واگذاری جمع‌آوری زباله و تنظیف به بخش خصوصی، کار بزرگی بود


رییس شورای اسلامی شهر کرمان:

واگذاری جمع‌آوری زباله و تنظیف به بخش خصوصی، کار بزرگی بود

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: واگذاری جمع‌آوری زباله و تنظیف به بخش خصوصی، کار بزرگی بود که در این دوره از شورا و با همت شهردار کرمان انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی‌اکبر مشرفی، در نشست عمومی شورا، ضمن گرامی‌داشت هفته‌ی دولت و سال‌روز ورود آزادگان به میهن اسلامی، واگذاری تنظیف و جمع‌آوری زباله به بخش خصوصی را کار بزرگی دانست که از مدت‌ها پیش در دستور کار بود، اما به نتیجه نرسیده بود.

علی بابایی، شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: یکی از کارهای خیلی خوبی که با همت شورا و پی‌گیری شهرداری انجام گرفت، واگذاری هم‌زمان تنظیف و رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله به بخش خصوصی بود.

وی افزود: این کار ریسک بالایی داشت، اما براساس مجوزی که شورا به شهرداری داد، مقرر شد تنظیف و جمع‌آوری زباله، به‌صورت سه‌ساله به بخش خصوصی واگذار شود.

بابایی ادامه داد: اولین ره‌آورد واگذاری هم‌زمان تنظیف و جمع‌آوری زباله به بخش خصوصی، این بود که هزینه‌ی جمع‌آوری زباله از هر کیلوگرم 100 تومان، به هر کیلوگرم 60 تومان کاهش یافت و بهره‌وری 40 درصدی دربرداشت.

شهردار کرمان با بیان این‌که این کار در راستای اصل 44 قانون اساسی انجام گرفته است، به وجود 96 دستگاه خودروی فرسوده‌ی شهرداری در بخش جمع‌آوری زباله اشاره کرد و گفت: خودروهای جمع‌آوری زباله‌ی شهرداری فرسوده شده بود که با واگذاری هم‌زمان تنظیف و جمع‌آوری زباله به بخش خصوصی، خودروها نیز به بخش خصوصی اجاره داده شد.

بابایی افزود: هم‌چنین به‌دلیل فرسوده بودن خودروها، بخش خصوصی تاکنون 22 دستگاه خودروی جدید وارد سیستم کرده است.

وی ادامه داد: با نظارت شورا و سازمان بازرسی، تنظیف و جمع‌آوری زباله به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون، حدود هشت شرکت در این زمینه فعال هستند.

شهردار کرمان بیان کرد: طی چند ماه آینده وضعیت جمع‌آوری زباله در شهر کرمان به حالت کاملاً منسجم درخواهد آمد.

بابایی افزود: با واگذاری هم‌زمان تنظیف و جمع‌آوری زباله به بخش خصوصی، ماهانه 500 میلیون تومان در هزینه‌های جاری شهرداری صرفه‌جویی شده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *