نظارت بر وضعیت زباله‌های بیمارستانی ادامه پیدا می‌کند


رییس کمیته پسماند شورا تأکید کرد:

نظارت بر وضعیت زباله‌های بیمارستانی ادامه پیدا می‌کند

رییس کمیته پسماندِ کمیسیون بهداشت شورا گفت: نظارت بر وضعیت زباله‌های بیمارستانی با جدیت ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، مهنوش مؤمنی، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، به نامه‌ی نامه دانشگاه علوم پزشکی به حراست شهرداری، مبنی بر نظارتِ برخی از اعضای شورای شهر بر وضعیت زباله‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: بنا به ماده 71 قانون تشکیلات و وظایف شوراها، شوراهای اسلامی نهاد نظارتی هستند و جایی در قانون به صراحت ذکر نشده که برای این نظارت، دوربین فیلم‌برداری با خودمان نبریم و یا با ارگانی هماهنگ کنیم؛ بنابراین، تا جایی که با سلامت مردم در ارتباط است، نظارت شورا بر زباله‌های بیمارستانی ادامه خواهد داشت و تخلفاتی که با بهداشت و سلامت مردم در ارتباط باشد را نیز رسانه‌ای خواهیم کرد.

وی به کارگاه‌های غیرمجازی که شاکی خصوصی دارند نیز اشاره کرد و گفت: مصوب شد به این دلیل که این کارگاه‌ها بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازند، پلمپ شوند.

مؤمنی افزود: این موضوع در قانون مدیریت پسماند هم به صراحت گفته شده است.

وی به حضور سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی پسماند اشاره کرد و گفت: برای انعقاد قرارداد با این سرمایه‌گذار، نیاز است مجوز ترک تشریفات تا مبلغ 540 میلیون تومان به شهردار کرمان داده شود که این موضوع برای تصویب، به کمیسیون بودجه‌ی شورا ارجاع داده شد.

رییس کمیته پسماند شورا هم‌چنین گفت: مصوب شد پیش از صدور پروانه‌ی کسبی که به پسماندها مربوط می‌شود، از شهرداری استعلام گرفته شود تا بعدا‍ً مشکلات بهداشت عمومی برای مردم ایجاد نشود.

مؤمنی بر اجرای شیوه‌نامه‌ی اجرایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در رابطه با جابه‌جایی و حمل نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری نیز تأکید کرد.

وی افزود: هم‌چنین مقرر شد از این پس اخذ مجوز حفاری و گودبرداری نیز به مراحل صدور پروانه‌ی ساختمان اضافه شود و نماینده‌ی مقیم سازمان پسماند، در مناطق شهرداری حضور داشته باشد تا خودروهایی که مورد تأیید سازمان پسماند هستند، برای حمل خاک و نخاله‌های ساختمانی معرفی شوند.

در ادامه، صدیقه زاهدی، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان بر توجه بیش‌تر به معضلات اجتماعی تأکید کرد.

وی به شهریه‌ی مدارس دولتی هم اشاره کرد و خواستار برگزاری نشست با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان برای کاهش شهریه‌ها شد.

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان به حضور منتظر، مسئول اقتصاد مقاومتی شهرداری در نشست این کمیسیون نیز اشاره کرد و گفت: پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی به‌طور عملی، در این نشست مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: هم‌چنین با توجه به این‌که بخش‌های مختلف شهرداری در حال واگذاری به بخش خصوصی است، واگذاری‌ها باید به‌گونه‌ای انجام شود که حقی از کارگران شهرداری ضایع نشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *