بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 367 میلیارد تومان


رییس شورای اسلامی شهر کرمان در گفت‌و‌گو با کرنا اعلام کرد:

بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 367 میلیارد تومان

اشاره: فتح‌الله مؤیدی ریاست دومین سال از دوره‌ی چهارم شورای اسلامی شهر کرمان را نیز عهده‌دار شد و اگرچه در طول مدتی که از شورای چهارم می‌گذرد، این شورا با کش‌و‌قوس‌هایی هم‌راه بود…

و شاهد تضارب آرای اعضای شورای اسلامی شهر کرمان بودیم، اما وی با توجه به تجربه‌ی حضورش در چهار دوره‌ی شورای اسلامی شهر کرمان تلاش کرد تا همواره جَو آرامی بر شورای چهارم حاکم باشد. طی این مدت اعضای شورا نیز همواره هم‌راهی خود با شهردار کرمان را اعلام و تلاش کردند تا در راستای آبادانی شهر کرمان، با مصوبه‌های مختلف شهرداری را یاری کنند.

برای بررسی فعالیت شورای اسلامی شهر کرمان در سال دوم با «فتح‌الله مؤیدی» به گفت‌و‌گو نشستیم.

آقای مؤیدی! عملکرد شورای اسلامی شهر کرمان در سال دوم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

عملکرد شورا از آغاز دوره‌ی دوم مسئولیت اینجانب در مجموع خوب بوده است. البته قاضی نهایی بعد از پروردگار متعال، مردم هستند، اما من به سهم خود از عملکرد اعضای شورا رضایت دارم. از طرفی افزایش تعداد اعضای شورا از 9 نفر به 15 نفر را هم باید در نظر داشت که در نوع خود اولین تجربه‌ی شورایی است و همین‌جا از هم‌کاری اعضای محترم شورا تقدیر و تشکر می‌کنم.

نظر شما در خصوص برخورداری شورای اسلامی شهر کرمان از آرامش نسبی چیست؟

خوش‌بختانه هیچ مشکلی بین اعضای شورای شهر وجود ندارد و هرچه هم می‌گذرد، هم‌کاری اعضای شورا با یک‌دیگر و البته با شهردار منتخب مطلوب‌تر می‌شود و امید است در سال آینده به مرحله‌ی ایده‌آل برسد. توجه داشته باشید وقتی می‌گوییم «آرامش» نباید این کلمه را با تعارض آرا و مختلف‌بودن نظرات اشتباه بگیریم و در هر اجتماع سالمی، وجود چنین تعارضی لازم است.

عملکرد شهرداری و شهردار منتخب شورای اسلامی شهر کرمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مهندس «سیف‌الهی» شهردار محترم کرمان، فردی دل‌سوز، توانمند و مطلع به مسایل شهری است و با توجه به سابقه‌ی مدیریتی که از آقای «سیف‌الهی» سراغ دارم، وی در هر کجا که مسئولیت داشته، موفق بوده و در شهرداری کرمان هم با درایت و سخت‌کوشی در حال فعالیت است.

هم‌چنین از مجموعه‌ی پرسنل شهرداری که زحمت می‌کشند و به شهری که بیش از 13 هزار هکتار وسعت دارد، خدمات می‌دهند و به خوبی این شهر وسیع را اداره می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم‌.

نظرتان در خصوص پروژه‌های جدیدی که شهرداری کرمان در دست اجرا دارد، چیست؟

شهرداری کرمان تاکنون، پروژه‌های مهمی را اجرا کرده و پروژه‌های مهم‌تری را نیز در دست اجرا دارد که ان‌شاءالله اجرای این پروژه‌ها با سرعت بیش‌تری پی‌گیری خواهد شد؛ ضمن این‌که شورای شهر کرمان نیز با تمام توان از پروژه‌های جدید حمایت می‌کند. هم‌چنین از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم و دست سرمایه‌گذارانی که در پروژه‌های شهری سرمایه‌گذاری می‌کنند را به گرمی می‌فشاریم. شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان در راستای آبادانی و ساختن شهری زیبا و در خور شأن مردم کرمان، راهی جز استفاده از پتانسیل بخش خصوصی ندارد و باید تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاران بیش‌تری برای ساخت پروژه‌های شهری در کرمان جذب کنیم. هم‌چنین وظیفه‌ی خود می‌دانم از استاندار پرتلاش و دل‌سوز کرمان آقای مهندس «رزم‌حسینی» که به‌صورت شبانه‌روزی پروژه‌های بزرگ و کوچک را پی‌گیری و کمک مالی می‌کنند، تقدیر و تشکر کنم. از شهردار محترم هم که برای اجرای پروژه‌های مختلف شهری زحمت زیادی متحمل می‌شوند، تشکر می‌کنم.

آقای مؤیدی! اخیراً شاهد کلنگ‌زنی پروژه‌های «نُه‌گانه‌ی» شهرداری بودیم که قرار است توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرا شود، نظر شما در این خصوص چیست؟

اجرای پروژه‌های «نُه‌گانه» توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، اقدام بسیار خوبی است و میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه‌ها، در کرمان بی‌سابقه است. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا مؤسسه‌ای با امکانات مالی بالا، متخصصان لایق، روحیه‌ی انقلابی و جهادی، سابقه‌ی ممتد کار فنی از زمان جنگ تحمیلی تاکنون و امکانات تکنولوژیک کم‌نظیری است و از همین جا وظیفه‌ی خود می‌دانم که از حمایت‌های بی‌دریغ استاندار محترم مهندس «رزم‌حسینی» که در ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به کرمان نقش‌ اساسی داشته‌اند، تشکر کنم.

با توجه به این‌که کرمان استان سردار رشید جهان اسلام «حاج قاسم سلیمانی» است و استاندار محترم کرمان نیز یکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس بوده و ارتباط نزدیکی با قرارگاه خاتم‌الانبیا دارد، از این قرارگاه دعوت کردند که در کرمان چندین پروژه‌ی بزرگ را اجرا کنند که مورد قبول قرار گرفت و با پی‌گیری شهردار و معاون عمرانی استاندار و هم‌کاری اعضای شورای اسلامی شهر کرمان موفق شدیم یک توافق‌نامه‌ی 500 میلیارد تومانی امضا کنیم که بخشی از این توافق‌نامه، قرارداد اجرای هشت تقاطع غیرهم‌سطح است. در حال حاضر، نیروهای قرارگاه خاتم مستقر شده و در حال تجهیز کارگاه هستند و ان‌شاءالله از اول سال 94 کار شروع می‌شود. این پروژه‌ها حداکثر به مدت دو سال به پایان می‌رسند و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و با اجرای آن‌ها تا حد زیادی مشکلات ترافیکی شهر کرمان حل خواهد شد.

وضعیت بودجه‌ی شهرداری در سال آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به‌طوری‌که اطلاع دارید، بودجه‌ی شهرداری باید توسط خود شهروندان تأمین شود؛ اگرچه هرساله مبالغی هم توسط استانداری از بودجه‌ی استانی و ملی کمک می‌شود.

من توفیق خدمت‌گذاری در هر چهار دوره‌ی شورا را داشتم. قبل از شروع به‌کار شورای اول، بودجه‌ی شهرداری کم‌تر از چهار میلیارد تومان بود که در دوره‌ی اول شورا با تلاش مهندس «مهاجری» شهردار محترم وقت، بودجه‌ی شهرداری به چهار برابر افزایش پیدا کرد. در دوره‌ی دوم نیز با تلاش مهندس «جلال‌مآب» شهردار محترم وقت، بودجه‌ی شهرداری نسبت به دور اول حدود چهار برابر افزایش داشت و در دور سوم به همت شهردار محترم مهندس «سیف‌الهی» و تلاش رییس و اعضای شورای سوم، بودجه‌ی شهرداری کرمان به مبلغ 205 میلیارد تومان تصویب و محقق شد. در دور چهارم شورای اسلامی شهر کرمان هم در سال 93 بودجه‌ی مصوب شهرداری 235 میلیارد تومان بود که الحمدالله محقق شده و با پی‌گیری مسئولان شهرداری به‌ویژه مهندس «سیف‌الهی» شهردار کرمان و اعضای شورای اسلامی و با انجام کارِ کارشناسی، بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان به مبلغ 367 میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر کرمان رسید که امیدواریم با پرداخت بدهی‌های شهروندان به شهرداری در سال آینده این بودجه محقق شود تا شهردار کرمان و مجموعه‌ی شهرداری بتوانند خدمات مطلوب‌تری به مردم خوب، شهیدپرور و ولایی شهر کرمان ارایه کنند.

البته با این بودجه‌ی کم نمی‌توان شهری با وسعت 13 هزار هکتار را آن‌گونه که باید و شهروندان توقع دارند، اداره کرد؛ اما امیدواریم با افزایش بودجه و هم‌کاری مسئولان و شهروندان بتوانیم شهری در خور نام بلند کرمان و کرمانی بسازیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *