با تصویب طرح دولت در برنامه‌ی ششم، فاتحه‌ی شهرداری‌ها خوانده است


نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان:

با تصویب طرح دولت در برنامه‌ی ششم، فاتحه‌ی شهرداری‌ها خوانده است

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: با تصویب طرح دولت در برنامه‌ی ششم توسعه مبنی بر واریز کردن ارزش افزوده‌ی مربوط به شهرداری به حساب خزانه، فاتحه‌ی شهرداری‌ها خوانده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی منصوری در نشست امشب شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به حضورش در نشست مشترک رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از دغدغه‌های شهردار‌ها، رؤسای شوراهای مراکز استان‌ها و اعضای شورای عالی استان‌ها، پیش‌نهاد دولت مبنی بر واریز عوارض ارزش افزوده به حساب خزانه است.

وی افزود: تاکنون، ادارات امور مالیاتی عوارض ارزش افزوده‌ی مربوط به شهرداری‌ها را مستقیم به شهرداری‌ها پرداخت می‌کردند، اما دولت پیش‌نهاد کرده این مبلغ ابتدا به حساب خزانه واریز و پس از آن با تخصیص 30 درصد از این مبلغ به سازمان همیاری‌ها، به شهرداری‌ها تخصیص داده شود.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: با این کار شهرداری‌ها زیر سیطره‌ی دولت قرار می‌گیرند و فاتحه‌ی شهرداری‌ها خوانده می‌شود؛ چراکه پروژه‌های عمرانی که لازم است با تصمیم‌گیری شهردار اجرا شوند، با مشکل مواجه می‌شوند.

منصوری تأکید کرد: شوراهای اسلامی سراسر کشور باید با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این رابطه رایزنی کنند تا این طرح مصوب نشود.

وی هم‌چنین گفت: بررسی لایحه‌ی مدیریت واحد شهری نیز از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *