شوراها، حلقه واسط بین دولت و ملت‌اند



سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان با گرامی داشت 9 اردیبهشت ماه که به روز «شوراها» نام‌گذاری شده گفت: طبق اصل ششم و هفتم قانون اساسی، شوراها از ارکان تصمیم گیری و حلقه واسط بین دولت و ملت‌اند.
دکتر کمال جوانمرد همچنین، سال1394که از سوی مقام معظم رهبری به سال«دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی» مزین گردیده را گرامی داشت و افزود: مشورت، يکی از اصول مهم تصميم گيری‌هاست تا آنجا که آیه ۱۵۹ سوره آل عمران و آیه ۳۸ سوره شوری به نقش و جایگاه مشورت اختصاص یافته است.
نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا را پارلمان محلی و زبان گویای توده‌های مردم برشمرد و گفت: بر طبق اصل صدم، شوراها براي تسریع در پيشبرد برنامه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، عمراني، بهداشتي، ‌فرهنگي، آموزشي و ساير امور رفاهي تشکیل گردیده اند.
دکتر جوانمرد با تاکید براینکه براساس اصل هفتم قانون اساسی، کلیه تصمیم گیری‌ها، برنامه ریزی‌ها و مدیریت شهری به شوراها تفویض گردیده گفت: شایسته است جهت تحقق این مهم، اختیارات شوراها بیشتر شود چرا که هم اکنون انتظارات مردم از شوراها با اختیارات آن همخوانی ندارد.
نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها، خواستار ارتقاء جایگاه شوراها در جامعه و باور این جایگاه به وسیله مسئولین شد و تصریح کرد: کمبود اختیارات شورای شهر در مدیریت جامع شهری موجب عدم هماهنگی شورا و برخی ادارات در عملیات های اجرایی حوزه شهری شده است.
وی گفت: عدم تخصیص اعتبار به شوراهای پایه از جمله شورای شهرستان، باعث رکود در این سطح از شوراها گردیده است.
نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها از اهتمام اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا قدردانی کرد و بیان داشت: کاهش اختیارات شورای شهر موجب گردیده که  قدرت مانور و اختیارات شوراها در حد شهرداری باقی بماند.
دکتر جوانمرد تاکید کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهت تسریع در توسعه و آبادانی کشور،  بالغ بر 117هزار نفر از منتخبین مردم، عضو شوراهای روستا، بخش و شهر هستند که از ترکیب این افراد، شوراهای بخش، شهرستان، استان و عالی استان ها به عنوان شوراهای فرادست به وجود آمده و ارتباط تنگاتنگ آنها باعث هم افزایی یکدیگر شده‌اند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها، شوراها را نماد مردم سالاری دینی و چکیده مردم برشمرد و افزود: توجه و تقویت شوراها، اهمیت دادن به مردم سالاری دینی است.
نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها، با تاکید براینکه شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی، بهتر از هر ارگان و نهادی در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار می گیرند گفت: با تقویت شوراها، ضمن مرتفع شدن مشکلات مردم توسط خود مردم می‌توان از مشارکت مردمی در حل مشکلات بهره برد.
وی بیان داشت: با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، احتمال غفلت توجه به مشکلات مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر می شود لذا می توان با تقویت بیشتر شوراها این خلاء استانی شدن را مرتفع  کرد.

دکتر جوانمرد، شوراها را به عنوان ارکان توسعه کشور برشمرد و افزود: امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال« دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی» مزین گردیده بتوان با همبستگی بیشتر دولت، ملت و شوراها ضمن مرتفع کردن مشکلات، کشور را به سوی توسعه پایدار سوق داد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *