پروژه‌های سرمایه‌گذاری معطل‌مانده، به‌روزرسانی شوند


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تأکید شد؛

پروژه‌های سرمایه‌گذاری معطل‌مانده، به‌روزرسانی شوند

 عضو شورای اسلامی شهر کرمان، بر به‌روزرسانی پروژه‌های شهری معطل‌مانده تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، منصور ایرانمنش به برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاریِ معطل‌مانده در شهر اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته، قرارداد یک‌سری پروژه‌های سرمایه‌گذاری منعقد و مجوز هم از شورا اخذ شده، اما پس از هشت سال، هنوز اقدامی نشده است.

وی افزود: در برخی پروژه‌ها، شهرداری کرمان آورده‌ی مربوط به پروژه را در اختیار گذاشته، اما سرمایه‌گذار هیچ اقدامی نکرده است؛ بنابراین، تقاضا دارم پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهر به‌روز شود و اگر سرمایه‌گذاری اقدامی نکرده، قرارداد فسخ شود و یا به‌روز و براساس قیمت‌های کنونی محاسبه شود.

بابایی شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ ضمن این‌که قرارداد پروژه‌هایی که شروع نشده‌اند، فسخ خواهد شد.

در این نشست هم‌چنین کمال جوانمرد، عضو شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که من متخصص نیستم که حکم قطعی بدهم و براساس تحقیقات سخن می‌گویم، گفت: هیچ‌وقت متولیان آب را متهم نکردم که آب کرمان آلوده است، اما در 13 خرداد 93 مدیرعامل آب و فاضلاب در نشست شورا، به ارتباط بین لوله‌های آزبست و آلودگی احتمالی آب اشاره کرد و از رده خارج شدن لوله‌های آب در مجامع جهانی خبر داد؛ ضمن این‌که برای حذف لوله‌های آزبست، چهار مصوبه‌ی محیط‌زیست و هیات دولت وجود دارد.

وی افزود: پس از نشست اعضای شورا با مدیرعامل آب و فاضلاب، شورا با افزایش انشعاب آب موافقت کرد و حق انشعاب آب تاکنون، 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

جوانمرد ادامه داد: براساس مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، مقرر شد درآمد حاصل از اجرای تبصره سه، سالانه صرف بازسازی و نوسازی شبکه‌ی فرسوده‌ی آب و توسعه‌ی فاضلاب شود و شرکت آب و فاضلاب موظف شد هر شش ماه یک بار، به شورا گزارش ارایه کند.

وی بیان کرد: خیلی از استان‌های بزرگ کشور و کلان‌شهرها، از اعتبارات دولتی استفاده کردند و لوله‌های آزبست را به حداقل رساندند؛ بنابراین، تأکید داریم لوله‌های آزبست در کرمان هم باید به حداقل برسد.

جوانمرد تأکید کرد: ما در شورا به‌دنبال حل مشکل هستیم؛ درست است بهداشت از اهمیت زیادی برخوردار است، اما آرامش مردم هم مهم است و هیچ‌گاه قصد ایجاد استرس برای مردم نداشتیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *