بازسازی حمام باغ‌لـله، 40 درصد پیش‌رفت فیزیکی دارد


در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از پروژه‌های عمران‌شهری مطرح شد:

 بازسازی حمام باغ‌لـله، 40 درصد پیش‌رفت فیزیکی دارد

اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، از برخی پروژه‌های عمرانی شهر بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، در این بازدید که اعضای شورای اسلامی شهر کرمان،  شهردار کرمان و معاونان فنی و عمرانی و خدمات شهری شهردار، حضور داشتند، شهردار کرمان از پیش‌رفت 40 درصدی بازسازی حمام باغ‌لـله خبر داد.

علی بابایی گفت: حمام باغ‌لـله، پیش از این به زباله‌دانی تبدیل شده بود؛ ضمن این‌که به‌دلیل پایین بودن حمام از سطح کوچه، آب‌های سطحی وارد حمام می‌شد و 1.5 متر آب، کفِ حمام بود.

بابایی افزود: چهار دانگ از حمام باغ‌لـله، در مالکیت شهرداری و دو دانگ در مالکیت بخش خصوصی بود که دو دانگ بخش خصوصی توسط شهرداری خریداری و کار به‌سازی و مرمت حمام آغاز شد.

شهردار کرمان هم‌چنین در بازدید اعضای شورا از روند به‌سازی مقبره‌ی خواجه‌اتابک، با بیان این‌که این مجموعه، سال‌ها بلاتکلیف بود، گفت: طی صورت‌جلسه‌ای مقبره‌ی خواجه‌اتابک به شهرداری واگذار و مقرر شد این مقبره و محدوده‌ی اطراف آن، توسط شهرداری و زیرنظر اداره‌کل میراث فرهنگی به‌سازی شود.

وی افزود: محدوده‌ی مقبره‌ی خواجه‌اتابک، وضعیت بسیار نامناسبی داشت و زباله‌‌ریز بود که با اعتبار 100 میلیون تومان، به‌سازی شد.

بابایی ادامه داد: برای خریداری املاک اطراف این مقبره نیز، 180 میلیون تومان توسط شهرداری هزینه شده است.

محمدرضا عسکری، رییس سازمان به‌سازی و نوسازی شهرداری کرمان نیز با بیان این‌که مقبره‌ی خواجه‌اتابک، مربوط به دوره‌ی سلجوقی و بنایی با قدمت هزار ساله است، گفت: بازسازی این مقبره، از 10 سال پیش توسط شهرداری آغاز و اتاق‌های پیرامون مقبره و زیرزمین استحکام‌بخشی و مرمت شد.

وی افزود: هم‌چنین برای تبدیل شدن این بنا به یک مجموعه‌ی تفریحی و فرهنگی، هفت ملکِ اطراف آن خریداری شد.

هم‌چنین سرویس بهداشتی در دست ساخت خیابان تجلی، با 320 مترمربع زیربنا، پروژه‌ی دیگری بود که مورد بازدید قرار گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *