اجرای پروژه‌ی طرح شش دروازه‌ی میدان شهدا سرعت بیش‌تری گرفته است


نشست شورای عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

در این نشست کمال جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان از افزایش قابل توجه پرونده‌های کمیسیون ماده‌ی 100 خبر داد.

ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان نیز در این خصوص گفت: در سال گذشته خیابان به خیابان، خانه‌ها را ممیزی کردیم؛ ضمن این‌که در مجموعه‌ی کمیسیون ماده‌ی 100 شهرداری نیز تغییراتی دادیم و این دو موضوع موجب افزایش پرونده‌های کمیسیون ماده‌ی 100 شده است.
جوانمرد نیز یکی از دلایل ساخت‌و‌ساز خلاف شهروندان و افزایش پرونده‌های کمیسیون ماده‌ی 100 را افزایش نرخ بیمه‌ی کارگران ساختمانی دانست و خواستار بازنگری در این قانون شد.
در ادامه، منصور ایرانمنش به بیان آخرین مصوبات کمیسیون معماری و شهرسازی پرداخت.
علی منصوری نیز در تبیین مصوبات این کمیسیون، از تخصیص 400 میلیون تومان به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برای انجام کارهای فرهنگی در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ خبر داد.
فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این خصوص گفت: این رقم سال گذشته 320 میلیون تومان بود که امسال به 400 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی املاک و سرمایه‌گذاری هم به وضعیت برنده‌ی مناقصه‌ی پارکینگ «فتحعلی‌شاهی» اشاره کرد و گفت: فردی که در این مناقصه برنده شده، اکنون ادعا می‌کند که ضرر کرده و خواستار هم‌کاری شورا و شهرداری شده است.
مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص گفت: ما به عنوان پارلمان محلی وظیفه داریم تا حد امکان مشکلات مردم را حل کنیم.
وی افزود: در خصوص پارکینگ «فتحعلی‌شاهی» نیز به نظر می‌رسد داده‌های مزایده اشتباه بوده و در این خصوص باید از فردی که به عنوان کارشناس، رقم پایه‌ی مزایده را اعلام کرده سوال و سپس در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
در این نشست هم‌چنین پروژه‌ی «طرح شش دروازه‌ی» میدان «شهدا» نیز مورد بررسی قرار گرفت.
ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان این‌که خوش‌بختانه پیمان‌کار این پروژه اکنون با جدیت بیش‌تری کار را آغاز کرده و اجرای این پروژه سرعت گرفته است، گفت: این پروژه حدود 20 روز از برنامه‌ی زمان‌بندی عقب است که پیمان‌کار قول داده این مدت را جبران کند.
وضعیت پرداخت پول به پیمان‌کار پل «سیدی» نیز موضوع دیگری بود که در نشست شورا مورد بررسی قرار گرفت.
در این خصوص در خواست کتبی شهردار کرمان مبنی بر این‌که «به‌دلیل سرعت‌بخشیدن به اجرای پل سیدی پرداخت مابه‌التفاوت مصالح فولادی پروژه برابر برآورد اولیه و زمان خرید محاسبه و پرداخت شود،» به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری نیز به بررسی وضعیت ترافیکی شهر کرمان در نشست این کمیسیون اشاره کرد و گفت: لازم است که یک نسخه از اطلاعات طرح جامع ترافیک شهر کرمان در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر کرمان قرار گیرد.
وی هم‌چنین از جابه‌جایی ایستگاه اتوبوس خیابان «بهمنیار» به چهارراه «فرهنگیان» خبر داد.
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم از نشست این کمیسیون با حضور «رضاییان» رییس کانون‌های مساجد استان کرمان خبر داد.
وی برنامه‌های کمیسیون فرهنگی و آی‌تی شورای شهر را بر اساس مسجد‌محوری دانست و گفت: قرار است در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین کمیسیون فرهنگی و آی‌تی شورای شهر، کانون‌های مساجد و بسیج منعقد شود.
سیف‌الهی شهردار کرمان هم در خصوص هم‌کاری شهرداری با مساجد کرمان گفت: شهرداری تا 500 مترمربع برای مساجد پروانه‌ی تجاری رایگان صادر می‌کند.
وی افزود: همواره در زمینه‌ی تبلیغات شهری و سایر مسایل فرهنگی با مساجد هم‌کاری داشته‌ایم و تلاش کردیم تا در این رابطه هم‌افزایی ایجاد شود.
صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم به بررسی معضلات اجتماعی از جمله طلاق در این کمیسیون اشاره کرد.
وی هم‌چنین از ورزش صبحگاهی توسط انجمن «صبح ورزش» روبه‌روی شورای اسلامی شهر کرمان و با حمایت شورا خبر داد.
ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم در این نشست با بیان این‌که در کشورهای پیش‌رفته هفته‌ای یک‌بار و یا حداکثر هفته‌ای دوبار زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود، به هزینه‌های بالای شهرداری کرمان برای جمع‌آوری هر شب زباله‌ها اشاره کرد و گفت: باید در این رابطه به سمتی برویم که حداکثر هفته‌ای دوبار زباله‌های شهروندان را جمع‌آوری کنیم.
وی هم‌چنین از تشکیل دپارتمان نظارتی در خصوص نظارت بر عرضه‌ی محصولات کشاورزی خبر داد.
معصوم‌زاده افزود: هفته‌ی آینده نیز نشست دو ساعته‌ای با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی در خصوص ارتقای روش‌های سالم‌سازی محصولات کشاورزی خواهیم داشت.
مهنوش مؤمنی رییس کمیته‌ی پسماند کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم به برگزاری نشست فوق‌العاده‌ی شورای شهر در شنبه‌شب همین هفته در خصوص وضعیت پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها اشاره کرد.
وی گفت: صداگذاری فیلمی که در این نشست پخش شد، بدون چشم‌داشت و فقط به خاطر ارتقای بهداشت شهر توسط هنرمند کرمانی «عماد محمدی» انجام شد که جای تشکر دارد.
زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی هم از حضور «میرزاحسینی» معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش در این کمیسیون خبر داد و گفت: به‌دلیل کم‌بود فضاهای ورزشیِ محصور برای بانوان، مقرر شد تا در نقاط مختلف شهر کرمان مدارسی در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بانوان در این مدارس ورزش کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *