رضایت اعضای شورا از پیش‌رفت فیزیکی زیرگذر آزادی


شهردار کرمان بیان کرد:

رضایت اعضای شورا از پیش‌رفت فیزیکی زیرگذر آزادی

شهردار کرمان گفت: در بازدید از پروژه‌ی زیرگذر میدان آزادی، اعضای شورا از روند اجرای این پروژه اظهار رضایت کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی بابایی در حاشیه‌ی بازدید اعضای شورا از پروژه‌های شهری افزود: چون تاکنون، عمده‌ی کارِ زیرگذر میدان آزادی در زمین انجام شده و به چشم نمی‌آید، پیش‌رفت این پروژه برای اعضای شورا قابل توجه بود.

شهردار کرمان درباره‌ی تملک املاک محدوده‌ی این پروژه نیز گفت: املاک خیابان بهمنیار با اعتباری معادل چهار میلیارد تومان، تملک شدند.

بابایی افزود: تملک املاک محدوده‌ی خیابان استقلال نیز نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار دارد که به‌زودی تأمین‌اعتبار و کار تملک انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: خاک‌برداری بهمنیار نیز شروع شده و شمع‌ریزیِ چند شمعِ باقی مانده نیز در حال انجام است که به‌زودی به پایان خواهد رسید.

شهردار کرمان بیان کرد: خاک‌برداری بولوار جمهوری‌اسلامی در حال انجام است؛ ضمن این‌که کار در خیابان استقلال هم پیش‌رفت مطلوبی دارد.

بابایی گفت: تاکنون در میدان آزادی، حدود 760 شمع با میانگینِ ارتفاعِ 60 متر، ریخته شده است.

وی افزود: در زیرگذر میدان آزادی، هفت لاین سواره‌رو خواهیم داشت.

موسی نجفی، مدیر پروژه‌ی گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم در کرمان گفت: تاکنون، 24 کیلومتر شمع در این پروژه اجرا شده است.

وی افزود: در هر کدام از مسیرهای استقلال، بهمنیار و جمهوری‌اسلامی، هر 2.5 متر یک شمع که ارتفاع متوسط شمع‌ها 50 متر است، اجرا شده است.

نجفی عرض هر کدام از زیرگذرهای استقلال، بهمنیار و جمهوری‌اسلامی را 28 متر دانست و گفت: عرض زیرگذر در محدوده‌ی میدان آزادی، به‌دلیل ساخت پله‌ی فرار و پیاده‌رو، به 38 متر می‌رسد.

وی افزود: در زیرگذر بهمنیار، هفت لاین در سه دهنه ساخته می‌شود؛ ضمن این‌که از زیرگذر استقلال نیز، خودروها از هفت لاین عبور خواهند کرد.    

نجفی ادامه داد: برای آب‌بندیِ زیرگذر نیز در دیواره‌های مسیرهای زیرگذر، قاب ریلی بتنی به قطر 80 سانتی‌متر ساخته می‌شود.

 مدیر پروژه‌ی گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم در کرمان در رابطه با بازگشایی مسیرهای بولوار جمهوری‌اسلامی و استقلال گفت: در صورتی که طی امروز و فردا، تیرهای چراغ‌برق بولوار جمهوری‌اسلامی جابه‌جا شوند، تعهد می‌کنیم که مسیر بولوار جمهوری‌اسلامی تا اول مهر باز شود.

نجفی افزود: در خیابان استقلال نیز علاوه بر تملک دو ملک، شرکت‌های آب، برق و مخابرات باید تأسیسات خود را عبور دهند تا بتوانیم کار را ادامه دهیم؛ بنابراین، اگر دو معارض ملکی برطرف و تأسیسات عبور داده شود، مسیر خیابان استقلال نیز تا اول آبان‌ماه باز خواهد شد.

وی درباره‌ی تخریب بتن روی شمع‌ها گفت: بتنی که روی شمع‌ها وجود دارد، بتنِ کثیف نام دارد که باید برای افزایش کیفیتِ کار، تخریب شود.

نجفی افزود: وقتی چاهی به عمق 40 تا 50 متر بتن‌ریزی می‌شود، خاک جداره‌ی چاه با بتن مخلوط می‌شود و چون وزن خاک از وزن بتن سبک‌تر است، خاک بالا می‌آید؛ بنابراین، وقتی که بتن‌ریزی به پایان می‌رسد، ارتفاعی از بتن که با خاک مخلوط شده و قابلیت بارپذیری ندارد، تخریب می‌شود.

وی ادامه داد: در بتن‌ریزی شمع‌های معمولی، ارتفاع بتنِ کثیف بین 40 تا 50 سانتی‌متر است، اما هرچه عمق بتن‌ریزی و دهانه بیش‌تر می‌شود، ارتفاع بتنِ کثیف نیز بیش‌تر و بین 1.5 تا 2 متر افزایش پیدا می‌کند که پس از پایان کار، باید تخریب شود.

نجفی خاطرنشان کرد: تخریب بتنِ کثیف، کاری سخت و هزینه‌بر است؛ اما به‌دلیل بالا رفتن کیفیت کار و به لحاظ فنی، باید تخریب شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *