شهرداری در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی‌اجتماعی شهردار کرمان افزود: خانواده، از موضوع‌های اساسی کشور است و اگر به این موضوع پرداخته و در راستای استحکام خانواده کوشش شود، از خیلی آسیب‌های اجتماعی در امان خواهیم بود؛ بنابراین، خانه‌های فرهنگ به‌صورت کارکرد محله‌ای، نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در این راستا مشاوره‌های خانواده و جوانان و دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، مسایل زناشویی، خانه‌داری و همسرداری در مراکز فرهنگی شهرداری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نشست‌های سلامت در مراکز فرهنگی شهرداری خبر داد و گفت: نشست‌های سلامت، با حضور پزشکان خوبِ شهر در مراکز فرهنگی شهر کرمان برگزار و مسایل مرتبط برای شهروندان تبیین می‌شود.

معاون فرهنگی‌اجتماعی شهردار کرمان افزود: هم‌چنین کارشناسان دادگستری، بهزیستی و نیروی انتظامی با حضور در مراکز فرهنگی شهرداری، مسایل مختلف اجتماعی را برای مردم تبیین می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در کنار آموزش‌های مختلف، دوره‌های آموزشی شهروندی نیز در راستای افزایش مشارکت شهروندان در آبادانی شهر، در مراکز فرهنگی شهرداری ارایه می‌شود.

وی با بیان این‌که برای اداره‌ی مراکز فرهنگی که تازه تأسیس می‌شود، از نیروهای موجود استفاده می‌کنیم، گفت: به‌دلیل کم‌بود نیرو، از اهالی محله‌ها در اداره‌ی مراکز فرهنگی کمک می‌گیریم که کار ارزشمندی در راستای مشارکت شهروندان است.

معاون فرهنگی‌اجتماعی شهردار کرمان هم‌چنین ضمن تشکر از هم‌راهی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، از هم‌کارانش در معاونت خدمات شهری شهرداری و سایر حوزه‌های شهرداری، برای راه‌اندازی مراکز جدید فرهنگی در سطح شهر تقدیر کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *