مشکل مالکان سرآسیاب تا دو ماه آینده حل می‌شود


در نشست عمومی شورا مطرح شد؛

مشکل مالکان سرآسیاب تا دو ماه آینده حل می‌شود

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و کلان‌شهر شورا، حل مشکل مالکان محدوده‌ی سراسیاب که قصد ساخت‌وساز دارند را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، محمدیاسین پنجعلی‌زاده در نشست عمومی شورا گفت: املاک محدوده‌ی سراسیاب، دارای کاربری باغ‌هاست که پیش از این شهرداری با اخذ تعهد از مالک، پروانه‌ی ساختمان صادر می‌کرده است؛ ضمن این‌که 90 درصد از مالکان این محدوده، یا به همین طریق و یا به‌صورت خلاف، ساخت‌و‌ساز کرده‌اند.

وی افزود: مابقی مالکان هم تقاضا دارند به همین طریق پروانه‌ی ساختمان دریافت و ساخت‌وساز کنند که با توجه به این‌که طرح تفضیلی، صدور پروانه‌ی ساختمان در باغ‌ها را ممنوع کرده، مقرر شد موضوع در شورای عمومی بررسی شود.

بابایی شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: طبق آخرین مجوی که از شورا گرفتیم، با مشاور قرارداد بسته‌ایم که کاربری تمام شهر را مشخص کند و اولویت اول هم، منطقه‌ی سراسیاب است که تا دو ماه آینده، کاربری املاک این محدوده مشخص می‌شود و مشکل مالکان سراسیاب حل خواهد شد.

پنجعلی‌زاده هم‌چنین در رابطه با درخواست شهرداری برای بررسی موضوع نظام ارجاع سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز گفت: هفته‌ی گذشته کمیسیون کلان‌شهر با حضور بیش‌تر اعضا، شهرداران مناطق، مسئول حراست شهرداری و مخالفان نظام ارجاع تشکیل شد.

وی افزود: این هفته نیز نشستی با حضور دکتر سلاجقه، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان و دو نفر از اعضای هیأت رییسه‌ی این سازمان برگزار شد و موضوع نظام ارجاع مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد طی یک هفته، موضوع نظام ارجاع و هزینه‌های اضافی‌ای که در قالب این طرح از شهروندان گرفته می‌شود، تعیین‌تکلیف و مشکل شهرداری و شهروندان حل شود.

وی تصریح کرد: اگر تا هفته‌ی آینده، شورا، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان در این رابطه به تعامل نرسند، موضوع مجدد در شورای عمومی مطرح و در این‌باره تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *