روند کنترل نقشه‌ها به‌وسیله‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان اصلاح شود


در نشست شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان موضوع کنترل نقشه‌های معمای و سازه‌ای توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان بررسی شد و اصلاح این روند مورد تصویب قرار گرفت.

در نشست عمومی شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد، موضوع کنترل نقشه‌های معماری و سازه‌ای ساختمان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد؛ با توجه به این‌که طبق قانون کنترل نقشه‌ها بر عهده‌ی شهرداری و خارج از وظیفه‌ی قانونی سازمان نظام مهندسی ساختمان است، شهرداری راه‌کار اجرایی خود را در خصوص اصلاح روند کنترل نقشه‌ها به شورای اسلامی شهر کرمان ارایه کند.

اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به تأثیر کنترل نقشه‌ها به‌دست سازمان نظام مهندسی ساختمان در کاهش ساخت و ساز، نسبت به عدم کنترل نقشه‌ها به‌وسیله‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان رأی مثبت دادند.
در این نشست هم‌چنین مقرر شد؛ روند انتخاب مجری ذی‌صلاح نیز به‌وسیله‌ی شهرداری تعیین و برای اعلام نظر به شورای اسلامی شهر کرمان اعلام شود.
حدنصاب ساخت و ساز نیز از دیگر موارد مهمی بود که در نشست شب گذشته‌ی شورا حجت‌الاسلام محمد ربانی آن‌را مطرح کرد.
فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این خصوص به نشست اعضای شورا با استاندار کرمان اشاره و بیان کرد: در نشست اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با استاندار کرمان، کاهش حدنصاب از 150 متر به 100 متر درخواست شد که مورد موافقت استاندار کرمان نیز قرار گرفت و مقرر شد تا این موضوع در کمیسیون ماده‌ی پنج که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار می‌شود، مطرح و تصویب شود.
وی با بیان این‌که ارزش زمین در نقاط مختلف شهر افزایش پیدا کرده و بسیاری از مردم با مشکل خرید زمین و ساخت و ساز مسکن مواجه شده‌اند، کاهش حدنصاب را ضروری دانست و گفت: برای تسریع در روند کاهش حدنصاب، از سوی شورای اسلامی شهر کرمان با استاندار محترم کرمان مکاتبه خواهد شد.
هم‌چنین اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به‌دلیل برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی و تجلیل از معلمان نمونه‌ی شهر کرمان، از شهردار کرمان و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تشکر کردند.
در این نشست، رؤسای کمیسیون‌ها نیز به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *