اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از سرای سالمندان بازدید کردند


به مناسبت ماه مبارک رمضان، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از سرای سالمندان کرمان، واقع در جاده‌ی کوهپایه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر کرمان در حاشیه‌ی این بازدید گفت: باید این مسأله تشویق شود که مانند نسل قبل، سالمندان را در خانه‌ی خودمان نگهداری کنیم؛ چراکه اگر سالمندان در بین خانواده‌ها باشند، زندگی بهتر و شاداب‌تری خواهند داشت و عمر آن‌ها طولانی‌تر خواهد بود.

صدیقه زاهدی با بیان این‌که برخی سالمندان سفارش می‌کردند به بچه‌های ما بگویید به ما سر بزنند و یا تماس تلفنی بگیرند، گفت: با توجه به توصیه‌ی دین مبین اسلام مبنی بر احسان به والدین، باید این موضوع را جدی بگیریم و به پدر و مادر خود احترام بگذاریم؛ ضمن این‌که اگر سالمند در خانه باشد، هزینه‌های کم‌تری به جامعه تحمیل می‌شود.

وی افزود: اسلام همواره به رعایت حقوق و احترام به سالمندان توصیه کرده و بهره‌گیری از تجارب و هم‌فکری و مشورت با بزرگ‌سالان و سالمندان، شیوه‌ی سفارش‌شده‌ای است که بیانگر جایگاه والای این قشر است.

زاهدی ادامه داد: هم‌چنین حضور سالمندان در خانه و خانواده، همواره موجب هم‌دلی، دوری از کدورت و گرمی روابط می‌شود.

وی با بیان این‌که آن‌چه در دنیا دستگیر ما خواهد شد، به‌دلیل خدمتی است که به پدر و مادر خود می‌کنیم، گفت: اگر می‌بینیم برخی افراد زندگی آرام و شادی ندارند، به این دلیل است که احترام پدر و مادر را نداشته‌اند؛ از سوی دیگر برخی افراد روزبه‌روز زندگی شادتر و آرام‌تری دارند و فرزندان خوبی تحویل جامعه می‌دهند و وقتی در مورد آن‌ها تحقیق می‌کنیم، می‌بینیم دعای خیر پدر و مادر بدرقه‌ی راهشان است؛ بنابراین، باید به والدین و سالمندان احترام بگذاریم.  

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین بیان کرد: در آینده به‌دلیل اختلاف‌سلیقه‌ها، بچه‌ها بیش‌تر از پدر و مادرها فاصله می‌گیرند؛ بنابراین، فضاهایی مثل سرای سالمندان، باید افزایش پیدا کند.

زاهدی با اشاره به این‌که اکنون جامعه‌ای میان‌سال داریم و تا چند سال دیگر، جامعه‌ای سالمند خواهیم داشت، تآکید کرد: موضوع جمعیت نیز بسیار مهم است که باید در رابطه با آن چاره‌اندیشی کرد.

وی درباره‌ی هدف از حضور در سرای سالمندان نیز گفت: کار خیر در ماه مبارک رمضان، چندین برابر ماه‌های دیگر ثواب دارد؛ بنابراین، به خانه‌ی سالمندان رفتیم تا از افرادی که از جامعه دور مانده‌اند عیادت کنیم.

زاهدی افزود: در سرای سالمندان، افرادی می‌بینیم که در گذشته در جامعه بسیار مفید و اثرگذار بودند و اکنون، در سرای سالمندان زندگی می‌کنند که نشان می‌دهد ما هم ممکن است چنین آینده‌ای داشته باشیم؛ بنابراین، باید از هم‌اکنون به فکر باشیم و وظایف خود را به درستی انجام دهیم تا در آینده وقتی دوران سالمندی را سپری می‌کنیم، خیالی آسوده داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *