نابودی داعش در گرو وحدت شیعه و سنی است


سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: نابودی داعش در گرو وحدت شیعه و سنی است

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان، 12ربیع الاول، سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی به روایت اهل سنت را که از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به «هفته وحدت» مزین شده را گرامی داشت و گفت: «هفته وحدت» نماد اتحاد و همدلی بین شیعه و سنی است.
کمال جوانمرد، اتحاد و همدلی را از مهم‌ترین ضروریات کنونی جهان اسلام دانست و افزود: بعد از پایه‌گذاری حکومت اسلامی، دشمنان اسلام به دلیل اینکه منافع خود را در خطر می‌دیدند همواره درصدد ایجاد شکاف میان مسلمانان بوده و هستند.
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان، مساله تقریب مذاهب اسلامی را گامی مهم در جهت کاهش شکاف میان فرق اسلامی دانست و گفت: وحدت و تقريب مذاهب اسلامي همیشه جزو اهداف متفکران و اندیشمندان مذهبی بوده و رمز جهانی شدن اسلام است.
جوانمرد با انتقاد از عملکرد عده‌ای مسلمان‌نما که آگاهانه یا از روی جهل سعی در تخریب وحدت بین مذاهب اسلامی دارند افزود: باتوجه به گرایش زیاد مردم جهان به دین مبین اسلام، دشمنان نیز با حمایت از برخی گروه‌ها و جریانات منحرف تکفیری از قبیل داعش، طالبان و بوکوحرام قصد ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و اسلامی هراسی در جهان دارند تا از گسترش اسلام ناب محمدی(ص) جلوگیری کنند.
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان، نابودی داعش را در گرو وحدت بیشتر بین مذاهب شیعه و سنی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران، پیش‌گام وحدت اسلامی است به طوریکه از تمامی ادیان رسمی کشور در مجلس شورای اسلامی نماینده‌ای حضور داشته و این بیانگر مشارکت تمامی ادیان در تصمیم گیری‌های کلان کشور است.
جوانمرد به حدیث شریف «الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عَذابٌ» از پيامبر رحمت و مهربانی پیرامون اهمیت وحدت در اسلام اشاره کرد و افزود: بنا به فرمایش پیامبراکرم(ص)، «وحدت مايه رحمت و تفرقه موجب عذاب است».

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان، از تمامی مسوولان، متولیان فرهنگی و جامعه خواست جهت هرچه نزدیک‌تر شدن برادران اهل تسنن و تشیع تلاش نمایند چرا که این تقرب، پایه های ظلم و استکبار جهان را به لرزه در خواهد آورد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *