حضور باشکوه مردم کرمان در راه‌پیمایی 22 بهمن


رییس شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد:

حضور باشکوه مردم کرمان در راه‌پیمایی 22 بهمن

رییس شورای اسلامی شهر کرمان بر حضور باشکوه مردم در راه‌پیمایی 22 بهمن تأکید کرد.

فتح‌الله مؤیدی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه‌ی مبارک فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی گفت: پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم هم‌چنان به امام و ولی فقیه خود وفادار هستند و با حضور پرشور در راه‌پیمایی یوم‌الله 22 بهمن، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا، مشت محکمی بر دهانِ ‌یاوه‌گویان و دشمنان نظام اسلامی خواهند زد.
هم‌چنین در این نشست، رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌ها پرداختند.

تأکید بر تبدیل ساختمان کرمان‌درمان به پارکینگ عمومی
منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی، ضمن قرائت مصوبات کمیسیون مربوط، از شهردار کرمان خواست تا برای دراختیارگرفتن ساختمان «کرمان‌درمان» و تبدیل آن به‌صورت موقت به پارکینگ عمومی برای حل مشکل ترافیک و نبود پارکینگ در چهارراه سمیه، با دانشگاه علوم پزشکی مذاکره کند.
علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز به درخواست شهرداری مبنی بر موافقت برای تخصیص 400 میلیون تومان از سهم ارزش افزوده به مرمت مدرسه‌ی حیاتیه (موزه‌ی شهر) اشاره کرد.
وی افزود: استانداری کرمان هم تعهد کرده تا مبلغ 400 میلیون تومان برای مرمت این مکان و تبدیل آن به موزه‌ی شهر پرداخت کند.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده هم در غیاب ماه‌بانو معصو‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست به بیان آخرین مصوبات این کمیسیون پرداخت.
وی به نامه‌ی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مبنی بر این‌که از این پس زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها به‌صورت امحاشده تحویل گرفته شود، اشاره کرد.
پنجعلی‌زاده از برگزاری نشست هم‌اندیشی با نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مسایل شهری خبر داد و گفت: هم‌چنین در نشست آینده‌ی کمیسیون بهداشت، از نماینده‌ی سازمان محیط زیست برای بررسی مسایل زیست‌محیطی شهر کرمان دعوت شده است.
پنجعلی‌زاده هم‌چنین به‌عنوان رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری، آخرین مصوبات این کمیسیون را قرائت کرد.

تقدیر از اجرای طرح «محله‌ی پاک» در شهر کرمان
در ادامه، زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری خواستار بازدید از فعالیت‌های حوزه‌ی خدمات شهری شهرداری کرمان شد.
انتشار فراخوان برای طراحی المان میدان شورا، استفاده از طرح‌های نو و جدید برای ساخت آب‌نماها و استفاده از طرح‌های نو در احداث فضاهای سبز شهری نیز از جمله مواردی بود که لری بر آن‌ها تأکید کرد.
وی هم‌چنین ضمن تقدیر از اجرای طرح‌های «محله‌ی سبز»، «مدرسه‌ی سبز» و «ارگان سبز»، از آغاز طرح «محله‌ی پاک» در مناطق چهارگانه‌ی شهر کرمان خبر داد و اجرای این طرح را موجب افزایش رضایتمندی شهروندان دانست.
لری افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فرهنگ‌سازی در خصوص نگه‌داری و توسعه‌ی فضای سبز و کاشت گل و گیاهان آپارتمانی با هم‌کاری دانشگاه شهید باهنر کرمان در پردیسان قائم، از دیگر اقدامات قابل تقدیر شهرداری کرمان است.
وی هم‌چنین از موافقت شورای اسلامی شهر کرمان با کلیات طرح شهردار کرمان مبنی بر آسفالت معابر شهر از طریق فاینانس داخلی خبر داد و گفت: جزییات این طرح نیز در کمیسون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر بررسی خواهد شد.

دیدار مردم کرمان با مقام معظم رهبری به مناسبت روز 24 مهر
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم در این نشست ضمن تبریک ایام‌الله دهه‌ی فجر، بر ثبت روز 24 مهر (آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان توسط عوامل رژیم محنوس پهلوی) در تقویم ملی تأکید کرد.
وی افزود: همان‌گونه که مردم تبریز و قم در یک روز خاص به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند، مردم کرمان هم باید به مناسبت روز 24 مهر به دیدار رهبر معظم انقلاب بروند.
دیوان‌بیگی ادامه داد: به‌دنبال این هستیم تا این مهم از سوی نماینده‌ی ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استان‌ها پی‌گیری شود.

ارایه‌ی پیش‌نهاد ثبت روز «شهردار» و روز «مسجد جامع» در تقویم ملی
در ادامه، کمال جوانمرد سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان و رییس کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها، از پی‌گیری این شورا برای ثبت روز 25 اسفند (سال‌روز شهادت شهید باکری) به‌عنوان روز «شهردار» و 24 مهر به‌عنوان روز «مسجد جامع» در تقویم ملی خبر داد.
در ادامه‌ی مصوبات کمیسیون فرهنگی و آی‌تی، دیوان‌بیگی احیای مجموعه‌ی بناهای ماندگار را خواستار شد و گفت: این مجموعه ظرفیت خوبی در زمینه‌ی جذب خیران برای ساخت فرهنگ‌سراهاست تا از این طریق، شاهد افزایش فرهنگ‌سراها و مکان‌هایی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باشیم.
وی هم‌چنین از میرزایی مدیرکل کمیته‌ی امداد استان کرمان برای خودکفایی پنج هزار نفر از مددجویان کمیته‌ی امداد و فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت تقدیر کرد.

تقدیر از اقدامات شهرداری کرمان در زمینه‌ی جمع‌آوری و سامان‌دهی متکدیان
صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم در این نشست بر دعوت از سخنرانان مجرب برای بیان مسایل اجتماعی در سالن خانه‌ی شهر تأکید کرد که مقرر شد این پیش‌نهاد برای نظرخواهی به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان ارسال شود.
وی هم‌چنین خواستار فعالیت بیش‌تر دستگاه‌های متولی جمع‌آوری و سامان‌دهی متکدیان شد که در ادامه، مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان از اقدامات شهرداری کرمان در زمینه‌ی جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر و به‌ویژه مسجد صاحب‌الزمان (آرامستان) تقدیر کرد.
در ادامه، زاهدی به تدوین سند اجتماعی استان توسط سازمان بهزیستی اشاره کرد و خواستار دعوت از آقای صادق‌زاده رییس سازمان بهزیستی برای ارایه‌ی موارد مربوط به این سند شد.
دعوت از فعالان در زمینه‌ی مدیریت بحران از سازمان هلال احمر و مدیریت بحران شهرداری هم از دیگر خواسته‌های زاهدی بود.
رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم‌چنین با بیان این‌که متأسفانه 80درصد پوشاک مصرفی در کشور، خارجی است؛ خواستار هم‌افزایی دستگاه‌های مربوط برای افزایش تولید پوشاک داخلی و جلوگیری از عرضه‌ی پوشاک خارجی در بازار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *