ییس شورای اسلامی شهر کرمان در گفت‌و‌گو با کرنا: سرعت کار گروه شهید رجایی قرارگاه خاتم فوق‌العاده است


رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: برای تأخیر در اجرای پل سیدی از مردم عذرخواهی می‌کنم.

هفته‌ی گذشته اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از برخی پروژه‌های عمرانی شهر بازدید کردند.
برای بررسی بیش‌تر پروژه‌هایی که مورد بازدید اعضای شورا قرار گرفت، با «فتح‌الله مؤیدی» رییس شورای اسلامی شهر کرمان به گفت‌و‌گو نشستیم.

آقای مؤیدی! اخیراً از برخی پروژه‌های شهری بازدید کردید که پروژه‌های گروه شهید رجایی قرارگاه خاتم از آن جمله بود، نظر شما در خصوص فعالیت گروه شهید رجایی برای اجرای پروژه‌های «نُه‌گانه»‌ی شهر کرمان چیست؟
در جلسه‌ی عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شد تا پنج‌شنبه‌ی آخر هر ماه، از برخی پروژه‌های شهری بازدید کنیم که در اولین بازدید به‌دلیل اهمیت موضوع نحوه‌ی فعالیت گروه شهید رجایی مورد بازدید قرار گرفت.
خوش‌بختانه پیش‌رفت کار گروه شهید رجایی قرارگاه خاتم فوق‌العاده است. در کارگاه پروژه‌ی پل «راه‌آهن» پنج هزار تن میلگرد در حال تخلیه است و هم‌زمان کار اجرایی نیز شروع شده؛ کارخانه‌ی این گروه نیز در شش هکتار زمین در حال اجراست.
در این زمینه باید از تلاش‌های مهندس سیف‌الهی شهردار کرمان تشکر کرد که در روزهای پایانی سال گذشته، بخشی از مبلغی که باید به قرارگاه خاتم پرداخت می‌شد را به حساب این قرارگاه واریز کردند.

در طول بازدید تأکید داشتید که حتماً از تقاطع غیرهم‌سطح «سیدی» هم بازدید شود، در خصوص وضعیت این پروژه توضیح دهید.
در خصوص این پروژه شهروندان زیادی به شورا مراجعه می‌کنند و البته حق هم دارند و باید به‌دلیل کندی کار این پروژه از مردم منطقه و شهروندانی که از این مسیر عبور می‌کنند، عذرخواهی ‌کنم.
تاکنون، چندین بار به پیمان‌کار پروژه تذکر داده شده و مهلتی هم تعیین شده که بر اساس آن باید تا پایان شهریور این پروژه به پایان برسد، اما متأسفانه روند اجرای کار هم‌چنان کُند است؛ بنابراین، در بازدید تصمیم گرفته شد تا برای آخرین‌بار پیمان‌کار پروژه به شورای اسلامی شهر دعوت و آخرین اخطار به وی داده شود و حتی اگر اعضای شورا موافق باشند، وی خلع‌ید و پروژه به پیمان‌کار قوی‌تری واگذار شود.
البته علاوه بر این‌که تاکنون، پیمان‌کار به تعهدات خود عمل نکرده، بخشی از بودجه‌های استانی پروژه هم محقق نشده و شهرداری هم بخشی از بودجه را به‌دلیل نبود منابع مالی به موقع پرداخت نکرده و متأسفانه کار هم‌چنان به کُندی پیش می‌رود.
به هر حال شورای اسلامی شهر و شهرداری باید در خصوص این پروژه به مردم پاسخ‌گو باشند؛ چراکه تاکنون سه نفر به دلیل تأخیر در اجرای این پروژه جان خود را از دست داده‌اند؛ بنابراین، ضمن عذرخواهی مجدد از مردم، از شهردار سخت‌کوش کرمان می‌خواهیم که برای سرعت‌بخشیدن به این پروژه تمام سعی خود را به کار ببرند.

آقای مؤیدی! در بازدید از پل‌های سه‌راه «بازرگانی» و «دانش» (چهارراه جوپاری) تأکید داشتید که تملک مسیرهای باقی‌مانده‌ی این دو پل در اولویت باشد، در این خصوص نیز توضیح دهید.
متأسفانه در اجرای پل‌های سه‌راه «بازرگانی» و «دانش» مالکان مسیر هم‌کاری لازم را نداشتند و هنوز یک مسیر این پل‌ها مسدود است که تأکید شد با توجه به مبلغی که شورای شهر برای تملک در بودجه‌ی امسال شهرداری در نظر گرفته، خریداری بقیه‌ی املاک اطراف این دو پل در اولویت باشد.

و تقاطع غیرهم‌سطح سه‌راه معلم «شقایق»؟
بله، برای خریداری املاک محدوده‌ی این نقاطع نیز هفت میلیارد تومان هزینه شده و به‌زودی این پل به بهره‌برداری می‌رسد.
اگرچه سال گذشته به‌دلیل بارندگی و یخ‌بندان کار پروژه‌ی تقاطع غیرهم‌سطح «شقایق» کُند شد، اما اکنون تکمیل این پروژه توسط سازمان عمران شهرداری کرمان به سرعت در حال انجام است و آن‌گونه که اعلام کرده‌اند تا 20 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حرف آخر…
از استاندار محترم کرمان جناب مهندس رزم‌حسینی صمیمانه تشکر می‌کنم که وقت می‌گذارند، از نظر مالی و فکری هم‌کاری می‌کنند و با برگزاری جلسات متعدد با مدیران به شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان کمک می‌کنند تا در راستای اجرای پروژه‌های شهری برای ساختن شهری آباد و در خور مردم کرمان، فعالیت‌ها با سرعت پیش برود.
هم‌چنین از جناب مهندس کامیاب معاون عمرانی استاندار قدردانی می‌کنم که برای اجرای پروژه‌های شهری هم‌کاری تنگاتنگی با شهرداری دارند.
از مهندس سیف‌الهی شهردار پرتلاش کرمان، معاونان وی و سایر پرسنل شهرداری هم که قبل از سال نو و ایام عید نوروز زحمت زیادی کشیدند تا شهر کرمان زیبا و تمیز باشد نیز تشکر می‌کنم.
هم‌چنین از شهروندان عزیز کرمان درخواست می‌کنم تا با پرداخت عوارض مختلف شهری و به‌ویژه بدهی‌های خود به شهرداری، ما را در اجرا و سرعت‌بخشیدن به پروژه‌های مختلف شهری کمک کنند. با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از بودجه‌ی شهرداری از محل پرداخت عوارض مختلف شهری تأمین می‌شود، شهروندان باید با پرداخت به‌موقع عوارض و بدهی‌های خود به‌ویژه عوارض خودرو و خدمات شهری، در اجرای پروژه‌های مختلف هم‌کاری کنند.
اکنون، فقط قرار است 500 میلیارد تومان پروژه در قالب پروژه‌های «نُه‌گانه»‌ای که تعریف شده، طی مدت دو سال توسط گروه شهید رجایی قرارگاه خاتم در کرمان اجرا شود که قطعاً شهر کرمان را متحول خواهد کرد؛ ضمن این‌که این مبلغ باید طی مدت سه سال به قرارگاه خاتم پرداخت شود؛ بنابراین، مردم باید با پر داخت به موقع عوارض و بدهی‌های خود، شورای شهر و شهرداری را در اجرای این پروژه‌ها کمک کنند و قطعاً اگر شهروندان در این زمینه هم‌کاری کنند، با توجه به سرعتی که گروه شهید رجایی قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌ها دارد، نتیجه‌ی هم‌کاری خود را به سرعت خواهند دید و متوجه می‌شوند هر مبلغی که پرداخت می‌کنند، در شهر و برای رفاه حال خودشان هزینه می شود.
در پایان از سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان که همواره هم‌راه هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *