چهارشنبه‌ی هفته‌ی جاری؛ پروژه‌های عمرانی قرارگاه خاتم‌الانبیا در کرمان آغاز می‌شوند


اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، با آغاز عملیات پروژه‌های عمرانی قرارگاه خاتم‌الانبیا، شامل چندین تقاطع غیرهم‌سطح و مطالعات متروی شهر کرمان از روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی جاری 13 اسفندماه موافقت کردند.

در نشست عمومی شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، توافق‌نامه‌ی شهرداری کرمان با قرارگاه خاتم‌الانبیا بررسی و با کلیات این توافق‌نامه موافقت شد.

در این نشست هم‌چنین ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان از افتتاح شهربازی سرپوشیده‌ی پارک مادر در هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: یک‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده 16 اسفندماه، شهربازی مسقف بزرگ جنوب‌شرق که با مشارکت بخش خصوصی در پارک مادر احداث شده، افتتاح می‌شود.
در ادامه، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.
زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی به برگزاری نشست اعضای شوراهای اسلامی کشور در اصفهان اشاره کرد و گفت: در این نشست که با حضور نمایندگان نهاد رهبری برگزار شد، از شوراهای اسلامی شهرهایی که کمیسیون بانوان داشتند، تقدیر شد.
وی افزود: کرمان، مشهد و یزد از جمله شهرهایی هستند که کمیسیون بانوان دارند.
ایرانمنش هم‌چنین گفت: بسیاری از مسایلی که در این نشست مطرح شد، در کرمان اجرا شده و یا در دست اجراست.
رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی هم‌چنین با بیان این‌که در خصوص برنامه‌ها‌یی با عنوان «فرهنگ فاطمی» از دو هفته‌ی گذشته برنامه‌ریزی شده است، گفت: حجت‌الاسلام «حسینی» معاون فرهنگی اجتماعی شهردار، برنامه‌های «فرهنگ فاطمی» را در نشست کمیسیون مطرح کردند.
مهنوش مؤمنی عضو کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست نیز در این نشست با اشاره به تصویربرداری از چند مرکزی که فاضلاب خود را رها کرده‌اند، تصریح کرد: موارد به محیط زیست اعلام شده و در صورتی که این مشکل برطرف نشود، تصاویر و اسامی این مراکز را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.
وی بر واگذاری معدن زباله و تفکیک زباله از مبداً به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: هم‌چنین کارگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری زباله‌ی سطح شهر باید پلمپ شود تا برای سرمایه‌گذار معدن زباله، توجیه اقتصادی داشته باشد.
مؤمنی در ادامه، با تأکید بر تولید و استفاده از کود «ورمی کمپوست» گفت: محصولاتی که با این نوع کود تولید می‌شود، محصولات ارگانیک محسوب می‌شوند؛ بنابراین، پیش‌نهاد می‌شود این نوع کود به‌صورت پایلوت توسط شهرداری تولید شود.
وی افزود: شهرداری باید از ظرفیت‌های خود برای تولید کود «ورمی کمپوست» استفاده کند و به نظر می‌رسد فضای گل‌خانه‌ای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان، برای تولید این نوع کود مناسب باشد.
عضو شورای اسلامی شهر کرمان به حجم انبوه کاغذ باطله در پایان سال اشاره کرد و گفت: در کارگروه پسماند فرمانداری مصوب شد تا پایان امسال، ادارات در سربرگ‌های مکاتبات اداری خود، شعارهایی از جمله «کاغذ زباله نیست» را برای جلوگیری از دورریز کاغذها بنویسند.
صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم در این نشست با اشاره به حضورش در نشست اصفهان گفت: در این نشست بر اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده و توسعه‌ی جمعیت تأکید شد.
وی افزود: در این خصوص موضوع جمعیت را از سال گذشته دنبال کردیم، به نهادهای فرهنگی پیش‌نهاد دادیم و طرح نهایی برای ابلاغ آماده شده است.
زاهدی ادامه داد: طرح تحکیم بنیان خانواده نیز به شهرداری پیش‌نهاد و بخش‌هایی از آن اجرا شده و تقاضا داریم شهرداری در بودجه‌ی خود ردیفی را به این حوزه اختصاص دهد.
فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این خصوص از رؤسای کمیسیون‌های بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی و اجتماعی، ورزش و جوانان خواست تا دستورالعمل‌های نشست اصفهان را به شهرداری ارجاع دهند.
در ادامه، زهرا لری نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان و رییس کمیسیون خدمات شهری به بازدید اعضای این کمیسیون در روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته از مجموعه‌ی فعالیت‌های شهرداری اشاره و از فعالیت‌های شهرداری به‌ویژه مجموعه‌ی معاونت خدمات شهری و سازمان‌های زیرمجموعه‌ی این معاونت تقدیر کرد.
وی هم‌چنین با بیان این‌که تعدادی از کسبه‌ی میدان شهدا از طولانی‌شدن حفر کانال برای اجرای طرح «شش دروازه» گلایه دارند، گفت: قرار شد اجرای این پروژه سرعت بیش‌تری پیدا کند.
لری به حضور نمایندگانی از بهزیستی و کمیته‌ی امداد برای برپایی نمایشگاه تولید صنایع دستی و تولیدات خانگی مددجویان در نشست کمیسیون خدمات شهری اشاره کرد و گفت: آقای «میرزایی» مدیرکل کمیته‌ی امداد در این نشست، به فعالیت‌های امداد و تشکیل گروه بازرگانی و فروشگاهی در چهارراه سمیه اشاره کرد.
وی گفت: هم‌چنین برخی از آثار تولیدشده‌ی مددجویان، به خارج از کشور صادر می‌شود؛ ضمن این‌که اگر مجموعه‌ی بهزیستی هم تولیداتی داشتند، امکان خریداری توسط کمیته‌ی امداد وجود دارد.
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم از بازدید اعضای این کمیسیون از فرهنگ‌سرای کوثر و نشست با خانم «نیلچی‌زاده» کارشناس سبک زندگی خبر داد.
وی افزود: بازدید و نشست با خانم «نیلچی‌زاده» نتایج خوبی داشت.
دیوان‌بیگی ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که بررسی شد، جشنواره‌ی «شهر فرهنگ» بود که مراحل اولیه‌ی آن انجام شده است.
هم‌چنین حجت‌الاسلام محمد ربانی عضو شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که در مسیر چهارراه فرهنگیان تا فرودگاه، هیچ مسجدی وجود ندارد و این موضوع زیبنده‌ی شهر کرمان نیست، از شهردار کرمان خواست تا فضاهای مذهبی که در این مسیر در طرح تفضیلی شهر دیده شده را به شورای اسلامی شهر کرمان اعلام کند.
وی افزود: اگر برای ساخت مسجد در این مسیر زمین وجود داشته باشد، افراد خیِر حاضر به ساخت مسجد هستند.
حجت‌الاسلام ربانی هم‌چنین تأکید کرد: باید در هنگام صدور پراونه‌ی ساختمان برای انبوه‌سازان و تفکیک زمین‌ها، احداث مسجد نیز از سوی شهرداری مد نظر قرار گیرد.
فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز این دغدغه‌ی حجت‌الاسلام ربانی را درست دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: از گذشته مساجد توسط مردم ساخته می‌شده و اکنون هم اگر خیران برای احداث مسجد اقدام کنند، شهرداری هم‌کاری خواهد کرد.
در ادامه‌ی این نشست محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری، علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه و منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.
ایرانمنش هم‌چنین از نشست برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با انجمن انبوه‌سازان خبر داد و گفت: در این نشست مقرر شد، ضوابط انبوه‌سازی دسته‌بندی و مدون شود؛ ضمن این‌که انبوه‌سازان هم طرح‌های خود را در این رابطه ارایه کنند.
ارایه‌ی ریز محاسبات عوارض توسط شهرداری، تمدید پروانه‌های ساختمان‌های با متراژ بالا بیش‌تر از یک‌سال و رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات انبوه‌سازان از جمله مواردی بود که رییس کمیسیون معماری و شهرسازی به‌عنوان مطالبات انبوه‌سازان به آن‌ها اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *