متروی کرمان، کلید می‌خورد


نشست فوق‌العاده‌ی عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، امشب با حضور رییس و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، به حضور سه شرکت بزرگ در کرمان اشاره کرد و گفت: مطالعات و اجرای متروی کرمان، به‌زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: قرار است متروی کرمان، در سه خط اجرا شود.
مشرفی هم‌چنین به اجرای پروژه‌های نُه‌گانه‌ی خاتم اشاره کرد و گفت: برای سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه‌ها، 40 هزار تن میلگرد از سوی شهرداری، به پروژه‌ها تزریق می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین خواستار برنامه‌ریزی برای تعیین عوارض و بهای خدمات شهری شد و گفت: شهرداری کرمان، باید آیتم‌های اصلی برای تعیین عوارض شهری را سریع‌تر به شورای اسلامی شهر کرمان اعلام کند تا عوارض و بهای خدمات شهری، دقیق‌تر از سال‌های قبل تعیین شود.
در ادامه، منصور ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر کرمان، به تعیین قیمت‌های منطقه‌ای هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعیین قیمت‌های منطقه‌ای نیز، هیچ مبنایی ندارد و باید این موضوع با هماهنگی اداره‌کل دارایی، دقیق‌تر بررسی شود.
وی با بیان این‌که قیمت منطقه‌ای، باید تابعی از قیمت کارشناسیِ روز باشد، گفت: سال گذشته، قرار شد کمیته‌ی کارشناسی برای این منظور تشکیل شود؛ بنابراین، باید از سوی شورای اسلامی شهر کرمان، با اداره‌کل دارایی مکاتبه و در این خصوص اقدام شود.
در ادامه، رییس شورای اسلامی شهر کرمان به موضوع پارک جنگلی «شهیدباهنر» و ساخت بولوار در این محدوده اشاره کرد و گفت: مقرر شد برای حل مشکلات ساکنان این محدوده و هم‌چنین جلوگیری از قطع درختان مسیر، فعلاً یک‌لاین از این بولوار ساخته شود.
مشرفی افزود: اگر هر دولاین بولوار ساخته شود، 68 درخت قطع می‌شود و در صورت ساخت یک‌لاین، پنج درخت قطع خواهد شد.
در ادامه، صدیقه زاهدی با ساخت یک‌لاین این بولوار نیز مخالفت کرد و گفت: باید برای حفظ محیط‌زیست و پارک جنگلی «شهیدباهنر»، از ساخت بولوار در این محدوده جلوگیری شود.
مشرفی نیز در این خصوص گفت: برای حل مشکل ساکنان محدوده‌ی این پارک، باید حداقل یک‌لاین از این بولوار ساخته شود؛ ضمن این‌که با ساخت این خیابان، مشکلی برای پارک جنگلی «شهیدباهنر» ایجاد نخواهد شد.
وی افزود: قرار است با اضافه کردن مرکز تحقیقات کشاورزی به پارک جنگلی «شهیدباهنر»، وسعت پارک 10 هکتاری «شهیدباهنر»، به 40 هکتار افزایش خواهد یافت.
ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز بر ایمن‌سازی این محور تاکید کرد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین به نامه‌ی شهرداری مبنی بر کمک سه میلیارد تومانی شرکت «فکور صنعت» به شهرداری کرمان اشاره کرد که پس از بررسی موضوع، با این موضوع موافقت شد.
در ادامه، به بررسی مصوبات کمیسیون‌ها پرداخته شد که فتح‌الله مؤیدی رییس کمیسیون بودجه، با بیان این‌که چندین نامه در نشست این کمیسیون بررسی شد به مطالبات شهرداری از سازمان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مقرر شد برای وصول این مطالبات، در شورای اسلامی شهر کرمان مکانیزمی تعیین شود.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون معماری و شهرسازی هم، به موارد مطرح شده در این کمیسیون اشاره کرد.
در ادامه، ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر کرمان، به آمار بالای تلفات شهروندان به‌ویژه بانوان و کودکان در اثر تصادف‌هایی که در شهر رخ می‌دهد، اشاره کرد و گفت:
بسیاری از این تصادف‌ها، به‌دلیل نبود پل‌های عابر پیاده در نقاط مختلف شهر رخ می‌دهد که باید ساخت پل‌های عابر پیاده، براساس اولویت در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: به‌طور مثال، از پل «بازرگانی» به سمت سه‌راه «سیلو»، پل عابر پیاده وجود ندارد که باید ساخت و نصب پل در این مسیر، در اولویت قرار گیرد.
ایرانمنش ادامه داد: از پل «بازرگانی» تا دانشگاه «بعثت» نیز، هیچ پل عابر پیاده‌ای وجود ندارد و دانش‌آموزان ساکن این محدوده، برای عبور از بزرگ‌راه، با خطر تصادف مواجه هستند.
وی بر انجام کار کارشناسی و مشخص شدن نقاط حادثه‌خیز تاکید کرد که مقرر شد رییس پلیس راهور در نشست کمیسیون خدمات شهری حضور پیدا کند تا ضمن ارایه‌ی آمار تلفات تصادف‌ها در شهر کرمان، نقاط حادثه‌خیز مشخص و برای ساخت و نصب پل عابر پیاده، اولویت‌بندی شود.
مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم با بیان این‌که در نقاطی که ارزش تبلیغاتی نداشته، پل‌های عابر پیاده توسط بخش خصوصی اجرا نشده‌اند، گفت: پیرو نامه‌ای که پیش از این به شهرداری ارسال شده، باید مجدد از شهرداری خواسته شود دلیل اجرا نشدن این پل‌ها را به شورای اسلامی شهر کرمان اعلام کند.
در این نشست، مهندس محمدی کارشناس مسایل مربوط به آب نیز به ارایه‌ی طرحی در خصوص جداسازی آب‌های آلوده و نیمه‌آلوده‌ی ساختمان‌های موجود در شهر به‌ویژه مجتمع‌های آپارتمانی پرداخت.
در ادامه، مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان، پیش‌نهاد ارایه شده در خصوص جداسازی آب‌های آلوده و نیمه‌آلوده را مطلوب دانست و گفت: اکنون، از سیستم بسیار پرهزینه‌ای نسبت به سایر نقاط دنیا استفاده می‌کنیم؛ بنابراین، این طرح، باید به‌عنوان یک پیش‌نهاد، از سوی شورا به استانداری و دستگاه‌های مربوط ارایه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *