نرخ کرایه‌ی تاکسی 15 درصد بیش‌تر شد

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.
فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسین (علیه‌السلام)، حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام)، امام سجاد (علیه‌السلام) و حضرت ولی عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) و هم‌چنین سوم خرداد سال‌روز آزادسازی خرم‌شهر، برگزاری همایش بزرگ رزمندگان با حضور سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را برنامه‌ای بسیار مطلوب توصیف کرد.
زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی نیز از برگزاری جشن‌های شعبانیه در پارک‌های مختلف شهر به وسیله‌ی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تشکر کرد.
وی هم‌چنین نام‌گذاری پارک بانوان «توکل‌آباد» به نام پارک «ریحانه» را به‌عنوان پیش‌نهاد این کمیسیون بیان کرد که این پیش‌نهاد به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان رسید.
مهنوش مؤمنی رییس کمیته‌ی پسماند کمیسیون بهداشت شورا نیز با اشاره به آتش‌سوزی اخیر یک کارگاه صاف‌کاری خودرو در خیابان «20 متری دانشجو» از تلاش پرسنل سازمان آتش‌نشانی برای مهار این آتش‌سوزی مهیب تشکر کرد.
وی با بیان این‌که این آتش‌سوزی با انفجارهایی هم‌راه بود، خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی در کم‌تر از دو دقیقه خود را به محل حادثه رساندند که جای تقدیر دارد.
مؤمنی افزود: ده روز پیش در اثر سهل‌انگاری در جوش‌کاری کاربیت، این کارگاه صاف‌کاری دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی، به هیچ کس آسیبی نرسید.
وی هم‌چنین بیان کرد: در نشست هفته‌ی آینده‌ی کمیته‌ی پسماند کمیسیون بهداشت، موضوع نخاله‌های ساختمانی بررسی می‌شود.
مؤمنی در خصوص واگذاری معدن زباله به بخش خصوصی نیز از شهردار کرمان خواست تا موضوع واگذاری بیش‌تر بررسی شود
وی افزود: پیش‌نهاد ما این است که در صورتی معدن زباله به پیمان‌کار بخش خصوصی واگذار نشد، شهرداری برای راه‌اندازی آن ورود کند.
ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان نیز در این خصوص گفت: در صورت واگذارنشدن معدن زباله به بخش خصوصی، این مرکز با تأمین 15 نفر نیرو، فعال می‌شود.
وی افزود: شهرداری به هر جمع‌بندی که در خصوص معدن زباله در کمیسیون بهداشت انجام بگیرد، عمل خواهد کرد.
ماه‌بانو معصوم زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم بر بهبود وضعیت ذبح گوسفند در برخی مراکز خیریه و هم‌چنین کشتارگاه صنعتی کرمان و نظارت بیش‌تر دام‌پزشکی تأکید کرد.
زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری نیز بر تسریع در خریداری املاک محدوده‌ی پل «9 دی» تأکید کرد.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری هم به بیان وضعیت اجرای پل‌های عابر پیاده توسط بخش خصوصی پرداخت و گفت: اجرای برخی از این پل‌ها به‌دلایل مختلف معطل مانده است.
شهردار کرمان در این خصوص گفت: بیش‌تر پل‌های عابر پیاده‌ای که برای سرمایه‌گذار منافع داشته و می‌توانسته از تبلیغات آن بهره ببرد، اجرا نشده است.
سیف‌الهی افزود: از جمله دلایل اجرانشدن این پل‌ها، هزینه‌ی میزان جابه‌جایی تاسیسات است که بیش‌تر از قیمت ساخت یک پل می‌شود و خیابان شریعتی از جمله‌ی این مسیرهاست.
منصور ایرانمنش هم در همین رابطه خواستار ساخت پل عابر پیاده روبه‌روی شهرک «الله‌آباد» شد که شهردار کرمان در این رابطه گفت: برای اجرای این پل آگهی منتشر شده و منتظر ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم.
علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه هم به بررسی تفاهم‌نامه‌ی اولیه‌ی شهرداری با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای «بام کرمان» اشاره و بیان کرد: در کمیسیون با کلیات تفاهم‌نامه موافقت شد.
سیف‌الهی شهردار کرمان هم در خصوص این پروژه گفت: زمین بالای کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عجل‌الله فرجه) هشت هکتار است که با مصوبه‌ی کمیسیون ماده‌ی پنج، کاربری پنج هکتار آن فضای سبز در نظر گرفته و به شهرداری واگذار شد.
وی افزود: سه هکتار باقی‌مانده‌ی این زمین نیز کاربری هتل دارد که راه و شهرسازی این زمین را به شهرداری اجاره می‌دهد و شهرداری برای ساخت هتل با سرمایه‌گذار مشارکت می‌کند.
سیف‌الهی ادامه داد: اجرای تله‌کابین، جاده‌ی دست‌رسی به بام کرمان و ساخت هتل در بام کرمان در قالب یک بسته دیده شده است.
در ادامه، منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ از افزایش نرخ تاکسی‌ها و آژانس‌ها خبر داد و گفت: موارد پیش‌نهادی شورای سازمان تاکسیرانی، با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و با 15 درصد افزایش نرخ کرایه‌ی تاکسی و آژانس‌های‌ تاکسی تلفنی موافقت شد.

لازم به ذکر است؛ افزایش نرخ کرایه‌ی تاکسی و آژانس‌ها پس از تأیید فرمانداری قابل اجرا خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *