تمام اعضای شورا از پروژه‌های عمران شهری حمایت می‌کنند


نشست شورای اسلامی شهر کرمان امشب به ریاست زهرا لری نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان و با حضور سایر اعضا و شهردار کرمان برگزار شد.

زهرا لری در این نشست ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها)، روز پرستار را به همه‌ی پرستاران زحمت‌کش و سخت‌کوش تبریک گفت.

وی هم‌چنین به برگزاری اجلاس نمایندگان کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی سراسر کشور در اصفهان اشاره کرد و گفت: خانم «زهرا ایرانمنش» به نمایندگی از شورای اسلامی شهر کرمان، در این اجلاس و مجمع بانوان که در شهر اصفهان برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.
نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین به مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان اشاره کرد و گفت: طی ده سال خدمت حجت‌الاسلام «سیدجواد موسوی» مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز کرمان، توسعه‌ی مناسبی در زمینه‌ی زیرساخت‌ها شکل گرفته است؛ ضمن این‌که برخی طرح‌های وی در سطح کشور هم بی‌نظیر بود که جای تشکر دارد.
وی با اشاره به انتصاب «ابوالحسن صادقی جهانی» به‌عنوان مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، برای وی آرزوی توفیق کرد.

حمایت شورا از حرکت پرشتاب شهرداری برای آبادانی شهر
در ادامه، حجت‌الاسلام محمد ربانی عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به مواردی که اخیراً در برخی نشریات در خصوص وجود اختلاف بین اعضای شورای شهر کرمان بیان شده است، تصریح کرد: موضع‌گیری برخی نشریات در خصوص شورای اسلامی شهر کرمان موجب ایجاد شبهه در شهروندان شده است و این در حالی است که هیچ‌گونه اختلافی که مانع از فعالیت پرشتاب شورا و شهرداری برای توسعه و آبادانی شهر کرمان شود، بین اعضای شورا وجود ندارد.
کمال جوانمرد سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این خصوص گفت: شورای اسلامی شهر، شورای فرمایشی نیست؛ بلکه اعضای شورا استقلال رأی دارند و قسم خوردیم که از مسئولیت خودمان عقب‌نشینی نکنیم.
وی با بیان این‌که انقلاب کردیم که فرمایشی نباشیم، بر نبود اختلافی که مانع از پیش‌رفت باشد، بین اعضای شورای شهر تأکید کرد و گفت: در گروهی که همه یک رأی داشته باشند، پیش‌رفت چندانی حاصل نمی‌شود و اختلاف نظر موجب تحرک هر مجموعه‌ای است.
صدیقه زاهدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان هم در این خصوص گفت: قرآن کریم باید سرمشق همه باشد و براساس فرموده‌ی خداوند بزرگ در قرآن کریم، باید «به ریسمان واحد الهی چنگ بزنیم و متفرق نشویم.»
وی افزود: براساس همین آیه‌ی قرآن کریم، هیچ وقت در شورای شهر دنبال اختلاف نبودیم و از طرح‌های شهرداری در راستای آبادانی شهر کرمان حمایت کردیم.

تمام پروژه‌های شهری فعال هستند
در ادامه، منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی ضمن تشکر از شهرداری به‌دلیل فعال‌بودن تمام پروژه‌های شهر کرمان گفت: به‌عنوان نماینده‌ی شورا در بازدیدی که از پروژه‌ها داشتم، تمام پروژه‌ها فعال بودند که جای تقدیر از شهرداری دارد.
وی افزود: خوش‌بختانه پروژه‌ی پل «سیدی» نیز آغاز شده که امیدواریم با سرعت ادامه پیدا کند و هرچه سریع‌تر به پایان برسد.
ایرانمنش هم‌چنین از شهردار کرمان خواست تا در حد فاصل تقاطع بازرگانی و سه‌راه جوپاری که دانش‌آموزان برای عبور از عرض بزرگ‌راه با مشکل مواجه هستند، پل عابر پیاده احداث شود.
وی افزود: اجرای پل عابر پیاده جلوی دانشگاه بسیار مثمر بوده و خوش‌بختانه دیگر در این محل حادثه‌ای رخ نداده است.
ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان هم در این خصوص گفت: برای اجرای دو پل عابر پیاده با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده که یکی از این پل‌ها در حدفاصل تقاطع بازرگانی تا سه‌راهی جوپاری احداث خواهد شد.

تأیید فعالیت‌های شهردار و تشکر از استاندار
علی‌اکبر مشرفی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز به مسایل مطرح‌شده در برخی نشریات در خصوص اختلاف بین اعضای شورا اشاره و تأکید کرد: 15 نفر عضو شورای اسلامی شهر کرمان، هیچ اختلافی با یک‌دیگر ندارند و تمام 14 عضو پشت سر آقای «مویدی» رییس شورای اسلامی شهر کرمان قرار دارند؛ ضمن این‌که همه‌ی اعضای شورا، فعالیت‌های شهردار را نیز تایید و از تمام اقدامات استاندار محترم کرمان که همواره یار و یاور شهرداری و شورای شهر هستند، تشکر می‌کنیم.
لری نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان و رییس کمیسیون خدمات شهری نیز با بیان این‌که در شورای اسلامی شهر کرمان افراد متخصص در کنار هم قرار گرفته‌اند و برای آبادانی شهر کرمان تلاش می‌کنند، گفت: اعضای دوره‌ی چهارم شورای اسلامی شهر کرمان، بیش‌ترین وقت را برای مسایل شهر می‌گذارند.

شورای شهر، خواهان توسعه و پیش‌رفت شهر
وی با اشاره به انتخاب مهندس «سیف‌الهی» به‌عنوان شهردار منتخب شورا بیان کرد: رأی شورای اسلامی شهر کرمان به مهندس «سیف‌الهی» و انتخاب مجدد وی به‌عنوان شهردار کرمان، به این معنی بود که شورای اسلامی شهر کرمان خواهان پیش‌رفت شهر است.
لری هم‌چنین گفت: در شورای اسلامی شهر کرمان اختلاف نظر و اختلاف سلیقه وجود دارد، اما تمام تبادل‌نظرها، در راستای پیش‌رفت و توسعه‌ی شهر است.
وی هم‌چنین با اشاره به مصوبات و مسایل مطرح‌شده در کمیسیون خدمات شهری گفت: با توجه به در نظر گرفتن محور گردشگری در شهر کرمان، باید از آقای «مهاجری» مدیرکل میراث فرهنگی دعوت و در خصوص مسایل مربوط تبادل‌نظر شود و از نظرات وی در جمع شورای عمومی بهره ببریم.
لری به مکاتبه‌ی استانداری کرمان در خصوص برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در همین رابطه سازمان بهزیستی نیز فردی را به‌عنوان رابط معرفی کرده و قرار است در خصوص اختصاص مکانی در یکی از پارک‌ها، برای عرضه‌ی محصولات افراد تحت پوشش بهزیستی تبادل‌نظر شود.
وی هم‌چنین شهربازی سرپوشیده‌ی «پارک مادر» را یکی از پروژه‌های بسیار خوب دانست و از افتتاح این شهربازی در آینده‌ی نزدیک خبر داد.
لری هم‌چنین گفت: طی هفته‌ی جاری، اعضای کمیسیون خدمات شهری از شهرک «بنی‌هاشم» و هم‌چنین میدان میوه و تره‌بار بازدید خواهند کرد.

برگزاری نشست عمومی شورا در «خانه‌ی شهر»
زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز با اشاره به بازدید مدیران شهری از مدارس شهر کرمان و ارایه‌ی وظایف شورای شهر و شهرداری برای دانش‌آموزان در سال‌های گذشته گفت: اولیای یکی از مدارس شهر کرمان درخواست دارند تا اعضای شورا و مدیران شهری در این مدرسه حضور پیدا کرده و با دانش‌آموزان تبادل‌نظر کنند.
وی هم‌چنین به حضور یکی از مدیران هلال احمر کرمان در کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در کمیسیون مطرح شد که اگرچه کرمان مرکز زلزله است، اما زلزله دومین مشکل است و اولین معضل، تلفات ناشی از تصادفات است.
ارایه‌ی آموزش‌های همگانی امداد و نجات در محله‌ها، تأکید بر پخش اذان در مدارس و پیش‌نهاد برگزاری یکی از نشست‌های عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در محل «خانه‌ی شهر» و با حضور شهروندان، از جمله مواردی بود که زاهدی به آن‌ها اشاره کرد.
در ادامه، مهنوش مؤمنی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان به ارایه‌ی پیش‌نهادی در خصوص ایام نوروز پرداخت.
وی افزود: در ایام نوروز پیش‌نهاد می‌شود، طرح زیباسازی شهر براساس المان‌های فرهنگی و زیباشناختی اجرا شود.
مؤمنی ادامه داد: در قالب این طرح، هنرمندان مختلف صنایع دستی و مجسمه‌سازی، در محلی از شهر که در معرض دید مسافران نوروزی است، به خلق آثار هنری خود می‌پردازند.
وی با بیان این‌که این طرح در برخی کشورهای اروپایی اجرا شده و مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: با اجرای این طرح، نام کرمان بیش‌تر در یاد و خاطره‌ی مسافران باقی خواهد ماند.

ممنوعیت ورود خانم‌ها و افراد زیر 18 سال به چایخانه‌ها
هم‌چنین ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست به ارایه‌ی آخرین مصوبات این کمیسیون پرداخت.
وی گفت: در آخرین نشست کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط برگزار شد، توزیع قلیان به غیر از چایخانه‌ها و کافه‌تریاها، در بقیه‌ی اماکن از جمله محل‌های توزیع غذا ممنوع است.
معصوم‌زاده هم‌چنین از ممنوعیت ورود خانم‌ها و افراد زیر 18 سال به چایخانه‌ها و کافه‌تریاها، و عرضه‌ی تنباکوهای طمع‌دار که حاوی مواد شیمیایی هستند، خبر داد.
وی افزود: مقرر شد با اجرای طرحی مشترک با مشارکت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی، رابطان بهداشتی دانشگاه با حضور در دبیرستان‌ها، به تبیین مضرات مصرف دخانیات برای دانش‌آموزان بپردازند.
معصوم‌زاده ادامه داد: سه پارک «مادر»، «شورا» و «شهید مطهری» به‌عنوان «پارک سالم» در نظر گرفته شد تا با هم‌کاری نیروی انتظامی و شهرداری، از استعمال دخانیات در این پارک‌ها جلوگیری شود.

تشکر از تلاش شهرداری برای آماده‌سازی پارک «بانوان»
در ادمه، زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، جوانان و مشارکت‌های مردمی بر اجرای طرح «شورایاری‌ها» تأکید کرد.
وی هم‌چنین از همت و تلاش شهرداری کرمان برای آماده‌سازی پارک «بانوان» تشکر کرد و گفت: با سرعتی که شهرداری در آماده‌سازی پارک «بانوان» دارد، این پارک تا عید نوروز آماده‌ی افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

در هر 180 متر در طول بازار یک سرویس بهداشتی وجود دارد
در این نشست شهردار کرمان نیز با اشاره به ایجاد سرویس‌های بهداشتی مناسب در نقاط مختلف شهر کرمان گفت: در طول بازار بزرگ کرمان، هر 180 متر یک سرویس بهداشتی وجود دارد.
سیف‌الهی افزود: در این مسیر در میدان توحید، داخل بازار روبه‌روی مدرسه‌ی محمودیه، پشت بازار در کوچه‌ی صفه‌ی عزاخانه، پشت مسجد جامع و میدان شهدا سرویس بهداشتی احداث شده است.
وی با بیان این‌که میراث فرهنگی اجازه‌ی انشعاب آب و ایجاد سرویس بهداشتی در بازار بزرگ را نمی‌دهد، این اقدام میراث فرهنگی را برای حفظ و نگه‌داری بازار به‌عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند کاری درست دانست و گفت: برای سهولت بازاریان، مردم و گردشگران، در نقاط مختلفی که امکان داشته در طول مسیر بازار، سرویس بهداشتی احداث شده است.
سیف‌الهی افزود: یکی از بندهای قرارداد پارکینگ فتحعلی‌شاهی نیز احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی عمومی است.
شهردار کرمان ادامه داد: در سطح شهر نیز سرویس‌های بهداشتی تمام پارک‌ها به‌سازی و تجهیز شده است؛ ضمن این‌که با اعتباری معادل 50 میلیون تومان، چندین سرویس بهداشتی پیش‌ساخته خریداری شده تا در قسمت‌هایی از شهر که مورد نیاز است، نصب شود.
سیف‌الهی افزود: هم‌چنین قطعه‌زمین‌هایی در جلوی میدان گنجعلی‌خان و هم‌چنین میدان آزادی خریداری شده تا تبدیل به سرویس بهداشتی شود.
شهر کرمان هم‌چنین از اجرای طرح «یک روز شهر در دست بچه‌ها» خبر داد و گفت: در این طرح، دانش‌آموزان یک روز بخش‌های مختلف شهرداری از مدیریت شهر (شهردار) تا معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری را اداره خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *