17 هزار و 500 نفر به مرکز توان‌بخشی بنیاد شهید مراجعه کرده‌اند


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: در هشت ماه امسال 17 هزار و 500 نفر به مرکز توان بخشی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان مراجعه کرده‌اند.

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا، شهردار کرمان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان برگزار شد.

محمدرضا حسنی‌سعدی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به راه‌اندازی مرکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثارگران به متراژ 12 هزار مترمربع در شهر کرمان افزود: این مرکز، با معماری سنتی و مصالح بومی و با کیفیت و استحکام بالا در حال ساخت است.

وی ادامه داد: این مرکز شامل سه بخش است که تاکنون، 66 درصد پیش‌رفت دارد؛ ضمن این‌که بخش توان‌بخشی آن راه‌اندازی شده و بخش ورزشی آن نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به هم‌کاری شهرداری کرمان در تکمیل این مجموعه از جمله ساخت باند کندرو، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی جلوی این مرکز، خواستار کمک شهرداری کرمان در محوطه‌سازی این مجموعه شد.

حسنی‌سعدی هم‌چنین با بیان این‌که در جنوب‌شرق کشور بیمارستان توان‌بخشی نداریم، گفت: با راه‌اندازی بیمارستان توان‌بخشی 32 تخت‌خوابی موافقت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به پراکندگی خانواده‌های شهدا در استان اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه‌ی گذشته، 11 هزار دیدار از خانواده‌های شهدا انجام شده که 30 درصد از آن در شهرستان کرمان بوده است.

حسنی‌سعدی افزود: هم‌چنین در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، امسال تاکنون، 400 یادواره‌ی شهدا در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: استان کرمان در رتبه‌بندی سامان‌دهی گلزارهای شهدا، رتبه‌ی اول کشور را کسب کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: در مناسب‌سازی مسکن خانواده‌ی شهدا و ایثارگران نیز در بین 32 بنیاد شهید کشور، رتبه‌ی سوم را کسب کرده‌ایم.

حسنی‌سعدی افزود: از 7000 نفر دانشجو، 1000 نفر معادل یک‌هفتم دانشجویان مراکز علمی کاربردی بنیادهای شهید کشور در مرکز علمی کاربردی بنیاد شهید کرمان مشغول به تحصیل هستند که 14 درصد کل کشور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: 220 نفر فرزند جانبازِ تحصیل‌کرده و 192 فرزند شهیدِ تحصیل‌کرده در استان کرمان بی‌کار هستند.

لازم به ذکر است؛ در این نشست مصوب شد شهرداری کرمان در رابطه با محوطه‌سازی مرکز فرهنگی، ورزشی و درمانی بنیاد شهید هم‌کاری کند.

علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان بر اشتغال‌زایی فرزندان شاهد و ایثارگر تاکید کرد.

وی افزود: باید برای ارایه‌ی آموزش‌های فنی و تخصصی فرزندان شاهد و ایثارگر اقدام شود تا آن‌ها در مجموعه‌های مختلف از جمله بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

در ادامه، کمال جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز به تعیین 25 اسفند سال‌روز شهادت شهید «مهدی باکری» که شهردار شهر «خامنه» در آذربایجان بوده، به‌عنوان روز شهردار اشاره و پیش‌نهاد کرد در این روز همایش شهید باکری برگزار و از شهرداران سراسر استان تجلیل شود.

علی بابایی شهردار کرمان هم پیش‌نهاد کرد علاوه بر شهرداران استان، شهرداران سابق شهر کرمان نیز مورد تجلیل قرار بگیرند.

سعید گیلانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز بر تعامل بیش‌تر شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمد ربانی‌زاده سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان هم با بیان این‌که اگر بتوانیم گامی برای کمک به خانواده‌ی شهدا و ایثارگران برداریم، وظیفه است، گفت: آن‌چه داریم به برکت خون شهداست و باید تاجایی امکان دارد، در این زمینه کمک کنیم.

رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی نیز خواستار سامان‌دهی وضعیت نام‌گذاری معابر به نام شهدا شد.

وی افزود: نصب تابلوهای مزین به تصویر شهدا نیز باید سامان‌دهی شود.

محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این باره‌ گفت: نصب کاشی تصویر شهدا، متولی واحدی ندارد که باید در این رابطه هماهنگی شود.

در ادامه، گیلانی عضو شورای اسلامی شهر کرمان پیش‌نهاد کرد تصویر شهدای استان کرمان از طریق نصب ال‌سی‌دی در سطح شهر نمایش داده شود.

صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا هم به تلاش صدا‌وسیما برای معرفی شهدای غواص اشاره کرد و گفت: صدا‌وسیما، باید در رابطه با دیگر شهدا و جانبازان از جمله شهدای حرم نیز برنامه‌سازی کند.

زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی هم خواستار بیان خاطرات شهدا توسط سردار حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان شد.

شهردار کرمان گفت از چندسال قبل، با نامه‌هایی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کرمان ارسال می‌شد، فرزندان شاهد و ایثارگر در شرکت‌های بخش خصوصی شهرداری مشغول به کار می‌شدند.

علی بابایی افزود: در آزمون‌های استخدامی هم که تاکنون داشتیم، سهمیه‌ای برای فرزندان شاهد و ایثارگر لحاظ کردیم.

وی در خصوص نصب تابلوهای شهدا هم گفت: در نقشه‌ی شهر، مکان‌هایی که تابلوهای شهدا نصب شده را مشخص کردیم و مکان‌هایی هم برای نصب تابلوهای دیگر پیش‌نهاد داده‌ایم.

بابایی افزود: 500 تابلو مزین به تصویر شهدا در محله‌ها و کوچه‌هایی که خانواده‌ی شهدا حضور دارند، آماده و نصب شده است.

وی ادامه داد: 10 درصد از فضای تلویزیون‌های شهری، برای انجام فعالیت‌های فرهنگی متعلق به شهرداری است که می‌شود از این فضا برای نمایش تصویر شهدا استفاده کرد.

شهردار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌ی زیرگذر میدان آزادی اشاره کرد و گفت: تاسیسات آب و برق ضلع شرقی خیابان بهمنیار جابه‌جا شده و برای جابه‌جایی تاسیسات ضلع غربی نیز پیمان‌کار انتخاب شده و از فردا کار آغاز می‌شود.

بابایی افزود: جابه‌جایی تاسیسات برق، یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه دارد که با دستور استاندار کرمان مقرر شد شرکت نیروی برق کرمان تا سقف دو میلیارد تومان کار جابه‌جایی تاسیسات برق پروژه‌های شهری از جمله میدان آزادی را انجام دهد.

محمدرضا فرقانی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که 247 شمع در پروژه‌ی میدان آزادی اجرا خواهد شد، گفت: تاکنون، از 97 شمع‌گذاری خیابان بهمنیار 20 شمع 42 متری و 14 شمع به‌صورت دستی اجرا شده است.

وی افزود: از 84 شمع‌گذاری خیابان استقلال نیز کار 63 شمع اجرا و در بولوار جمهوری‌اسلامی هم از 66 شمع 13 شمع اجرا شده است.

فرقانی ادامه داد: به‌طور کلی تاکنون، کار شمع‌گذاری 32 درصد پیش‌رفت داشته است.

در این نشست هم‌چنین رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *