پیام شهید «محمدباقری»: راهی که در پیش گرفته‌ایم، راه انبیا و ائمه‌ی اطهار (س) است


پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه خبرگزاری‌ها یک خبر غم‌انگیز مخابره کردند: «مرتضی محمدباقری و محمد محمدی‌سلیمانی از نیروهای مرکز فاوای قدس، توسط اشرار به شهادت رسیدند.»

صبح شنبه‌ی هفته‌ی جاری 22 فروردین‌ماه نیز پیکر شهید «مرتضی محمدباقری» در کرمان و پیکر شهید «محمد محمدی‌سلیمانی» در جیرفت تشییع و به خاک سپرده شد.

حالا عصر امروز چهارشنبه 26 فروردین، رییس و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان برای عرض تسلیت به خانواده‌ی شهید «مرتضی محمدباقری»، به خانه‌ی این شهید بزرگوار رفتند.
یکی از مواردی که در منزل شهید توجه را جلب می‌کرد، پیام چند خطی شهید «محمدباقری» بود. در زمانه‌ای که برخی جوانان به‌دلیل تهاجم فرهنگی دشمن به انحراف و تزلزل فکری کشیده شده‌اند، این شهید بزرگوار در پیام خود آورده است: «راهی که در نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته‌ایم، همان راهی بود که انبیا و ائمه‌ی اطهار (علیهم‌السلام) و ناجیان بشریت پیش گرفته بودند.
به ریسمان نامرئی ولی محکم الهی خود را بیاویزید که با وجود نامحسوس‌بودن، تمام دنیا و رشته‌های نظام خلقت به آن آویخته است و پارگی ندارد.
اگر در این راه قدم برداشتیم و حاضر به مقاومت در برابر نفس خود و مبارزه در برابر مخالفان حق و حقیقت شدیم، با خدا و فطرت خودمان در صلاح و صفا بوده و به اعتدال و ارتقای کامل خواهیم رسید و ترسی از آینده و غصه‌ای نسبت به گذشته‌ی خود نخواهیم داشت.»
و شاید همین نگرش شهید «محمدباقری» بود که همین که وارد خانه شدیم، پدر بزرگوارش، رزمنده‌ی اسلام «حاج‌ماشاءالله محمدباقری» گفت: «مرتضی» همیشه در خصوص کارش می‌گفت که این لباس را برای کارکردن در دنیا نپوشیده، بلکه پوشیده تا با مجاهدت در راه اسلام و رهروی پیامبر گرامی اسلام و ائمه‌ی اطهار (صلوات‌الله‌علیهم) آخرت خود را آباد کند.
وی با بیان این‌که همواره از شهدا یاد گرفته‌ام و زندگی شهدا را سرلوحه‌ی زندگی خودم قرار داده‌ام؛ علاوه بر پدر و فرزندی، از هم‌کاری، دوستی و رفاقت با فرزندش گفت و بیان کرد: با فرزندم عهد بسته‌ام که هر یک به شهادت رسیدیم، در قیامت شفیع دیگری باشیم.
محمدباقری افزود: همیشه سعی کرده‌ایم رهرو واقعی یازده امام شهید (علیهم‌السلام) و یک امام حاضر (امام زمان عجل‌الله‌فرجه) باشیم و اگر بارها به شهادت رسیدیم، مجدداً زنده شویم و در رکاب امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) بجنگیم.
وی ادامه داد: من و برادرانم حاضریم تمام فرزندان‌مان را تقدیم انقلاب کنیم تا نظام جمهوری اسلامی هم‌چنان عزتمند و مقتدر باقی بماند.
محمدباقری با بیان این‌که سخن شهدا این بود که «ما رفتیم تا امام و انقلاب باقی بماند،» گفت: آن‌ها که رفتند، کاری حسینی (علیه‌السلام) کردند و ما که مانده‌ایم، باید کاری زینبی (علیهم‌السلام» بکنیم.
پدر شهید «مرتضی محمدباقری» به دوبیتی که همواره فرزندش از «باباطاهر» می‌خواند اشاره کرد و گفت: «مرتضی» همیشه دوبیتیِ «خوشا آنان که الله یارشان بی/ که حمد و قل‌ هو الله کارشان بی/ خوشا آنان که دایم در نمازند/ بهشت جاودان بازارشان بی» زمزمه می‌کرد و می‌گفت که «این دوبیتی به من آرامش خاصی می‌دهد و موجب ارتباط نزدیک‌ترم با خدای متعال می‌شود.»
وی در ادامه، بر تمرکز روی تمام مناطق شهر کرمان تأکید کرد و گفت: باید تلاش کرد تا با فعالیت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و به برکت خون شهدا، نقطه‌نقطه‌ی این شهر بوی شهادت بدهد.
محمدباقری افزود: شهر کرمان، باید از نظر فرهنگی و مذهبی، به شهری نمونه در کشور تبدیل شود.
فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم با فاجعه‌آمیز خواندن بدحجابی و آسیب‌های مختلف اجتماعی در جامعه، خواستار ارتباط بیش‌تر روحانیون با جوانان شد.
وی هم‌چنین برای خانواده‌ی شهید «محمدباقری» طلب صبر و آرامش کرد و گفت: خداوند این شهید بزرگوار را با محمد و آل محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) محشور فرماید.
لازم به ذکر است؛ شهیدان «مرتضی محمدباقری» و «محمد محمدی‌سلیمانی» مسئول ارتباط بی‌سیم سپاه در مرز جنوب‌شرق بودند که در حین اعزام به مأموریت برای رفع مشکل مخابراتی، در کمین اشرار در منطقه‌ی «بیرک» شهرستان «مهرستان» استان سیستان‌وبلوچستان قرار می‌گیرند و با آن‌ها درگیر شده و به درجه‌ی رفیع شهادت می‌رسند.
شهید «مرتضی محمد‌باقری» 30 سال سن داشته و دارای یک فرزند است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *