نرخ کرایه‌ی تاکسی در کرمان 20 درصد بیش‌تر شد


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

در این نشست علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورا با اشاره به افزایش نرخ 15 درصدی کرایه‌ی تاکسی و آژانس‌ها در سال 94 گفت: با توجه به حذف سهمیه‌بندی بنزینِ تاکسی‌ها، موضوع افزایش نرخ کرایه‌ی تاکسی‌های شهری و تاکسی‌تلفنی‌ها مجددأ در کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورا بررسی و پنج درصد به نرخ قبلی اضافه شد.
وی افزود: بنابراین، در مجموع نرخ کرایه‌ی تاکسی‌های درون‌شهری و تاکسی‌تلفنی‌ها، امسال به نسبت سال قبل 20 درصد افزایش پیدا کرد.
منصوری ادامه داد: افزایش نرخ کرایه‌ی تاکسی، پس از تأیید و ابلاغ فرمانداری قابل اجرا خواهد بود؛ ضمن این‌که راننده‌های تاکسی موظف هستند نرخ‌نامه را بر روی شیشه‌ی جلوی خودرو نصب کنند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورا در خصوص نرخ آژانس‌های تاکسی تلفنی گفت: نرخ تاکسی‌تلفنی‌ها به ازای هر پنج کیلومتر 3000 تومان تعیین شده و بیش از پنج کیلومتر به ازای هر دقیقه 110 تومان به این رقم افزوده خواهد شد.
منصوری افزود: نرخ ساعتیِ تاکسی‌های درون‌شهری و تاکسی‌تلفنی‌ها نیز به ازای هر ساعت 7500 تومان تعیین شد.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری نیز به بررسی آیین‌نامه‌ی اجرایی شورا در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای پرونده‌های این کمیسیون، بررسی آیین‌نامه‌ی اجرایی شورا به جلسه‌ی آینده موکول شد.
مزایده‌ی پارکینگ فتحعلی‌شاهی از دیگر موضوعاتی بود که پنجعلی‌زاده به آن اشاره کرد و مقرر شد این موضوع بیش‌تر مورد بررسی قرار گیرد.
تعیین محدودیت برای ارتفاع پنجره‌های مشرف به خانه‌های مجاور و معابر با عرض کم نیز از دیگر مواردی بود که در نشست شورا مطرح و مقرر شد تا در کمیسیون کلان شهر مورد بررسی بیش‌تر قرار گیرد.
زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری نیز به بیان آخرین مصوبات کمیسون مربوط پرداخت.
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم از بررسی موضوع ارتباط بیش‌تر با مردم از طریق فضای مجازی در نشست این کمیسیون خبر داد.
وی از برنامه‌سازی شبکه‌ی دو سیما در زمینه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت در استان کرمان خبر داد و گفت: هم‌اکنون، مستند سردار شهید مغفوری توسط شبکه‌ی دو سیما در دست ساخت است.
صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز از بازدید اعضای این کمیسیون از مؤسسه‌ی رعد خبر داد.
وی به نشست این کمیسیون با حضور نمایندگانی از اداره‌کل ورزش و جوانان و شهرداری اشاره کرد و گفت: در این نشست موضوع ترویج ورزش به‌ویژه ورزش همگانی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

حسین خاکساری مدیر مؤسسه‌ی فرهنگی قرآنی تسنیم نیز در نشست شورا با بیان این‌که در قیامت سعی را بر وسع می‌سنجند، نه میزان کار گفت: انسان باید کارهایی را که می‌توانسته انجام دهد و انجام نداده را بشمارد.
وی افزود: کار فرهنگی نتیجه‌ی سریعی ندارد و ممکن است انسان در مسیر کار دل‌سرد شود، اما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
خاکساری با بیان این‌که باید ابتدا عوامل آسیب و راه‌های از بین بردن این عوامل را شناخت و سپس وارد کار عملیاتی شد، گفت: دفع آسیب مهم‌تر از رفع آسیب است و باید در مرحله‌ی نخست از بروز آسیب پیش‌گیری کنیم.
وی بر ترویج صفات پسندیده در جامعه نیز تأکید کرد و گفت: براساس آیات قرآن کریم، نخستین موضوعی که باید در جامعه ترویج داد، ایمان به غیب و موضوع دوم، نماز است.
خاکساری به برخی اقدامات مؤسسه‌ی تسنیم هم اشاره کرد و تألیف 14 عنوان کتاب و تولید 40 سی‌دی با موضوع‌های متفاوت را از جمله‌ی این اقدامات برشمرد.
در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر کرمان نیز به تبادل نظر و بررسی راه‌کارهای مختلف برای ترویج ارزش‌ها در جامعه پرداختند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *