از شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان حمایت می‌کنم


رییس و سایر اعضای شورای اسلامی و شهردار کرمان با آیت‌الله جعفری نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی کرمان دیدار کردند.

آیت‌الله سیدیحیی جعفری در این دیدار با بیان جمله‌ای از امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) گفت: اما می‌فرمودند اگر همه‌ی مسئولان در رده‌های مختلف، طبق وظیفه‌ای که قانون برای آن‌ها معین کرده، عمل کنند، هیچ اختلافی وجود نخواهد داشت و مملکت هم آباد می‌شود.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری توسط رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر اقدام و عمل گفت: همه قبول داریم که اقتصاد، باید مقاومتی باشد تا بتوانیم در برابر فشارها و زورگویی‌های استکبار و آمریکا مقاومت کنیم، اما اقتصاد مقاومتی، دوسه‌سال وقت لازم دارد تا به نتیجه‌ی دل‌خواه که مورد نظر رهبر معظم انقلاب برسد.
آیت‌الله جعفری افزود: اقتصاد مقاومتی با معجزه محقق نمی‌شود، اما اگر بین مسئولان و مردم هم‌کاری باشد که شکر خدا این هم‌کاری وجود دارد، به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد.
وی با بیان این‌که رمز موفقیت استاندارهای موفق استان این بوده که با همه‌ی مسئولان روابط خوبی داشته‌اند، گفت: خوش‌بختانه آقای رزم‌حسینی، استاندار کرمان، با همه‌ی مسئولان استان و نمایندگان مجلس روابط خوبی دارند.
نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی کرمان به شایعه‌ی تغییر استاندار کرمان هم اشاره کرد و گفت: شایعه‌ای بود که می‌خواهند استاندار کرمان را عوض کنند که من با آقای رحمانی‌فضلی، وزیر کشور تماس گرفتم و گفتم چنین کاری نکنید که گفتند این موضوع شایعه است و آقای رزم‌حسینی هم‌چنان استاندار کرمان خواهند بود.
آیت‌الله جعفری به اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان هم اشاره کرد و گفت: مهم این است که بین اعضای شورا با یک‌دیگر و با شهردار کرمان، وحدت و هم‌دلی وجود دارد که با وجود این هم‌دلی، قطعاً موفقیت هم حاصل می‌شود؛ ضمن این‌که من هم از شما حمایت می‌کنم.
وی به فعالیت‌های مطلوب شهردار کرمان در سطح شهر اشاره کرد و با بیان این‌که آقای مهندس بابایی، پیش از این معاون شهردار بوده و تجربیات لازم را برای اداره‌ی شهر دارد، گفت: مهندس بابایی، هم تجربه دارد، هم جوان و پرانرژی است.
آیت‌الله جعفری افزود: اطلاع دارم چه کارهایی در سطح شهر کرمان در حال انجام است و از شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان حمایت می‌کنم.
نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی کرمان به مسأله‌ی حجاب هم اشاره کرد و با بیان این‌که حجاب و عفاف، مسأله‌ی پیچیده‌ای است، تصریح کرد: معضل بدحجابی، با زور حل نمی‌شود؛ بنابراین، پیش‌نهاد کردم یک بسته‌ی فرهنگی کامل در رابطه با حجاب تولید شود.
آیت‌الله جعفری افزود: می‌طلبد کسی که از نظر علمی و سلیقه، جامع است، با در نظر گرفتن شرایط روز، کتابی درباره‌ی حجاب بنویسد و این کتاب به خانم‌هایی که حجاب خود را به درستی رعایت نمی‌کنند، داده شود.
وی ادامه داد: مطمئن هستم 99 درصد خانم‌هایی که به درستی حجاب خود را رعایت نمی‌کنند، به‌دلیل عدم درک صحیح از دین است و درصد کمی هستند که ممکن است مأموریت داشته باشند.
در این دیدار، علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون‌های مختلف شورای شهر ارایه کرد.
وی هم‌چنین با بیان این‌که فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی علی‌رغم زحمت زیادی که دارند، اما نمود فوری ندارند، گفت: مهندس بابایی شهردار کرمان و حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار، و خانم‌ها دیوان‌بیگی، زاهدی و ایرانمنش رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و آی‌تی، اجتماعی، ورزش و جوانان و بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی، در این زمینه زحمت زیادی می‌کشند.
مشرفی هم‌چنین گزارشی از فعالیت‌های دیگر کمیسیون‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از جمله زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری، ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، مهنوش مؤمنی رییس کمیته‌ی پسماند، حجت‌الاسلام محمد ربانی‌زاده سخن‌گوی شورا، علی منصوری نایب‌رییس شورا، فتح‌الله مؤیدی رییس کمیسیون بودجه، یوسف جعفری عضو شورا و رییس اتاق اصناف، محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون معماری و شهرسازی و سعید گیلانی، کمال جوانمرد و منصور ایرانمنش دیگر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان ارایه کرد.
در ادامه، علی بابایی شهردار کرمان ضمن تشکر از حمایت‌های آیت‌الله جعفری نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی کرمان، به ارایه‌ی گزارشی از اقدامات شهرداری در ایام پایانی سال گذشته پرداخت.
وی گفت: در ایام پایانی سال گذشته، هم‌کارانم در شهرداری دو شیفت و حتی سه شیفت تلاش کردند تا شهر را برای ایام نوروز آماده کنند.
بابایی افزود: به‌دلیل ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح، حفاری‌های زیادی در سطح شهر شده بود که تلاش کردیم تا عید نوروز آسفالت شوند.
وی ادامه داد: برخی پروژه‌ها مثل زیرگذر گنبدجبلیه را هم باید به پایان می‌رساندیم تا مردم در پنج‌شنبه‌ی آخر سال و ایام نوروز از این پروژه استفاده کنند که خوش‌بختانه قبل از موعد مقرر به پایان رسید.
شهردار کرمان بیان کرد: لوپ شمال شرقی پل دانش هم معطل مانده بود و مردم منطقه با مشکل مواجه بودند که با حدود 10 میلیارد تومان هزینه در ایام نوروز با پایان رسید.
بابایی افزود: دریاچه‌ی جنگل قائم هم که مدت‌ها معطل مانده بود، قبل از عید نوروز راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: این دریاچه حدود 750 متر طول دارد که 12 هزار مترمکعب آب‌گیری شد و مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.
شهردار کرمان با بیان این‌که چهار پارک برای مسافران نوروزی آماده کرده بودیم، گفت: در ایام پایانی سال و به بهانه‌ی سال نو، چهار پارک جدید در شهر کرمان افتتاح شد.
بابایی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شهرداری در ایام نوروز از برپایی جُنگ شادی هر شب در خانه‌ی شهر، برپایی ایستگاه‌های «از من بپرس» در هشت نقطه از شهر، برپایی تور «کرمون‌گردون» و برپایی نمایشگاه‌های کتاب و صنایع دستی خبر داد و گفت: به مناسبت ایام نوروز، 12 سفره‌ی هفت‌سین نیز در شهر اجرا شده بود.
وی با بیان این‌که در ایام پایانی سال، رکورد آسفالت در شهر کرمان زده شد، گفت: روزانه 1200 تن آسفالت پخش کردیم که به نسبت اوایل سال، سه برابر شد.
بابایی هم‌چنین از اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی برای آسفالت معابر اصلی شهر خبر داد.
شهردار کرمان به پل سیدی هم اشاره کرد و گفت: این پل هفت دهنه دارد و به اندازه‌ی هفت پلِ 9 دی هزینه می‌برد که اکنون، سه دهنه در کارگاه ساخته شده و تا آخر خردادماه تیرباکس‌ها آماده می‌شوند.
وی افزود: برای تکمیل این پل، به 10 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است که با تامین اعتبار، ساخت آن تا شهریورماه به پایان می‌رسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *