سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان: خبرنگاران، رسالتی پیامبرگونه دارند


سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان با گرامی داشت 17 مردادماه که به روز «خبرنگار» مزین شده است، گفت: رسالت خبرنگاران، رسالت پیامبرگونه است.

کمال جوانمرد روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران و طلایه‌داران عرصه‌ی رسانه‌ای کشور تبریک گفت و افزود: صداقت در اطلاع‌رسانی، مهم‌ترین وظیفه‌ی خبرنگاران است.
وی خبرنگاران را مروج آگاهی و بصیرت دانست و گفت: خبرنگاران باید در تولید و انتشار خبر، ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و تعهد را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند.
نماینده‌ی استان کرمان در شورای عالی استان‌ها رسالت قلم را انسان‌سازی دانست و گفت: بر اساس آیه‌ی شریفه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ»، قلم ابزار مقدسی است و خبرنگاران باید از حرمت قلم و آن‌چه که می نویسند، پاسداری کنند؛ چرا که خداوند به «قلم» سوگند یاد کرده و آن را مقدس برشمرده است.
جوانمرد با تاکید بر این‌که بعد از تقوی، علم و آگاهی وجه تمایز بین انسان‌هاست، بیان داشت: خبرنگاران، باید امکانات و ابزارهای خود را در راه اسلام و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن به کار گیرند.
وی یکی از مهم‌ترین وظیفه‌ی خبرنگاران را اطلاع‌رسانی شفاف به مردم در راستای انتخاب صحیح دانست و گفت: خبرنگاران در آگاهی دادن به مردم به منظور مشارکت حداکثری در توسعه‌ی کشور سهم به‌سزایی دارند.
وی بیان کرد: خبرنگاران باید مشکلات و مسایل مردم را دریافت و در جهت اطلاع‌رسانی این مشکلات به مسئولان تلاش کنند.
جوانمرد در پایان برای خبرنگاران آرزوی توفیق کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *