اعضای کمیسیون‌های شش‌گانه‌ی شورای اسلامی شهر انتخاب شدند


نشست شورای اسلامی شهر کرمان امشب به ریاست علی‌اکبر مشرفی و با حضور سایر اعضای شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک ولادت باسعادت امام هادی (علیه‌السلام)، به حادثه‌ی منا اشاره کرد و عروج جان‌گداز 4000 نفر از حجاج بیت‌الله‌الحرام از کشورهای مختلف اسلامی را در این حادثه تسلیت گفت.
در ادامه‌، زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی ضمن تبریک به هیأت رییسه‌ی جدید شورای اسلامی شهر کرمان، اظهار امیدواری کرد تمام اعضای شورا با تعامل و هم‌دلی، خدمات ارزنده‌ای به شهروندان کرمانی ارایه کنند.
وی به اختصاص دو مدرسه برای ورزش بانوان در دو منطقه از شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در انتخاب این دو مدرسه، تلاش شد تا در محله‌هایی باشند که امکانات ورزشی برای بانوان کم‌تر وجود داشته باشد؛ ضمن این‌که ساختمان‌های مجاور نیز بر این مدارس اشراف نداشته باشند.
ایرانمنش افزود: برای ادامه‌ی کار و تجهیز این مدارس، نیاز به انعقاد تفاهم‌نامه بین شورای اسلامی و شهرداری و آموزش و پرورش داریم.
وی به ارایه‌ی گزارش در خصوص برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری در حوزه‌ی بانوان نیز اشاره کرد و گفت: براساس گزارش حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان، همایش پیاده‌روی بانوان به‌وسیله‌ی این معاونت برگزار و مورد استقبال خوب بانوان قرار گرفته است.
ایرانمنش افزود: استقبال بانوان از این همایش نشان می‌دهد که اگر برای بانوان برنامه‌ریزی شود، حضور گسترده‌ای در برنامه‌ها دارند.
وی اظهار امیدواری کرد همایش‌های پیاده‌روی بانوان تداوم داشته باشد.
صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم به هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی برای توسعه‌ی ورزش در مساجد اشاره کرد و گفت: طبق اعلام سازمان تبلیغات، در تابستان امسال 600 نفر در 300 برنامه‌ی ورزشی مساجد کرمان شرکت کردند.
وی افزود: در نشست کمیسیون بر انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه‌ی گسترش ورزش در مساجد تاکید شد و این مهم مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفت.
زاهدی هم‌چنین گفت: متاسفانه باغ بیرم‌آباد در شرف تخریب است و نیاز است مورد توجه بیش‌تر سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد.
وی خواستار حضور وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای تعامل بیش‌تر شورای شهر و شهرداری با میراث فرهنگی در نشست عمومی شورا شد که مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.
زاهدی با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی مصوباتی در خصوص افزایش جمعیت داشت، گفت: برخی از موارد آن، مربوط به شهرداری می‌شد که مصوبات این شورا به شهرداری ارسال شد.
وی نصب بیلبوردهایی در خصوص افزایش جمعیت و بیان زیبایی‌های آن‌را از جمله وظایف شهرداری در زمینه‌ی افزایش جمعیت دانست.
ررویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی تی‌هم به تکراری بودن نام برخی معابر و کوچه‌های شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در این خصوص نرم‌افزاری در شهرداری تهیه شده که باید براساس آن، در نام‌گذاری کوچه‌هایی که نام تکراری دارند، تجدیدنظر شود.
وی به درخواست‌های سازمان بنیاد شهید در خصوص نام‌گذاری برخی معابر به نام شهدا اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که در برخی معابر چند خانواده‌ی شهید زندگی می‌کنند، باید پیش‌نهادهای بنیاد شهید در خصوص نام‌گذاری‌ها نیز با تأمل بیش‌تری ارایه شود.
دیوان‌بیگی به وضعیت بسیار نامطلوب جاده‌ی «کرمان – مشهد» اشاره کرد و با بیان این‌که متاسفانه تاکنون،بسیاری از شهروندان کرمانی در این جاده در اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند، خواستار ورود شورای اسلامی شهر کرمان در این موضوع و درخواست شورا از استاندار کرمان برای تسریع در بهبود وضعیت این جاده شد.
زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری نیز با تاکید بر هم‌دلی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، اظهار امیدواری کرد اعضای شورای شهر کرمان با جدیت و پشتکار، منشاء خدمات ارزشمندی برای شهروندان کرمانی باشند.
وی در ادامه، بر آسفالت معابر شهر کرمان تاکید کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی، نیاز است که هرچه سریع‌تر معابر شهر کرمان براساس اولویت آسفالت شوند.
لری هم‌چنین به مکاتبه‌ی شهروندان شهرک خواجو برای آسفالت بولوار خواجو اشاره کرد و خواستار سرعت بخشیدن به آسفالت این بولوار شد.
وی به درخواست شهروندان خیابان شهید مصطفی خمینی مبنی بر نصب ایستگاه اتوبوس در این خیابان اشاره کرد و گفت: طبق اعلام آقای قربانی، جانشین معاون خدمات شهری شهردار کرمان، این ایستگاه آماده‌ی نصب است.
لری در خصوص پل‌های عابر پیاده‌ی در دست ساخت شهر کرمان هم گفت: لیست پل‌ها از سوی شهرداری به شورا ارسال شد و با بررسی که انجام گرفت، مقرر شد دلیل این‌که پل‌هایی که بیش از دو سال از قرارداد ساخت آن‌ها می‌گذرد و کم‌تر از 50 درصد پیش‌رفت فیزیکی دارند، از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر کرمان اعلام شود.
وی هم‌چنین از بازدید اعضای کمیسیون خدمات شهری از شهرک‌های جماران، هوانیروز و امام حسن عسکری (علیه‌السلام) به‌زودی خبر داد.
در ادامه‌ی این نشست، اعضای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان از سوی رییس شورا پیش‌نهاد شد.
مشرفی، رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که تصمیم گرفتیم تعداد کمیسیون‌های شورا را کاهش دهیم تا بتوانیم با حضور بیش‌تر اعضا در کمیسیون‌ها، مسایل مختلف شهر را پیش ببریم، از ادغام کمیسیون‌های حقوقی و بودجه و نام‌گذاری این کمیسیون به نام کمیسیون بودجه و امور حقوقی خبر داد.
وی افزود: هم‌چنین کمیسیون‌های معماری و شهرسازی و عمران و مسایل کلان شهر هم با یک‌دیگر ادغام شدند.
مشرفی به ادغام دو کمیسیون بهداشت و خدمات شهری و نام‌گذاری آن با عنوان کمیسیون خدمات شهری و بهداشت نیز اشاره کرد و گفت: کمیسیون‌های بانوان، فرهنگی و اجتماعی نیز دیگر کمیسیون‌های شورا در دوره‌ی جدید هستند.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که انتخاب اعضای هر کمیسیون براساس سوابق و توانمندی‌های اعضا انجام گرفته است، اعضای کمیسیون‌های شورا را پیش‌نهاد کرد که مورد موافقت سایر اعضا قرار گرفت.
در ادامه، مقرر شد کمیسیون‌های شش‌گانه‌ی شورا، هفته‌ی آینده تشکیل و انتخابات داخلی هر کمیسیون برگزار شود.
به پیش‌نهاد مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان و با موافقت اعضای شورا، علی منصوری، محمدیاسین پنجعلی‌زاده، محمد ربانی، یوسف جعفری، زهرا لری، سعید گیلانی و فتح‌الله مؤیدی به‌عنوان اعضای کمیسیون بودجه و امور حقوقی، فتح‌الله مؤیدی، محمدیاسین پنجعلی‌زاده، منصور ایرانمنش، علی منصوری، سعید گیلانی، علی‌اکبر مشرفی و مهنوش مؤمنی به‌عنوان اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی، رویا دیوان‌بیگی، صدیقه زاهدی، محمد ربانی، زهرا لری، کمال جوانمرد و زهرا ایرانمنش به‌عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی، صدیقه زاهدی، رویا دیوان بیگی، زهرا ایرانمنش، یوسف جعفری، محمد ربانی، کمال جوانمرد و مهنوش مؤمنی به‌عنوان اعضای کمیسیون اجتماعی، زهرا ایرانمنش، مهنوش مؤمنی، رویا دیوان‌بیگی، زهرا لری، صدیقه زاهدی، محمدیاسین پنجعلی‌زاده و علی‌اکبر مشرفی به‌عنوان اعضای کمیسیون بانوان و زهرا لری، یوسف جعفری، مهنوش مؤمنی، رویا دیوان‌بیگی، کمال جوانمرد، محمدیاسین پنجعلی‌زاده و منصور ایرانمنش به‌عنوان اعضای بهداشت و خدمات شهری از سوی رییس شورای اسلامی شهر کرمان معرفی و انتخاب شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *