برگزاری انتخابات هیأت رییسه‌ی شورای شهر کرمان؛ یک‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده


رییس شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد:

برگزاری انتخابات هیأت رییسه‌ی شورای شهر کرمان؛ یک‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: انتخابات هیأت رییسه‌ی شورا، یک‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط‌عموی شورای اسلامی شهر کرمان، علی‌اکبر مشرفی هم‌چنین به پروژه‌ی پل سیدی اشاره کرد و گفت: خوش‌بختانه اخیراً شهردار کرمان برای سرعت‌بخشیدن به ساخت پل سیدی، 500 میلیون تومان به پیمان‌کار پرداخت کرده است؛ ضمن این‌که در بازدیدی که امروز از این پروژه داشتم، دهنه‌ی سوم تمام شده و کار دهنه‌ی چهارم هم در حال انجام است.

مشرفی افزود: اگر ساخت پل سیدی به همین شکل پیش برود، طبق برنامه‌ی زمان‌بندی که اعلام کرده بودیم، این پل حداکثر تا پایان آبان و یا اوایل آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان به توافق با سیف‌الهی معاون عمرانی شهردار کرمان در رابطه با تخریب خانه‌ی شهر نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شد استانداری برای ساخت تالار بزرگ شهر در میدان شورا، مبلغ 7.5 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت کند.

مشرفی هم‌چنین با اشاره به کلنگ‌زنی مرمت قلعه‌های دختر و اردشیر که شنبه‌ی هفته‌ی جاری با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی انجام گرفت، گفت: مرمت این دو قلعه، با کارهایی که شهرداری کرمان در محدوده‌ی این قلعه‌ها در دست انجام دارد، به صنعت گردشگری کمک زیادی خواهد کرد.

وی صنعت گردشگری را اقتصادی پایدار برای شهر کرمان دانست و گفت: در کنار صنایع و معادن، صنعت گردشگری یکی از ظرفیت‌های بی‌پایان کرمان است که با مرمت این دو قلعه، کرمان بیش از گذشته به یکی از قطب‌های صنعت گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

علی بابایی شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: در بازدید معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور از پروژه‌های شهری، بازسازی و مرمت قلعه‌های دختر و اردشیر آغاز و به‌صورت نمادین خشت‌هایی از این قلعه گذاشته شد.

وی افزود: منابع مالی برای مرمت این دو قلعه، توسط دولت تأمین خواهد شد؛ ضمن این‌که مرمت قلعه‌ها نیز به عهده‌ی سازمان میراث فرهنگی کرمان است.

شهردار کرمان به به‌سازی اطراف این دو قلعه توسط شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: از کلِ 200 هکتار محدوده‌ی قلعه‌های دختر و اردشیر، 96 هکتار مربوط به اطراف آن‌هاست و 102 هکتار هم خودِ قلعه‌ها را شامل می‌شود که تاکنون، 580 ملک از محدوده‌ی اطراف قلعه‌ها تملک شده است.

بابایی افزود: در سفر دکتر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به کرمان، مقرر شد برای تملک بقیه‌ی املاک اطراف قلعه‌ها، از سوی راه و شهرسازی زمین معوض در اختیار شهرداری گذاشته شود که علی‌رغم پی‌گیری‌ها، هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: به‌رغم این‌که 42 درصد از اصل طرح محدوده‌ی اطراف قلعه‌ها کاهش پیدا کرد، اما هنوز برای تملک خانه‌های این محدوده، 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار کرمان بیان کرد: در محدوده‌ی اطراف قلعه‌ها، دو پارک ملت و اکوپارک در حال ساخت است؛ ضمن این‌که مناسب‌سازی این محدوده نیز هنوز نیاز به 300 میلیارد تومان اعتبار دارد.

بابایی به بازدید معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی از سایر پروژه‌های شهری از جمله به‌سازی مقبره‌ی خواجه‌اتابک و حمام باغ‌لـله اشاره کرد و گفت: معاون رییس جمهور، استاندار کرمان و سایر مسئولان مربوط، از پروژه‌های شهری به‌ویژه از بازسازی و  مرمت حمام باغ‌لـله، رضایت کامل داشتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *