مشکلات پایانه‌ی مسافربری شهر کرمان حل می‌شود


شهردار کرمان، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، تشکیل سازمان زیباسازی قدرتمند در شهرداری کرمان را ضروری دانست.

در نشست عمومی این هفته شورای اسلامی شهر کرمان، محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری، با اشاره به ارایه‌ی اساس‌نامه‌ی سازمان زیباسازی، توسط شهرداری کرمان به شورای شهر برای تصویب در شورا گفت: سازمان زیباسازی شهرداری کرمان، با هدف بالابردن نشاط و شادابی شهروندان، افزایش بهره‌وری تأسیسات عمومی شهر از جمله پارک‌ها، میادین و باغ‌های عمومی، سامان‌دهی تبلیغات عمومی و کمک به ارتقای فرهنگ شهرنشینی با ایجاد نظم و انضباط در فضاهای تبلیغاتی شهر، در شهرداری کرمان تشکیل خواهد شد.

ابوالقاسم سیف‌الهی نیز در این خصوص با بیان این‌که به غیر از نمای ساختمان‌ها، هرچه که مردم در سطح شهر می‌بینند، متعلق به فضای عمومی است و باید زیبایی بصری داشته باشد، گفت: هم‌اکنون فعالیت‌های زیباسازی توسط شهرداری مرکز به طور متمرکز انجام می‌شود، اما باید سازمان قدرتمند زیباسازی ایجاد شود تا این سازمان در راستای زیبایی شهر، گام‌های مؤثری بردارد.
وی افزود: اگرچه هم‌اکنون نیز اقدامات خوبی در زمینه‌ی زیباسازی در دست اجراست، اما با تشکیل این سازمان، درآمدها و هزینه‌های بخش زیباسازی نیز مجزا می‌شود و تصمیم‌ها و اقدامات بهتری را می‌توان رقم زد.

مشکلات پایانه‌ی مسافربری شهر کرمان حل می‌شود
هم‌چنین در نشست عمومی شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر، بر حل مشکلات موجود در پایانه‌ی مسافربری شهر کرمان تأکید شد.
در این نشست، چند تن از فعالان صنف حمل مسافر، به بیان پاره‌ای از مشکلات پایانه‌ی مسافربری شهر کرمان پرداختند.
در ادامه، پس از توضیحات شهردار مبنی بر این‌که پایانه‌ی مسافربری شهر کرمان، در ابتدای راه است و به مرور مشکلات جزیی آن حل می‌شود، مقرر شد تا مشکلات این پایانه در کمیسیون هفت نفره‌ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، نماینده‌ی شهرداری، نماینده‌ی شرکت‌های حمل مسافر و سرمایه‌گذار بررسی و برای رفع آن‌ها تصمیم لازم گرفته شود.

وضعیت پسماندهای عفونی بررسی می‌شود
ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم در این نشست به بیان آخرین مصوبات این کمیسیون پرداخت.
ادامه‌ی تبادل‌نظر در خصوص موضوع سرطان‌زا بودن امواج مغناطیسی، از جمله مواردی بود که معصوم‌زاده به عنوان یکی از موارد مطرح‌شده در کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست به آن اشاره کرد.
وی هم‌چنین از نشست مشترک کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست و کمیسیون خدمات شهری، برای بررسی وضعیت پسماندهای عفونی در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

40 درصد درآمد شهرداری، در سه ماه پایانی سال محقق می‌شود
هم‌چنین در غیاب علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌، به بیان مصوبات این کمیسیون پرداخت.
در پایان این نشست نیز، شهردار کرمان به وضعیت بودجه‌ی شهرداری کرمان اشاره کرد.
سیف‌الهی گفت: 40 درصد درآمد شهرداری کرمان در سه ماه پایانی سال محقق می‌شود و این موضوع شهرداری را در اجرای پروژه‌های عمران شهری با مشکل مواجه می‌کند.
وی افزود: نمی‌شود پروژه‌ها را نیمه‌تمام رها کرد؛ بنابراین، باید با هماهنگی شورای اسلامی شهر و تعامل با پیمان‌کاران، پروژه‌ها را به پایان رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *