تعامل صداوسیما با شورای اسلامی شهر و شهرداری بیش‌تر شود


در آستانه‌ی روز ملی شوراها، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان امروز سه‌شنبه دیداری صمیمانه با مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان داشتند.

در این دیدار اعضای شورای اسلامی شهر کرمان پیش‌نهادها و دیدگاه‌های خود را با مدیرکل صداوسیما مطرح کردند و مدیرکل صداوسیما نیز توضیحاتی در خصوص چگونگی افزایش تعامل صداوسیما و شواری شهر و شهرداری کرمان بیان کرد.

در این دیدار رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اعلام آمادگی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان برای هم‌کاری و مشارکت در راستای اهداف و برنامه‌های صداوسیما گفت: امیدواریم با حضور مدیرکل جدید سازمان صداوسیما تعامل شورا و شهرداری با این سازمان بیش از گذشته شده و اخبار شورای شهر نیز بیش‌تر پوشش داده شود.
فتح‌الله مویدی افزود: جا دارد از زحمات کلیه‌ی پرسنل صداوسیما و تعامل آن‌ها با مجموعه‌ی شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان تشکر شود.
وی ضمن تشکر از هم‌کاری ارزنده و اقدامات جهادی استاندار کرمان گفت: استاندار همواره خود را به‌عنوان یک شهروند هم‌کار شورا می‌داند.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین از خدمات و زحمات شهردار تقدیر کرد و گفت: شهردار پرتلاش، رزمنده و جانباز شهر کرمان تلاش شبانه‌روزی برای دگرگون‌کردن شهر کرمان داشته و دارند.
حجت‌الاسلام محمد ربانی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به این‌که صداوسیما زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود، گفت: با توجه به این مساله، باید برنامه‌ها و اهداف صداوسیما در راستای تحقق منویات ایشان در حوزه‌های امنیتی، اخلاقی و موادمخدر و نیز دغدغه‌های ایشان در خصوص ازدیاد نسل تهیه شود.
وی با بیان این‌که کرمان، استانی‌ است که سرمایه‌های فراوانی دارد، گفت: باید در خصوص معرفی ظرفیت‌ها و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری استان برنامه‌سازی شود.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمان موفقیت برنامه‌ها و اقدامات شهرداری را در گرو تعامل مطلوب بین مردم و شهرداری دانست و گفت: تعامل مردم و شهرداری موجب موفقیت بیش‌تر طرح‌های شهری می‌شود و صداوسیما در این رابطه نقش ویژه‌ای دارد.
ربانی با اشاره به این‌که زیبایی شهرها و خیابان‌های ما مرهون زحمات کارگران شهرداری است، گفت: شایسته است خدمات این قشر زحمت‌کش بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد و انعکاس داده شود.
سعید گیلانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تاکید بر این‌که استان کرمان نیاز به شناساندن بیش‌تر در کشور دارد، گفت: باید بسترهای سرمایه‌گذاری، تفریحی و گردشگری استان بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص باید هم‌کاری صداوسیما با شورای شهر گسترش پیدا کند.
نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این‌که شورا برگرفته از کل جامعه است، گفت: گسترش اطلاع‌رسانی و معرفی چهره‌ی واقعی استان به سایر شهرها و کشورها، جذب سرمایه‌گذار مورد تاکید و تایید هر دو نهاد شورای شهر و صداوسیما است.
زهرا لری با اشاره به جایگاه نظارتی صداوسیما گفت: صداوسیما می‌تواند نقش موثری در ایجاد و گسترش روحیه‌ی پرسش‌گری و نقدپذیری در بین مردم و مسئولان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید جذب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به ویژه در بافت تاریخی شهر کرمان مورد توجه قرار گیرد.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان افزود: توسعه‌ی شهر و افزایش رفاه اجتماعی نقش موثری در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی دارد و صداوسیما می‌تواند نقش به‌سزایی در این رابطه داشته باشد.
لری یادآور شد: توجه ویژه به هویت بومی و محلی بر دوش صداوسیماست که انتظار داریم در این زمینه بسیار بهتر از گذشته عمل شود.
رییس کمیسیون فرهنگی و IT شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: خوش‌بختانه رییس جدید صداوسیمای مرکز کرمان، فردی فرهنگی، فرهیخته و صاحب‌نظر در مسایل فرهنگی است.
رویا دیوان‌بیگی خاطرنشان کرد: با برقراری تعامل مطلوب بین شورای شهر و صداوسیما و برگزاری جلسات مشترک با مدیران این سازمان می‌توانیم در مسایلی مانند اشتغال، ازدواج، پوشش اسلامی و عفاف و حجاب برنامه‌های خوب و موثرتری داشته باشیم.
وی تاکید کرد: لازم است در خصوص ازدواج و آگاه‌سازی جوانان در این رابطه برنامه‌های بیش‌تر و موثرتری ساخته شود.
دیوان‌بیگی گفت: صداوسیما می‌تواند مسایل شهری را از طریق ارتباط بیش‌تر با شورای شهر، بهتر و بیش‌تر از گذشته دنبال کند.
رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این دیدار بر پرداختن به مسایل اجتماعی تاکید کرد و گفت: صداوسیما می‌تواند نکات ریز فرهنگی جامعه مانند احترام به سالمندان و ارایه‌ی الگوی مناسب فرهنگی از یک خانواده‌ی مطلوب را در بین مردم معرفی و نهادینه کند.
صدیقه زاهدی با بیان این‌که اهمیت معضل طلاق و آسیب‌های آن برای جامعه کم‌تر از سرطان نیست، گفت: از صداوسیما توقع داریم معضلات اجتماعی را پررنگ‌تر نشان دهد.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: صداوسیما می‌تواند راه‌حل‌های مردم را در خصوص مشکلات شهر از طریق گفت‌وگوی مستقیم با آن‌ها مطرح کند تا مدیران بتوانند از این راه‌کارها برای حل معضلات استفاده کنند.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تاکید بر لزوم افزایش برنامه‌هایی که به مسایل فرهنگی می‌پردازند، گفت: انتظار داریم تهیه و پخش برنامه‌هایی مانند پخش مستقیم جمع‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.
منصور ایرانمنش افزود: در برنامه‌سازی صداوسیما باید بر مواردی مانند آموزش فرهنگ شهروندی به‌صورت ویژه تاکید شود.
وی با تاکید بر لزوم افزایش تعامل مردم با شهرداری گفت: صداوسیما علاوه بر افزایش روحیه‌ی مطالبه‌گری در بین مردم می‌تواند نقش موثری در خصوص نهادینه کردن فرهنگ پرداخت به‌موقع عوارض داشته باشد.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمان یادآور شد: با توجه به حادثه‌خیز بودن شهر کرمان، باید در زمینه‌ی پیش‌گیری از بحران و مقابله با آن به مردم آموزش داده شود.
ایرانمنش گفت: صداوسیما مطالبات مردم را به مدیران شهری انتقال دهد.
وی افزود: باید در خصوص مشکلات و آسیب‌های فضای مجازی و سایبری برنامه‌های بیش‌تری تهیه شود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این دیدار گفت: خوش‌بختانه صداوسیمای کرمان نیروهای ارزشی و پایبند به اصول و ارزش‌های نظام دارد.
علی منصوری افزود: ما انتظار تعامل بیش از پیش را با صداوسیما داریم.
وی با انتقاد از این‌که در شهر کرمان فرهنگ پرداخت عوارض بسیار پایین است، گفت: در این خصوص نیاز به فرهنگ‌سازی جدی داریم که صداوسیما نقش ویژه‌ای در این رابطه دارد.
رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان نیز با انتقاد از کم‌بودن تعامل صداوسیما با شورای شهر در سال‌های گذشته گفت: متاسفانه حضور مدیران صداو سیما در شورای شهر بسیار کم بوده و نیاز است که برنامه‌های مشترکی با هم‌کاری و تعامل این سازمان، شورای شهر و شهرداری در راستای توسعه‌ی شهر کرمان تهیه و پخش شود.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده تاکید کرد: نمی‌توان شهر کرمان را با سایر شهرهای کشور مقایسه کرد؛ درآمدهای شهرداری کرمان بسیار کم‌تر از سایر کلان‌شهرهاست.
وی با اشاره به این‌که استان کرمان در سال گذشته رتبه‌ی برتر را در جذب سرمایه‌گذار در کشور داشته است، گفت: امیدواریم با تعامل بیش‌تر با سرمایه‌گذاران بتوانیم میزان جذب سرمایه‌گذار به استان را افزایش دهیم.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: لازم است نظارت و توجه بیش‌تر و ویژه‌ای در خصوص انتشار آگهی‌ها در صدا و سیما مبذول شود تا مردم متضرر نشوند.
یوسف جعفری، عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: باید در خصوص پیش‌گیری و کاهش آمار طلاق به‌طور ویژه‌ای فعالیت شود و برنامه‌های موثری با هدف آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها در این رابطه ساخته شود.
وی افزود: یکی از علل عمده‌ی طلاق، بالا رفتن سن ازدواج است که موجب بالا رفتن توقعات جوانان می‌شود.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان نیز در این نشست با تاکید بر این‌که مبنای رفتار ما قانون است، گفت: توقعات و انتظارات ما باید در چارچوب قانون باشد و باید اقتضائات و منابع را در نظر بگیریم.
ابوالحسن صادقی‌جهانی افزود: پرداختن به مسایل مهم کشور از جمله موادمخدر، ازدیاد نسل و اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های تولیدی صداوسیما از اصول وظایف ما در برنامه‌سازی است.
وی با بیان این‌که برای تحقق برخی اهداف نیازمند فراهم‌کردن زیرساخت‌ها و بسترهایی هستیم، افزود: برای مثال وقتی در خصوص مناطق و جاذبه‌های طبیعی استان تبلیغ می‌شود، باید زیرساخت‌های مناسب برای اسکان، اقامت و تفریح گردشگران نیز فراهم شود.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش نرخ سال‌خوردگی جمعیت در استان کرمان، باید نرخ رشد جمعیت به 2.1 افزایش پیدا کند.
صادقی‌جهانی با اشاره به «هفته‌ی کرمان» که قرار است در دهه‌ی سوم شهریور در تهران برگزار شود، گفت: نام‌گذاری این هفته به‌عنوان «هفته‌ی کرمان» فرصتی استثنایی برای استان است و تلاش داریم که برنامه‌های این هفته را به بهترین شکل برگزار کنیم.
وی با اشاره به تجربه‌ی خوب شبکه یک سیما در خصوص تعامل با شهرداری‌ گفت: بنده در صداوسیمای مرکز قزوین هم تجربه‌ی برنامه‌سازی با محوریت موضوعات شهر و شهروندی داشته‌ام که بر اساس امضای تفاهم‌نامه با شهرداری اجرا می‌شد و تجربه‌ی موفقی بود.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان با تاکید بر لزوم ارتقای روحیه‌ی تعاون و کار دسته‌جمعی و فرهنگ پرسش‌گری در میان مردم گفت: در چارچوب سیاست‌های رسانه‌ی ملی اقدام به ساخت و تولید برنامه‌هایی با محتوای برنامه‌ها، اهداف و اقدامات شهرداری‌ها خواهیم کرد.
صادقی‌جهانی افزود: باید درخواست‌های مردم در رسانه‌ی ملی مطرح شود و مسئولان در برنامه حضور پیدا کرده و پاسخ دهند.
وی خاطرنشان کرد: باید اتاق فکری برای مشورت در خصوص نحوه‌ی تعامل صداوسیما با شورای شهر و شهرداری با حضور مسئولان مربوط تشکیل شود.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان تاکید کرد: باید زیرساخت‌های اسکان و امکانات گردشگری را در استان آن‌قدر ارتقا دهیم که کرمان از یک شهر گذری خارج شده و مسافران در آن اقامت داشته باشند و استان کرمان یکی از اهداف مهم گردشگری کشور شود.
وی با بیان این‌که برای تعامل بیش‌تر با شورا و شهرداری نیازمند انعقاد موافقت‌نامه‌ای با مجموعه‌ی شورا و شهردار هستیم، افزود: با توجه به تصویب تبصره‌ی 15 در قانون بودجه‌ی امسال در مجلس شورای اسلامی، می‌توانیم به صحبت‌های این جلسه جنبه‌ی عملی و قانونی دهیم.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان گفت: ما آمادگی داریم زحمات و اقدامات شورا و شهرداری را نشان دهیم.
صادقی‌جهانی ادامه داد: صداوسیما از نظر بودجه دچار مشکل بوده و بضاعت ما در تولید برنامه‌ها اندک است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *