بررسی پروژه در حال اجرای میدان آزادی


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شب گذشته، در غیاب علی‌اکبر مشرفی رییس شورا، به ریاست علی منصوری نایب‌رییس و با حضور سایر اعضا و علی بابایی شهردار کرمان برگزار شد.

در این نشست که محمدرضا فرقانی معاون فنی‌عمرانی شهردار کرمان و مشاوران گروه شهید رجایی قرارگاه خاتم نیز حضور داشتند، ابتدا وضعیت پروژه‌ی تقاطع غیرهم‌سطح میدان «آزادی» مورد بررسی قرار گرفت.

منصوری نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به گلایه‌مندی کسبه‌ی محدوده‌ی میدان «آزادی» گفت: گله‌مندی کسبه و مراجعه‌ی برخی به اعضای شورا، موجب نگرانی اعضای شورای اسلامی شهر شده است.
وی خواستار ارایه‌ی توضیحاتی از روند اجرای پروژه شد.
در ادامه، فرقانی معاون فنی‌عمرانی شهردار کرمان با بیان این‌که تا تاریخ دهم مهرماه، راهنمایی و رانندگی به‌دلیل بازگشایی مدارس، اجازه‌ی مسدود کردن مسیرها را نداد، گفت: محل طرح از دهم مهرماه در اختیار پیمان‌کار قرار گرفت که پس از آن، حدود 25 روز کار حصارکشی کارگاه‌ها به طول دو کیلومتر در محدوده‌ی خیابان‌های «بهمنیار» و «استقلال» طول کشید.
وی افزود: پس از آن، کار گمانه‌زنی و شناسایی تاسیسات زیرزمینی با حفاری دستی و حفر چاهک انجام شد و هم‌چنین تاکنون، از 90 شمع شیب‌راه «استقلال»، 11 شمع بتن‌ریزی شده است.
فرقانی در خصوص مسدود کردن هم‌زمان خیابان «استقلال» و «بهمنیار» گفت: در خیابان «استقلال» کار در حال انجام است و خیابان «بهمنیار» هم قطعاً باید مسدود می‌شد؛ چراکه لوله‌ی اصلی آب از وسط زیرگذر این خیابان عبور می‌کند و اگر این خیابان به‌وسیله‌ی پیمان‌کار مسدود و حصارکشی نمی‌شد، قطعاً برای جابه‌جایی لوله‌ی آب، توسط شرکت آب و فاضلاب مسدود می‌شد؛ ضمن این‌که جمع‌آوری ایستگاه اتوبوس از ابتدای خیابان «بهمنیار» هم ضرورت داشت.
وی افزود: اگر شرکت آب و فاضلاب بتواند آب را قطع کرده و لوله‌های جایگزین را از مسیرهای جایگزین خیابان «زهره‌کرمانی» و کوچه‌های محدوده‌ی آن ببرد، کار با سرعت در خیابان «بهمنیار» هم آغاز خواهد شد.
فرقانی ادامه داد: دو دستگاه حفار دیگر نیز در حال انتقال به کرمان است که پس از رفع معارض‌ها، با وجود این دستگاه‌های حفار، کار ساخت پروژه در هر سه معبر بولوار «جمهوری‌اسلامی» و خیابان‌های «استقلال» و «بهمنیار» ادامه پیدا می‌کند.
وی هم‌چنین به بازدید شنبه‌شب هفته‌ی جاری استاندار کرمان از محل اجرای پروژه‌ی میدان «آزادی» و گفت‌وگو با کسبه‌ی این محدوده اشاره و گزارشی از این بازدید ارایه کرد و گفت: پس از بازدید، استاندار کرمان دستور داد تا نیرویی از سوی شهرداری در محل مستقر شود و مشکلات اجرای پروژه را پی‌گیری کند که از صبح امروز، یک نیرو از سوی شهرداری، در محل پروژه مستقر شده است.
در ادامه، فتح‌الله مؤیدی و یوسف جعفری اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، خواستار سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه شدند.
منصوری نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم از معاون فنی‌عمرانی شهردار کرمان خواست تا گزارش روزانه از روند اجرای این پروژه را به شورای اسلامی شهر ارایه کند.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان هم به توانمندی قرارگاه خاتم به‌عنوان پیمان‌کار این پروژه اشاره کرد و گفت: اگر نیروهای اصلی قرارگاه در محل پروژه‌ی میدان «آزادی» مستقر شوند، قطعاً روند اجرای کار سرعت بیش‌تری خواهد گرفت.
وی با بیان این‌که مسدود بودن حتی یک روز محدوده‌ی میدان «آزادی»، ضرر سنگینی به اقتصاد منطقه و کسبه وارد می‌کند، گفت: در بازدیدی که از محل پروژه داشتیم، قرار بود برنامه‌ی زمان‌بندی جدید و هم‌چنین مدل کار جدید طی یک هفته از سوی پیمان‌کار ارایه شود.
پنجعلی‌زاده خواستار پی‌گیری این موضوع شد و بیان کرد: به گفته‌ی مهندس نجفی نماینده‌ی گروه شهید رجایی قرارگاه خاتم در کرمان، در صورتی امکان اجرا شدن روش کار جدید وجود داشته باشد، برنامه‌ی زمان‌بندی پروژه، چهار ماه کاهش پیدا خواهد کرد.
در ادامه، رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان به ارایه‌ی آخرین مصوبات کمیسیون‌ها پرداختند.
صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان به بررسی وضعیت اماکن ورزشی شهرداری در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: مصوب شد در نشست آینده‌ی کمیسیون، توضیحاتی در خصوص وضعیت اماکن ورزشی شهرداری و هم‌چنین نحوه‌ی فعالیت شرکت سالم‌شهر ارایه شود.
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی نیز از برگزاری «همایش بزرگ زینبیون» پیش از فرا رسیدن اربعین حسینی و با محورهای مختلف در زمینه‌ی رسالت حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) خبر داد.
وی افزود: تبلیغات این همایش، بر عهده‌ی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری گذاشته شده است.
دیوان‌بیگی هم‌چنین از نام‌گذاری حدفاصل انتهای بولوار «امیرکبیر» تا بولوار امام حسن (علیه‌السلام) به نام «پهلوان عطا احمدی» خبر داد. ‌
زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری هم به نامه‌ی پلیس راهور اشاره کرد و گفت: با توجه به تصادف روبه‌روی پایانه‌ی مسافربری که متاسفانه منجر به فوت یک نفر شد، پلیس راهور خواستار شده تا زمان ساخت و نصب پل عابر پیاده در این محدوده، به‌طور موقت چندین سرعت‌کاه ایجاد شود.
وی آسفالت معابر شهر را نیز با توجه به فرا رسیدن فصل بارندگی مهم دانست و گفت: با توجه به میزان قیر ذخیره شده توسط شهرداری، لازم است براساس اولویت‌ها، لکه‌گیری و آسفالت معابر، با سرعت بیش‌تری انجام شود.
لری هم‌چنین از ایجاد کمیته‌ی زیباسازی زیرمجموعه‌ی کمیسیون خدمات شهری خبر داد و از شهردار کرمان نیز خواست برنامه‌های شهرداری در رابطه با زیباسازی شهر برای ایام نوروز را به کمیسیون خدمات شهری شورا اعلام کند.
زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی هم به بازدید اعضای این کمیسیون از فرهنگ‌سرای کوثر شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: خوش‌بختانه فعالیت‌های قابل‌توجهی در این فرهنگ‌سرا برای بانوان در دست اجراست.
وی خطاب به شهردار کرمان گفت: در کنار فعالیت‌های عمرانی بزرگی که در شهر کرمان در حال انجام است، ایجاد فرهنگ‌سرا و خانه‌های فرهنگ ویژه‌ی بانوان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در اولویت قرار گیرد.
فتح‌الله مؤیدی رییس کمیسیون بودجه هم ضمن قرائت چند مصوبه‌ی این کمیسیون، خواستار نظارت بیش‌تر بر فعالیت‌های شهرداری شد.
وی با بیان این‌که از سوی شهرداری کرمان نیز نظارت بر پروژه‌ها ضعیف است، تاکید کرد: ناظران و مشاوران پروژه‌ها، باید نظارت بیش‌تر و بهتری بر پروژه‌ها داشته باشند.
مؤیدی از راندمان کار و بهره‌وری پایین برخی سازمان‌های شهرداری هم انتقاد کرد و از علی بابایی شهردار کرمان خواست، برای افزایش بهره‌وری سازمان‌ها و به‌طور کلی نیروی انسانی شهرداری تلاش کند.
در ادامه، محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز به ارایه‌ی آخرین مصوبات این کمیسیون پرداخت.
در پایان این نشست با توجه به اهمیت موضوع بهداشت و پسماند، کمیسیون بهداشت و پسماند از کمیسیون خدمات شهری منفک و مقرر شد از این پس هم‌چون دو سال گذشته، کار خود را به ریاست ماه‌بانو معصوم‌زاده ادامه دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *