اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار کرمان و نیروهای آتش‌نشانی تشکر کردند


رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از شهردار کرمان و نیروهای آتش‌نشانی به‌دلیل تلاش برای مهار آتش‌سوزی کارخانه‌ی روغن نباتی «گلناز» تشکر کردند.

شب گذشته نشست شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست علی‌اکبر مشرفی رییس کمیسیون مسایل کلان شهر، به حضورش در صحنه‌ی آتش‌سوزی کارخانه‌ی روغن نباتی «گلناز» کرمان که پنج‌شنبه شب هفته‌ی گذشته دچار آتش‌سوزی شده بود، اشاره کرد و گفت: مهندس سیف‌الهی شهردار کرمان از ساعات اولیه‌ی آتش‌سوزی تا لحظه‌ای که آتش خاموش شد، در صحنه حضور داشت و عملیات اطفای حریق را مدیریت می‌کرد.
فتح‌الله مؤیدی نیز با اشاره به حضور سیف‌الهی شهردار کرمان و برخی مدیران شهری در صحنه‌ی حادثه و هم‌چنین تلاش بی‌وقفه‌ی مأموران آتش‌نشانی برای مهار این آتش‌سوزی مهیب، از شهردار کرمان، مدیران شهری و مأموران آتش‌نشانی تشکر کرد.
در این نشست هم‌چنین اعضای شورای اسلامی شهر کرمان بر بررسی دلایل وقوع این آتش‌سوزی تأکید و بیان کردند: با توجه به این‌که دومین‌بار طی سال‌های اخیر است که کارخانه‌ی روغن نباتی «گلناز» دچار آتش‌سوزی می‌شود و این اتفاق تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی برای شهر کرمان به‌همراه دارد، لازم است دلایل این آتش‌سوزی بررسی و عوامل آن شناسایی شوند.
اعضای شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین بر تجهیز بیش‌تر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان تأکید کردند.
در این نشست صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز از بازید اعضای این کمیسیون از مراکز بهزیستی، خانه‌ی سالمندان و خانواده‌ی چند تن از جانبازان قطع نخاع خبر داد.
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم به نشست مشترک این کمیسیون با کمیسیون‌های اجتماعی، ورزش و جوانان و بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: در این نشست که با حضور مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه‌ی استان کرمان برگزار شد، دو موضوع حجاب و عفاف و دهه‌ی کرامت مورد بررسی قرار گرفت.
وی فرهنگ‌سازی در خصوص حجاب و عفاف در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ، دعوت از استادهای مجرب و برگزاری کارگاه‌هایی با موضوع حجاب و عفاف و هماهنگی با بسیج اصناف و تشکل‌های مد و لباس برای تولید و عرضه‌ی لباس‌های منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی را از جمله موارد مطرح شده در این نشست دانست.
زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان هم به مکاتبه‌ی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در خصوص نصب پل هوایی عابر پیاده مقابل مرکز درمانی ایثارگران واقع در سه‌راه سیلو اشاره کرد که در این خصوص مصوب شد شهرداری برای نصب پل هوایی در محل یادشده اقدام کند.
مکاتبه‌ی اهالی کوچه‌ی 34 ابوذر شمالی در خصوص «باغ ودیعتی» و مکاتبه‌ی مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص جایگاه سی‌ان‌جی مقابل پردیس‌های غیرانتفاعی و رفع مشکل ترافیکی این محدوده از دیگر مواردی بود که لری به آن‌ها اشاره کرد.
منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان هم بر سرعت بخشیدن به پرونده‌های مربوط به شهرداری کرمان در دستگاه قضایی تأکید کرد.
وی افزود: رسیدگی به برخی پرونده‌ها از جمله پرونده‌هایی که کُندی روند رسیدگی به آن‌ها ممکن است جان و مال شهروندان را به مخاطره بیاندازد، باید سرعت بیش‌تری بگیرد.
ایرانمنش ادامه داد: به‌طور مثال وقتی دیواری در یکی از معابر شهر در حال ریزش است و تخریب آن نیاز به حکم دادستانی دارد، این حکم باید سریع صادر شود تا فروریختن آن دیوار برای شهروندان ایجاد خطر نکند.
علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز به مواردی که در این کمیسیون مطرح شده بود، اشاره کرد و گفت: از جمله‌ی این موارد بررسی درخواست شرکت‌های عضو انجمن پیمان‌کاران بود که بیان می‌کردند با توجه به این‌که این شرکت‌ها به دولت خدمات ارایه می‌دهند و نه به شهروندان، از پرداخت عوارض معاف هستند.
وی افزود: این گفته‌ی شرکت‌های عضو انجمن پیمان‌کاران برای معافیت از پرداخت عوارض منطقی نیست؛ چراکه پرداخت عوارضِ مختلف شهرداری به نحوه‌ی خدماتی که هر مجموعه ارایه می‌دهد مربوط نمی‌شود، بلکه این شرکت‌ها دارای دفتر کار هستند و شهرداری به این دفاتر خدمت ارایه می‌کند و باید عوارض مختلف خود را پرداخت کنند.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری نیز به آغاز بدنه‌سازی و کف‌سازی فاز نخست محور گردشگری شهر کرمان اشاره کرد و گفت: این اقدام سرآغاز خوبی برای رونق بافت تاریخی شهر کرمان و سرمایه‌گذاری در این محدوده است.
وی افزود: اگرچه توجه به مسایل زیرساختی شهر از جمله ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح ضروری است، اما توجه و به‌سازی بناهایی که گذشتگان ما آن‌ها را ساخته‌اند، هویت‌بخشیدن به بافت تاریخی و کاری بسیار ارزشمند است.
پنجعلی‌زاده ضمن تشکر از استاندار، معاون فنی عمرانی استاندار، شهردار، مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی و سازمان به‌سازی و نوسازی شهرداری کرمان به‌دلیل انجام بدنه‌سازی و کف‌سازی بافت تاریخی شهر کرمان، خواستار پی‌گیری شورای اسلامی شهر کرمان و بررسی روند اجرای این پروژه شد.
وی افزود: احیای بافت تاریخی شهر کرمان زمینه‌ی جذب گردشگر را فراهم می‌کند که امیدواریم با این اقدام، از استان‌های هم‌جوار در خصوص جذب گردشگر داخلی و خارجی پیشی بگیریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *