تختی، اسطوره‌ای بر قله‌ی پهلوانی ایران


سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان  با گرامی داشت چهل و هفتمین سال‌مرگ تختی گفت:
تختی، اسطوره‌ای بر قله‌ی پهلوانی ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان، 17 دی‌ماه مصادف با چهل و هفتمین سال‌مرگ جهان پهلوان غلامرضا تختی را گرامی داشت و گفت: تختی، اسطوره‌ای بر قله‌ی پهلوانی ایران است.
کمال جوانمرد، روحیه‌ی مردانگی و پهلوانی را از مهم‌ترين ويژگی‌های اخلاقی زنده یاد تختی عنوان کرد و افزود: تختی، نماد ورزش پهلوانی ایران است و او نه به خاطر اول بودن مشهور بود بلکه قهرمانی وی نشات گرفته از محبوبیت و روحیه پهلوانی است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان، تمدن ایران را همواره مهد پرورش پهلوانانی همچون تختی دانست و گفت: تختي با وجود کسب قهرماني جهان و المپیک، در فروتني و تواضع نیز سرآمد بود.
وی، به جوانمردی تختی در مصاف با رقیبان خود از جمله الکساندر مدوید و گسیل کمک‌های مردمی به حادثه‌دیدگان زلزله بویین زهرا را گوشه‌ای از ایثار و فداکاری‌های وی برشمرد و افزود: تختی، شرافت خود را به درهم و دینار حکومت پهلوی نفروخت و این حرکت او موجب شد تا رژیم به صورت ناجوانمردانه‌ای وی را از میان برداشته و مرگ او را خودکشی قلمداد کند که ملت ایران این توطئه را هیچ گاه نخواهند پذیرفت.
جوانمرد، تختی را الگوی جوانان ایرانی دانست و افزود: متاسفانه در عصر کنونی، روحیه پهلوانی در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کشور کمرنگ شده که یاد و نام تختی می تواند این حلقه مفقوده را به ورزش ایران باز گرداند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان در پایان سخنان خود گفت: نام تختی برای همیشه در تاریخ کشور جاودان خواهد ماند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *