بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان؛ 600 میلیارد تومان


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، یک‌شنبه‌شب هفته‌ی جاری با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

در این نشست که به موضوع بررسی بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری پرداخته شد، در نهایت بودجه‌ی شهرداری در سال 95 مبلغ 600 میلیارد تومان تصویب شد.

بودجه‌ی شهرداری کرمان در سال‌جاری نیز 367 میلیارد تومان مصوب شده بود که به اضافه‌ی 70 میلیارد تومان متمم بودجه‌ی که از سوی شهرداری به شورا ارایه شد، بودجه‌ی امسال به 440 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست با اشاره به سخنان استاندار کرمان در نشست بررسی پروژه‌های شهری در سالن پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) استانداری کرمان که در تاریخ یک‌شنبه 16 اسفندماه برگزار شد، ضمن تشکر از خدماتی که استاندار کرمان برای شهر کرمان انجام می‌دهند، گفت: تاکنون، هیچ‌یک از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با اجرای پروژه‌های عمرانی شهر مخالفتی نداشته‌اند.
علی‌اکبر مشرفی افزود: اگر در نشست‌های شورا پروژه‌ای مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، در راستای اجرای بهتر پروژه‌هاست؛ وگرنه اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، هیچ مخالفتی با طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای استاندار کرمان ندارند.
وی ادامه داد: اگر در این رابطه سوءتفاهمی وجود دارد، باید مصادیق سوءتفاهم را بدانیم تا رفع شوند.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان برای استاندار کرمان در سال آینده نیز آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم در سال 95 نیز در راستای توسعه و پیش‌رفت شهر کرمان، شاهد کمک‌های آقای رزم‌حسینی استاندار کرمان به شهرداری کرمان باشیم.
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست به اظهار نگرانی استاندار کرمان درباره‌ی پروژه‌های عمرانی شهر کرمان اشاره کرد و گفت: آقای استاندار باید بدانند که شورای اسلامی شهر کرمان همواره صرفه و صلاح شهر و منافع عمومی را در نظر می‌گیرد.
حجت‌الاسلام محمد ربانی‌زاده افزود: شورای اسلامی شهر کرمان از هرگونه اقدامی که موجب توسعه‌ی عمرانی شهر شود، به‌طور کامل حمایت می‌کند.
وی ادامه داد: مخالفت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، به معنی مخالفت شورا با پروژه‌ها نیست؛ ضمن این‌که در شورای شهر مخالفت و موافقت با هر پروژه‌ای طبیعی است و دلیل بر این نیست که شورای اسلامی شهر کرمان به‌طور کامل با توسعه و ترقی شهر کرمان مخافت است.
وی به پروژه‌های قرارگاه خاتم در شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: از آقای استاندار توقع داریم کمک کنند تا این پروژه‌ها به نتیجه برسند.
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین ایام فاطمیه (سلام‌الله‌علیها) را نیز به مردم ایران و هم‌شهریان کرمانی تسلیت گفت.
حجت‌الاسلام ربانی‌زاده به حلول سال 1395 نیز اشاره کرد و برای مردم ایران و شهروندان کرمانی آرزوی عزت، سربلندی و بهروزی کرد.
وی از شهردار کرمان، مجموعه‌ی شهرداری و شهرداران مناطق که در روزهای پایانی سال با تلاش فراوان در حال آماده‌سازی شهر برای ایام نورز هستند، تشکر کرد و گفت: امیدواریم شهر کرمان به جایگاه واقعی خودش و نقطه‌ی مطلوب به‌عنوان یک شهر تاریخی برسد.
فتح‌الله مؤیدی عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم ضمن تشکر از حمایت‌های استاندار کرمان از پروژه‌های عمرانی شهر کرمان تاکید کرد: اعتقاد دارم هیچ‌کس در شورای اسلامی شهر کرمان، مخالف توسعه و پروژه‌های عمرانی شهر کرمان نیست.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست به افتتاح مرکز نگه‌داری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب اشاره کرد و ضمن تشکر از علی بابایی شهردار کرمان، محمدرضا محمدرضاخانی معاون خدمات شهری شهردار و مجموعه‌ی سازمان مدیریت پسماند برای راه‌اندازی این مرکز تشکر کرد و گفت: امیدواریم در آینده شاهد کارهای بزرگ‌تری با رویکرد محیط‌زیستی توسط شهرداری کرمان باشیم.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: مرکز نگه‌داری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب، دومین مرکزی است که در کشور راه‌اندازی شده و کرمان از این نظر از شهرهای پیش‌رو محسوب می‌شود.
پنجعلی‌زاده به نصب لانه‌های پرندگان در پارک جنگلی باهنر هم اشاره کرد و این اقدام شهرداری کرمان که با هم‌کاری سازمان‌های مردم‌نهاد انجام گرفت را نیز کاری پسندیده در حوزه‌ی محیط‌زیست دانست.
وی از واگذاری حیات وحش کرمان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم خبر داد و گفت: با این اقدام شهرداری، شهر کرمان با کمک بخش خصوصی دارای یک باغ‌وحش مدرن با تعداد حیوانات زیادتری خواهد شد.
پنجعلی‌زاده در پایان عملکرد شهرداری کرمان در حوزه‌ی محیط‌زیست را در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر، قابل تحسین دانست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *