در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: آب کرمان کیفیت مناسبی دارد


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا، شهردار کرمان و مدیرکل آب و فاضلاب استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این نشست در ارایه‌ی گزارشی درباره‌ی وضعیت آب شهر کرمان، با تاکید بر این‌که هیچ نوع آلودگی در آب شهر کرمان وجود ندارد، گفت: ما هیچ چیز را از مردم پنهان نمی‌کنیم و اگر شاخصی در آب شهر بیش‌تر از میزان استاندارد بشود، سریعا اعلام و رسیدگی می‌کنیم.

طاهری با اشاره به این‌که عنصر آزبست جزو  بخشنامه‌ی ما برای اندازه‌گیری میزان آن در آب نیست، گفت: آزبست ازطریق تنفس و استنشاق به انسان آسیب می‌زند و چیزی به اسم آزادسازی آزبست در آب ازطریق لوله‌های آب‌رسانی و آسیب رساندن به انسان از این طریق وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر فرض این‌که آزبست در آب وجود داشته باشد و میزان آن بیش از حد مجاز باشد، فقط می‌تواند موجب پلیپ روده شود؛ نه مشکلات سرطانی.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: آب کرمان یکی از بهترین آب‌های کشور است و میزان آرسنیک موجود در آن کم‌تر از 10 و استاندارد است و باقی عناصر موجود در آن هم در حد مطلوب هستند.

طاهری افزود: کیفیت آب شهر کرمان به برکت وجود دشت حسین‌آباد در سطح مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: مرجع نظارت بر سلامت آب کرمان دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به مسایلی که طی ماه‌های اخیر در خصوص آب کرمان مطرح شده است، گفت: من در تاریخ 18 خرداد 93 گزارشی با هدف شناساندن چالش‌های بخش آب و گره‌گشایی از مشکلات آب استان ارایه کردم و تصور نمی‌کردم صحبت‌ها به بیرون درز کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: پس از آن، هجمه‌ای به مجموعه‌ی ما شروع شد و این صحبت‌ها نگرانی و شوکی به مردم وارد کرد و متاسفانه هیچ جلسه‌ای هم برای رفع ابهام تشکیل نشد.

طاهری با تاکید بر این‌که معتقدم باید با مردم شفاف باشیم و مشکلات را با آن‌ها در میان بگذاریم، افزود: اگرچه شبکه‌های آب فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد و لوله‌های آزبست در حال خروج از گردونه‌ی مصرف هستند، اما نصب لوله‌ی پلی‌اتیلن حدود 20 سال است که در عرصه‌ی جهانی رایج شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با تاکید بر این‌که باید برای به‌روز کردن سیستم آب‌رسانی استان کمک شود، گفت: ما تلاش کردیم هر ساله بخشی از لوله‌های فرسوده را آرام‌آرام  از مدار بهره‌برداری خارج کنیم.

در ادامه رییس شورای اسلامی شهر کرمان در پاسخ به صحبت‌های طاهری گفت: صحبت آقای جوانمرد هم در جلسه‌ی شورا و با هدف درخواست از جناب‌عالی برای حضور در جلسه‌ی شورا و توضیح مجدد در این رابطه بود.

کمال جوانمرد، عضو شورای اسلامی شهر نیز گفت: من برای دریافت پاسخ سوالات خود ابتدا اقدام به تماس با آقای طاهری کردم، پس از عدم دریافت پاسخ، مجبور به طرح مساله در جلسه‌ی شورا شدم.

وی با تشکر از مدیرکل آبفای استان به‌خاطر زحماتی که برای تامین آب سالم برای شهروندان متحمل می‌شود، افزود: اهمیت آرامش مردم کم‌تر از سلامت آن‌ها نیست و در این مورد سوء‌تعبیری شده بود که برطرف شد.

جوانمرد بیان کرد: من هیچ وقت نخواستم مدیری که زحمت می‌کشد و با آتش در دست داشتن، مدیریت می‌کند را به چالش بکشم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *