اجرای پروژه‌های شهری توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا، تا سقف 500میلیارد تومان


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد؛

اجرای پروژه‌های شهری توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا، تا سقف 500میلیارد تومان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، ضمن تبریک ایام‌الله دهه‌ی فجر، برگزاری مراسم سال‌روز ورود امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) به میهن اسلامی و حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم که صبح امروز در مصلای امام علی (علیه‌السلام) شهر کرمان برگزار شد را کم‌نظیر توصیف کرد.
وی هم‌چنین از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان خواست تا به‌صورت منسجم، در آیین مختلف ایام‌الله دهه‌ی فجر امسال حضور پیدا کنند.
هم‌چنین رییس کمیسیون مسایل کلان شهر شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست گفت: در پروژه‌هایی که قرار است به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شود، باید اولویت‌های شهر در نظر گرفته شود.
علی‌اکبر مشرفی با اشاره به بررسی هم‌کاری قرارگاه خاتم‌الانبیا با شهرداری کرمان و اجرای پروژه‌های شهری توسط این قرارگاه در کمیسیون مسایل کلان شهر افزود: در نشست کمیسیون مسایل کلان شهر، نحوه‌ی هم‌کاری و اجرای پروژه‌های مختلف توسط شهردار کرمان ارایه شد که براین اساس، قرار است تا سقف 500میلیارد تومان، پروژه‌ی مشارکتی توسط این قرارگاه در شهر کرمان اجرا شود.
وی با بیان این‌که به نظر می‌رسد رقم 500میلیارد تومان برای آغاز کار عملی نباشد، تأکید کرد: باید کار از پروژه‌هایی که از اولویت‌ بیش‌تری برخوردار هستند، آغاز شود.
مشرفی خاطرنشان کرد: در نشست هفته‌ی آینده‌ی کمیسیون مسایل کلان شهر، در خصوص پروژه‌های مشارکتی قرارگاه خاتم‌الانبیا و شهرداری کرمان تصمیم‌گیری می‌شود.
رییس کمیسیون مسایل کلان شهر شورای اسلامی شهر کرمان به طرح قلاع دختر و اردشیر هم اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مسایلی که در کمیسیون مسایل کلان شهر بررسی شد، وضعیت قلاع دختر و اردشیر بود که براساس طرح جامع باید 96هکتار از املاک محدوده‌ی قلاع دختر و اردشیر تملک می‌شد؛ اما تاکنون، فقط 25هکتار تملک شده است.
مشرفی با بیان این‌که اهالی این منطقه از این وضعیت ناراضی هستند، گفت: از آن‌جا که خریداری املاک این محدوده از سرعت پایینی برخوردار است، پیش‌نهاد شد تا در بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری، تملک هشت هکتار دیگر از املاک این محدوده در دستور کار قرار گیرد تا فاز اول طرح قلاع دختر و اردشیر به پایان برسد.
وی افزود: هم‌چنین شهرداری طرحی را ارایه کرد که براساس آن، فضای سبز از طرح برداشته و فقط مسایل میراثی لحاظ می‌شود تا مشکل مردم این منطقه حل شود.
مشرفی ادامه داد: این طرح نیز مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت تا در حل مشکل مردم این منطقه تسریع شود.
در این نشست، منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی، علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری نیز به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.
در ادامه‌، لوایح عوارضی شهرداری مربوط به پایانه‌ی مسافربری نیز بررسی و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *