اجرای پروژه‌های نُه‌گانه توسط قرارگاه خاتم با سرعت در حال انجام است


در نشست شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شد تا نقشه‌های پروژه‌ی «بهار رضوی» توسط دفتر فنی شهرداری کرمان تأیید شود.

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد، فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان موضوع تأیید نقشه‌های پروژه‌ی «بهار رضوی» (فروشگاه صنعت ساختمان جنوب‌شرق) توسط دفتر فنی شهرداری را مطرح کرد و مصوب شد تا دفتر فنی شهرداری کار نظارت و تأیید نقشه‌های این پروژه را به عهده بگیرد.
ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان نیز در این خصوص با اشاره به نشست استاندار کرمان با سرمایه‌گذار بخش خصوصی این پروژه گفت: پیرو آن نشست مقرر شد تا 30 درصد از هزینه‌ی نظارت جزو آورده‌ی شهرداری محسوب شود.
مؤیدی به پرداخت 10 درصد عوارض فروش بلیت کنسرت‌های موسیقی به‌وسیله‌ی برگزارکنندگان کنسرت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برخی از برگزارکنندگان کنسرت‌های موسیقی به این قانون اعتراض داشتند که موضوع با حضور استاندار کرمان بررسی و مقرر شد از 10 درصد عوارض فروش بلیت، 50 درصد به صورت نقدی پرداخت و 50 درصد هم بلیت کنسرت به شهرداری داده شود.
موضوع استفاده‌ی برخی ارگان‌ها از جمله سپاه ثارالله از تابلوهای تلویزیون شهری از دیگر مواردی بود که در شورای عمومی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
شهردار کرمان در این خصوص گفت: شورای ترافیک به این دلیل که این نوع تبلیغات موجب حواس‌پرتی راننده‌های خودروها و بروز تصادف می‌شود، با نصب تلویزیون‌های شهری مخالفت می‌کند.
علی‌اکبر مشرفی عضو شورای شهر هم نصب تلویزیون‌های شهری در تقاطع‌ها را نادرست دانست و تأکید کرد: باید این نوع تابلوها در مسیر خیابان‌ها و نقاطی که سرعت خودروها پایین است و موجب حواس‌پرتی راننده‌ها و بروز تصادف نمی‌شود، از جمله بدنه‌ی ساختمان‌ها نصب شوند.
سعید گیلانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم نصب تابلوهای تلویزیونی شهری را نمادی از پیش‌رفت هر شهر دانست و بر نصب این‌گونه تابلوها در نقاطی که امکان دارد تأکید کرد.
محمد ربانی دیگر عضو شورای شهر هم بر استفاده از تابلوهای تلویزیون شهری برای ارایه‌ی مسایل ارزشی تأکید کرد و در عین حال گفت: باید نصب این نوع تابلوها، براساس مطالعه و به‌صورت علمی انجام گیرد.
در نهایت مصوب شد تا شهرداری با هماهنگی شورای ترافیک این موضوع را بررسی و اعلام نظر کنند.
در ادامه، کمال جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تشکر از نام‌گذاری یکی از پل‌های در دست ساخت توسط قرارگاه خاتم به نام «شهید بادپا» از شهدای حریم حرم، خواستار نام‌گذاری بقیه‌ی پل‌های در دست ساخت به نام شهدای حریم حرم شد.
وی هم‌چنین خواست پل‌های جدید و در دست ساخت با نظر شورای اسلامی شهر نام‌گذاری شوند.
صدیقه زاهدی دیگر عضو شورا هم خواستار نام‌گذاری یکی از نقاط شهر کرمان به نام «شهدای خلبان» شد.
شهردار کرمان نیز در خصوص وضعیت ساخت پل‌ها (پروژه‌های نُه‌گانه) به‌وسیله‌ی قرارگاه خاتم گفت: کار ساخت پل‌ها از جمله پل سه‌راهی «صدوقی – راه‌آهن» با سرعت در حال انجام است؛ ضمن این‌که برای ساخت این تقاطع غیرهم‌سطح مجوزهای لازم از راه‌آهن گرفته شد.
منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی هم به روند کُند ساخت پل «سیدی» و گلایه‌ی اهالی محدوده‌ی این پل اشاره کرد و خواستار سرعت‌بخشیدن به این پروژه شد.
وی به درخواست اهالی قلعه دختر و قلعه اردشیر مبنی بر کاهش حریم این محدوده اشاره کرد که شهردار کرمان در این خصوص گفت: در رابطه با کاهش حریم قلعه دختر و قلعه اردشیر با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مکاتبه کرده‌ایم، اما این اداره‌کل هنوز پاسخی نداده است.
علی‌اکبر مشرفی رییس کمیسیون مسایل کلان شهر نیز به نشست مشترک کمیسیون ماده‌ی پنج و شورای ترافیک اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد تا ساخت پل‌هایی در اولویت باشند که مسیر بزرگ‌راه‌ها را بدون چراغ می‌کنند.
وی افزود: در خصوص ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح در مرکز شهر، مشاور هیچ طرحی برای ارایه نداشت که مقرر شد مشاور برای ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح چهارراه‌های «سمیه» و «ولی‌عصر» تا یک ماه آینده و زیرگذر میدان «آزادی» تا دو ماه آینده طرح‌های خود را ارایه کند.
مشرفی ادامه داد: هم‌چنین مقرر شد با توجه به کم‌عرض بودن خیابان «فیروزه»، ساخت تقاطع غیرهم‌سطح چهارراه «امام جمعه» و «فیروزه» مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
رییس کمیسیون مسایل کلان شهر در خصوص موضوع دست‌انداز پنجره‌ها نیز گفت: براساس قانون مدنی مالک می‌تواند به ملک مجاور روزنه‌ای باز کند که مقرر شد با بررسی قوانین حاکم در شهرداری‌های کلان‌شهرهای دیگر، پیش‌نویس آیین‌نامه‌ی اجرایی دست‌انداز پنجره‌ها تدوین و پس از اخذ نظر کارشناسان شهرداری، در شورای شهر بررسی و تصمیم‌گیری شود.
مشرفی به بررسی وضعیت «بنیاد بناهای ماندگار» هم اشاره کرد و گفت: بنیاد بناهای ماندگار، شهرداری را در امور خیریه به‌صورت واگذاری زمین و صدور پراونه با کاربری غیرمسکونی و غیرتجاری کمک می‌کند.
وی با بیان این‌که مصوب شد این نهاد هم‌چنان در امور خیریه به شهرداری کمک کند، گفت: تأکید شد تا در صورت امکان برای ساخت ساختمان‌هایی که با هم‌کاری این بنیاد ساخته می‌شوند، از معماری سنتی و اسلامی بهره‌گیری شود.
زهرا لری نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون خدمات شهری هم در این نشست به موضوع عوارض پسماند واحدهای صنفی اشاره کرد که مقرر شد این موضوع در نشستی بیش‌تر بررسی و سپس تصمیم‌گیری شود.
نبود ایستگاه اتوبوس در خیابان «شهید مصطفی خمینی» از دیگر مواردی بود که لری به آن اشاره کرد و گفت: مقرر شد ایستگاه اتوبوس در این خیابان قبل از صدا و سیما نصب شود.
وی هم‌چنین پیش‌نهاد کرد: محدوده‌ای از شهر کرمان به‌صورت آزمایشی برای اجرای طرح عبور جانبازان و معلولان در نظر گرفته شود.
مشرفی هم در این خصوص گفت: اجرای چنین طرحی نیاز به به‌روزرسانی طرح جامع ترافیک شهر دارد.
مؤیدی نیز بر همین موضوع تأکید کرد و مقرر شد به‌روزرسانی طرح جامع ترافیک شهر کرمان در دستور کار قرار گیرد.
لری هم‌چنین به بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح معلم اشاره کرد و در این خصوص از شهرداری کرمان تشکر کرد.
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم خواستار نام‌گذاری معبر و یا یکی از تقاطع‌های غیرهم‌سطح به نام «سردار جهان اسلام» شد.
وی در خصوص نام‌گذاری میدان اول هفت‌باغ به نام مبارک «محمد رسول‌الله» -صلی‌الله‌علیه‌وآله- گفت: این موضوع با حضور سیاووشی مدیرعامل هفت‌باغ علوی بررسی و مقرر شد تا در این زمینه از سوی هفت‌باغ علوی مساعدت و برنامه‌ریزی شود.
دیوان‌بیگی افزود: هم‌چنین در نشست کمیسیون فرهنگی و آی‌تی بر هم‌کاری هفت‌باغ علوی با شورای شهر در زمینه‌ی نصب بیلبوردها و بنرهای مربوط به مسایل فرهنگی و راه‌اندازی جمعه‌بازار برای فروش محصولات خانگی شهروندان کرمانی تبادل نظر شد.
وی از ساخت نمازخانه‌ای در پارک «باغ‌ملی» خبر داد و گفت: با توجه به نبود مسجد در نزدیکی پارک «باغ‌ملی»، ساخت نمازخانه‌ای در این پارک در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان قرار گرفت.
صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز از بازدید اعضای این کمیسیون از سرای سالمندان در هفته‌ی آینده خبر داد.
وی هم‌چنین با اشاره به حضور نماینده‌ی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست این کمیسیون گفت: مقرر شد تندیس شهیدان «نشاط» و «تجلی» به‌وسیله‌ی اداره‌کل ورزش و جوانان ساخته شود و شهرداری برای نصب این تندیس‌ها در نقاط مختلف شهر هم‌کاری کند.
زاهدی افزود: در این نشست بر موضوع تحکیم خانواده و هم‌کاری‌های شورای شهر و شهرداری و اداره‌کل ورزش و جوانان در این زمینه تأکید شد.
کمال جوانمرد هم به اختلاف‌های ملکی شهرداری کرمان و اداره‌کل ورزش و جوانان اشاره کرد و خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی و رفع این مشکل شد.
مهنوش مؤمنی رییس کمیته‌ی پسماند کمیسیون بهداشت نیز از انجام مذاکرات اولیه با بخش خصوصی برای تبدیل زباله به انرژی برق خبر داد.
وی به تعیین تکلیف معدن زباله هم اشاره کرد و گفت: یکی از شرکت‌های بخش خصوصی برای واگذاری معدن زباله انتخاب شده و به‌زودی معدن زباله به این شرکت واگذار خواهد شد.
مؤمنی به نرخ عوارض پسماند واحدهای صنعتی هم اشاره کرد و بر حمایت از تولید داخلی با کاهش عوارض پسماند تأکید کرد.
زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی هم با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از پارک «ریحانه» (پارک بانوان توکل‌آباد) از سرعت بالای ساخت این پارک تشکر کرد.
مؤیدی نیز در غیاب علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه، به ارایه‌ی آخرین مصوبات این کمیسیون پرداخت که بررسی اصلاح بخشی از بودجه‌ی شهرداری و تخصیص حدود دو میلیارد تومان به پل «سیدی» از آن جمله بود.
وی با بیان این‌که برخی از شهروندان عوارض خودروی خود را در شهرهای دیگر پرداخت می‌کنند که شهرداری کرمان این پرداخت عوارض را نمی‌پذیرد، گفت: اگرچه شهروندان بهتر است عوارض خودرو را در کرمان پرداخت کند تا صرف پروژه‌های شهر کرمان شود، اما شهرداری نیز باید قبوض پرداختی عوارض خودرو در سایر شهرها را از شهروندان بپذیرد.
در پایان این نشست مصوب شد شهرداری کرمان هر سه‌ماه یک‌بار، میزان جذب و تحقق بودجه و ردیف‌های بودجه‌ای را به شورای اسلامی شهر کرمان ارایه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *