مدیرکل پست استان کرمان خبر داد: اجرای طرح پستچی معتمد محله در شهر کرمان


دیرکل پست استان کرمان گفت: طرح «پستچی معتمد محله» در شهر کرمان اجرا خواهد شد. علی‌رضا اکبری در نشست شب گذشته‌ی شورای عمومی شهر کرمان در جمع اعضای شورا با بیان این‌که طرح پستچی معتمد محله کار بسیار سنگینی است که هم‌کاری همه‌ی مسئولان را می‌طلبد، بیان کرد: در راستای اجرای طرح پستچی معتمد محله، شهر کرمان را به محله‌های کوچک تقسیم می‌کنیم و نامه‌رسان نیز از میان افراد معتمد همان محله انتخاب می‌شود.

اکبری هدف نخست اجرای این طرح را تأمین امنیت شهروندان دانست و گفت: یکپارچه‌سازی شبکه‌ی توزیع با محوریت پست، معرفی شرکت پست به عنوان درگاه ارایه‌ی خدمات، ایجاد امنیت، آرامش و رفاه ملی، وصول مطالبات دستگاه‌های مختلف، افزایش ضریب سلامت اداری، کاهش مراجعات مردمی، کاهش هزینه‌های مختلف از جمله هزینه‌ی سوخت و افزایش بهره‌وری از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل پست استان کرمان هم‌چنین با بیان این‌که حمایت از بخش خصوصی یکی از رسالت‌های پست است، بیان کرد: 170 دفتر پیشخوان دولت و 310 دفتر آی‌سی‌تی روستایی، توانمندی پست در بخش خصوصی است.

اکبری افزود: پست تلاش کرده است تا با پیش‌رفت تکنولوژی، سرویس‌های مبتنی بر اینترنت را ارایه کند و از آن جمله پست‌نت است که دو مرکز شرکت پست در خیابان عدالت و بولوار شهید صدوقی خدمات کافی‌نتی را ارایه می‌کنند.

وی ادامه داد: هم‌چنین پرداخت انواع قبوض، ره‌گیری مرسولات پستی و ارایه‌ی خدمات بانکی توسط پست انجام می‌شود؛ ضمن این‌که سرویس 193 به جابه‌جایی بسته‌های پستی در سطح شهر می‌پردازد و با سرویس کارت‌پستال الکترونیکی هم افراد می‌توانند عملیات خرید و ارسال کارت‌پستال را در مناسبت‌های مختلف انجام دهند.

راه‌اندازی پست ایمیلی با پسوند ایرانی post.ir و سرویس تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی از دیگر مواردی بود که مدیرکل پست استان کرمان به آن‌ها اشاره کرد.

در این نشست رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، به ارایه‌ی نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه‌ی فعالیت اداره‌ی پست و هم‌چنین اجرای طرح پستچی معتمد محله پرداختند.

در ادامه این نشست صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان، ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری در خصوص جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر، خواستار در اولویت قرارگرفتن جمع‌آوری متکدیان افغانی شد.

وی هم‌چنین به راه‌اندازی بازارچه‌ی صنایع دستی در بازار قلعه‌محمود اشاره کرد و گفت: در این بازارچه، محلی برای عرضه‌ی محصولات صنایع دستی و آثار هنری اعضای کانون‌های مساجد و هنرآموزان فنی و حرفه‌ای نیز در نظر گرفته شود.

زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی نیز در این نشست، به بازدید برخی از اعضای شورا از روند اجرای پارک بانوان در محله‌ی توکل‌آباد اشاره کرد و گفت: خوش‌بختانه روند اجرای این پارک قابل توجه است و امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد.

ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان هم در ادامه، از افتتاح پارک بانوان محله‌ی توکل‌آباد در فروردین سال 94 خبرداد.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ

مهنوش مؤمنی رییس کمیته‌ی پسماند کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست نیز به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ اشاره کرد و گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ توسط پیمان‌کار به صورت آزمایشی در خیابان شهید مصطفی خمینی اجرا شده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی افزود: در نشست کمیسیون مقرر شد، اجرای این طرح در مرحله‌ی نخست برای زباله‌های خشک، در چند منطقه‌ی شهر اجرا شود؛ ضمن این‌که با اجرای این طرح، ورودی زباله به محل دفن زباله روزانه به میزان 10 تن کاهش پیدا خواهد کرد.

ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم در این نشست به آخرین مصوبات این کمیسیون در خصوص شناسه‌دارکردن سم و کود و نظارت بر فروشگاه‌های سم و کود اشاره کرد و گفت: در نشست آینده‌ی کمیسیون نیز، با حضور رییس سازمان نظام پزشکی، طرح‌های ویژه‌ی جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی، مبالغ عوارض خدمات شهری پزشکان و هم‌چنین زایمان طبیعی در منزل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای احداث کتاب‌خانه‌ی مرکزی کرمان

رویا دیوان بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی نیز در این نشست در خصوص آخرین مصوبات این کمیسیون گفت: تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای احداث کتاب‌خانه‌ی مرکزی کرمان، یکی از مصوبات مهم کمیسیون فرهنگی و آی‌تی بود که باید در این خصوص از رییس شورا، سایر اعضای شورا و شهردار کرمان تقدیر کرد.

وی تعامل و هم‌کاری بیش‌تر صدا و سیمای مرکز کرمان با شورای اسلامی شهر کرمان را خواستار شد و با بیان این‌که در این خصوص نیز در نشست کمیسیون و با حضور معاون صدای مرکز کرمان تبادل‌نظر شد، گفت: سایر شبکه‌های استانی گزارش و اخبار خوبی را از برنامه‌ها و مصوبات شورای اسلامی شهرشان پخش می‌کنند، اما متأسفانه در کرمان این ارتباط بین شورای اسلامی شهر کرمان و صدا و سیما برقرار نیست.

دیوان‌بیگی افزود: شهروندان اطلاع کمی از فعالیت‌ها و مصوبات شورای اسلامی شهر کرمان دارند و لازم است صدا و سیما در این زمینه با شورای شهر هم‌کاری کند.

وی به تبلیغات شهری در شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد تبلیغات شهری بر اولویت‌هایی که مقام معظم رهبری در زمینه‌ی مسایل فرهنگی مطرح کرده‌اند، متمرکز شود.

هم‌کاری شهرداری و هم‌چنین جذب کمک مردم و خیران برای توسعه‌ی حرم امام‌زاده محمد کرمان، پیش‌نهاد راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دایمی در زمینه‌ی گفتمان ولایت، اعلام فراخوان برای ارسال طرح‌های فرهنگی توسط صاحب‌نظران و استفاده از بخش خصوصی برای بررسی مسایل فرهنگی، تعیین اولویت‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی بهتر برای سال 94 نیز از دیگر مواردی بود که دیوان‌بیگی به آن‌ها اشاره کرد.

وی به بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی و آی‌تی از فرهنگ‌سرای جان‌جهان نیز اشاره و از اجرای برنامه‌های خوب در این فرهنگ‌سرا تشکر کرد.

در ادامه، فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص تخصیص یک میلیارد تومان برای احداث کتاب‌خانه‌ی مرکزی کرمان گفت: برای احداث این کتاب‌خانه، مبلغ قابل توجهی نیاز است؛ بنابراین، از حسین‌زاده مدیرکل کتاب‌خانه‌های استان کرمان درخواست کردیم تا در سفر اخیر رییس جمهور به کرمان، تخصیص منابع مالی از بودجه‌‌های ملی برای احداث این کتاب‌خانه را پی‌گیری کند.

وی افزود: پیش از این، زمین مورد نیاز برای احداث کتاب‌خانه‌ی مرکزی کرمان در جنب پارک شورا واگذار شده است.

زهرا لری نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان و رییس کمیسیون خدمات شهری نیز به بازدید از روند اجرای پارک بانوان در محله‌ی توکل‌آباد اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان، نهادهای مختلف از جمله شهرداری باید در خصوص مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای معلولان اقدام کنند؛ بنابراین، مناسب‌سازی فضای ویژه‌ی معلولان در پارک بانوان نیز لحاظ شود.

شهردار کرمان هم در ادامه، در خصوص مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان گفت: طی شش سال گذشته، در تمام پروژه‌های پیاده‌روسازی و پارک‌سازی، نظر سازمان بهزیستی برای استفاده‌ی بهتر معلولان از فضاهای عمومی مدنظر قرار گرفته است.

در ادامه، لری پیش‌نهاد پارک تجربه برای استفاده‌ی بهتر افراد مسن و بازنشستگان را ارایه کرد.

علی‌اکبر مشرفی رییس کمیسیون عمران، نظارت و مسایل کلان‌شهرها، در خصوص پیش‌نهاد لری گفت: اجرای پارک بانوان به دلیل محدودیت‌هایی که بانوان دارند، ضروری است؛ اما به جای احداث پارک تجربه، بهتر است در پارک‌های سطح شهر محل‌هایی برای افراد مسن و بازنشستگان در نظر گرفته شود.

سیف‌الهی شهردار کرمان هم در این خصوص گفت: دو خانه‌ی مهر در پارک مادر و پارک مشاهیر با همین هدف احداث شده است که متأسفانه خانه‌ی مهر پارک مشاهیر هنوز به بهره‌بردای نرسیده است.

وی افزود: یکی از نشریات کرمان، شهرداری را مقصر عدم بهره‌برداری از خانه‌ی مهر پارک مشاهیر قلمداد کرده است، درحالی که سازمان تأمین اجتماعی باید در این خصوص اقدام کند.

احداث 43 پل عابر پیاده با مشارکت بخش خصوصی در کرمان

در ادامه، لری به اجرای پل‌های عابر پیاده در نقاط مختلف شهر کرمان اشاره کرد که شهردار کرمان در این خصوص گفت: تاکنون 43 پل عابر پیاده با مشارکت بخش خصوصی در سطح شهر کرمان اجرا شده است.

سیف‌الهی افزود: در برخی نقاط که حادثه‌ساز بود و خطر تصادف، عابران پیاده را تهدید می‌کرد، با اعتبارات شهرداری پل عابر پیاده احداث شده است.

شهردار کرمان هم‌چنین به کج‌شدن و شیب 50 سانتی‌متری ساختمان هفت طبقه‌ای در بولوار امیرکبیر اشاره کرد و با ارایه‌ی گزارش جلساتی که با حضور مسئولان مربوط و مالک در این خصوص برگزار شده است، از ارجاع پرونده‌ی این ملک به کمیسیون ماده‌ی 100 خبر داد و خواستار تصمیم عاجل و تسریع در تعیین تکلیف این ملک توسط اعضای کمیسیون ماده‌ی 100 شد.

اجرای طرح‌های بزرگ شهری توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در کرمان

برگزاری نشست با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و استاندار کرمان در خصوص چند پروژه‌ی بزرگ در شهر کرمان توسط این قرارگاه، از دیگر مواردی بود که شهردار کرمان به آن اشاره کرد.

وی افزود: با به نتیجه‌رسیدن مذاکرات، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا حدود 150 میلیارد تومان پروژه‌ی عمرانی در شهر کرمان اجرا خواهد کرد.

تشکر رییس شورای اسلامی شهر کرمان از استاندار

مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم از تلاش‌ها و پشتیبانی استاندار کرمان در زمینه‌ی جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های کلان شهری در شهر کرمان تشکر کرد.

تفاهم‌نامه‌ی مشارکت شهرداری با شرکت برق و شرکت پیشگامان کویر برای روشنایی و نورپردازی شهر کرمان نیز از دیگر مواردی بود که توسط شهردار کرمان مطرح شد و کلیات آن مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت و مصوب شد در فاز نخست تا سقف چهار میلیارد ریال، حدفاصل تقاطع غدیر تا میدان آزادی نورپردازی شود.

اصلاح و زیباسازی ورودی بولوار خلیج‌فارس

اصلاح ورودی‌های شهر و به ویژه اصلاح و زیباسازی ورودی بولوار خلیج‌فارس (جاده‌ی تهران) نیز موضوع دیگری بود که توسط شهردار کرمان مطرح شد.

سیف‌الهی در این خصوص پیش‌نهاد داد تا املاکی که از سه‌راهی بولوار کشاورز تا پل حجاج در دو طرف بولوار خلیج‌فارس قرار دارند، در هنگام تفکیک و عقب‌نشینی ملک، مشمول 20 درصد تسهیلات نسبت به جدول 101 شوند که مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر کرمان قرار گرفت.

در ادامه، محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری نیز با اشاره به هم‌کاری و تعامل خوب طالبی‌زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با شهرداری کرمان، خواستار دعوت رسمی از مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در نشست شورا و تبادل‌نظر در خصوص صدور اسناد مالکیت اراضی شهرداری شد.

افزایش قابل توجه قیمت زمین در کرمان در سال آینده

وی هم‌چنین بر افزایش و واقعی‌شدن قیمت منطقه‌ای تأکید کرد و گفت: با نزدیک‌شدن قیمت منطقه‌ای اراضی شهر کرمان به قیمت واقعی، معضل صدور پروانه‌ی ساختمان توسط شهرداری با قیمت پایین حل می‌شود.

شهردار کرمان هم در همین خصوص با اشاره به مبارزه با حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری، از افزایش قابل توجه قیمت ملک و زمین در شهر کرمان در سال آینده خبر داد.

چهار میلیارد ریال برای نورپردازی شهر کرمان اختصاص پیدا کرد

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: شورای اسلامی شهر کرمان، با پیش‌نهاد شهردار مبنی بر مشارکت در نورپردازی شهر کرمان تا سقف چهار میلیارد ریال موافقت کرد. فتح‌الله مؤیدی، در حاشیه‌ی نشست شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرنا، بیان کرد: روشنایی شهر کرمان کم است و لوکس نوری در شب مناسب نیست؛ بنابراین، معابر و بزرگ‌راه‌های شهر کرمان حادثه‌خیز و خطرناک هستند و تاکنون در بزرگ‌راه‌ها به دلیل کمبود نور شاهد چندین تلفات بوده‌ایم.
وی افزود: افرادی که در شب از عرض خیابان‌ها و بزرگ‌راه‌ها عبور می‌کنند، با خطر تصادف و حادثه مواجه هستند؛ ضمن این‌که تاریکی شب‌های شهر کرمان موجب می‌شود تا شهروندان نشاط و شادابی کافی نداشته باشند.
مؤیدی با بیان این‌که شهر کرمان وسیع است و شرکت برق منابع مالی لازم را برای ایجاد روشنایی مناسب در اختیار ندارد، بیان کرد: برای نورپردازی مناسب شهر کرمان، تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه‌ای بین شهرداری، شرکت برق و شرکت پیشگامان کویر مبادله شده است تا به صورت آزمایشی یک مسیر در شهر کرمان نورپردازی شود.
وی افزود: در این تفاهم‌نامه، سهم آورده‌ی شهرداری در پروژه‌ی نورپردازی مسیر پروانه‌ی ساختمان و سهم دو طرف دیگر تفاهم‌نامه، اجرا و تأمین وسایل است.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به این‌که شرکت برق با استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی که عمر بالا، مصرف پایین و نور مناسب دارند، به صورت آزمایشی نورپردازی خیابان پرستار را با لوکس نوری مناسب اجرا کرده است، گفت: بر همین اساس، کلیات تفاهم‌نامه‌ی شهرداری با شرکت برق و پیشگامان کویر مورد موافقت شورا قرار گرفت و مصوب شد تا قرارداد پروژه‌ی نورپردازی حدفاصل پل غدیر (چهارراه فرهنگیان) تا میدان آزادی منعقد شود.
مؤیدی افزود: این پروژه در فاز نخست تا سقف چهار میلیارد ریال اجرا می‌شود و اگر اجرای طرح موفق بود، ادامه پیدا می‌کند و معابر دیگر شهر به ویژه بزرگ‌راه‌ها نیز نورپردازی خواهد شد.
وی بار دیگر تأکید کرد: شب‌های کرمان باید زیبا شود و نورپردازی در زیبایی شهر تأثیر زیادی دارد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان، به به‌سازی و زیباسازی ورودی بولوار خلیج‌فارس (جاده‌ی تهران) نیز اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته، شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان همواره بر زیباسازی ورودی‌های شهر کرمان به ویژه ورودی بولوار خلیج‌فارس تأکید داشته‌اند؛ ضمن این‌که هم‌اکنون آقای رزم‌حسینی استاندار کرمان نیز بر زیباسازی ورودی‌های شهر کرمان تأکید دارند.
مؤیدی افزود: بولوار خلیج‌فارس، یکی از ورودی‌های اصلی شهر کرمان است و چون در گذشته جاده بوده و گاراژ‌هایی در دو طرف آن شکل گرفته‌اند، وضعیت مناسبی ندارد و باید زیباسازی شود.
وی با بیان این‌که اکنون شهرداری زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری و احداث کندروهای این ورودی را در دستور کار قرار داده است، گفت: برخی املاک مسیر باید عقب‌نشینی کنند؛ ضمن این‌که باید از حالت گاراژی نیز خارج شوند؛ بنابراین، شورای شهر بر اساس اختیارات قانونی که دارد، با پیش‌نهاد شهردار تسهیلات مناسبی را برای شتاب‌بخشیدن به عقب‌نشینی املاک این مسیر برای مالکان در نظر گرفت.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: بر اساس ماده‌ی 101 جدولی تدوین شده است که باید قدرالسهم شهرداری از میزان تفکیک اراضی بر اساس این جدول دریافت شود؛ بنابراین، مصوب شد املاکی که از سه‌راهی بولوار کشاورز تا پل حجاج در دو طرف بولوار خلیج‌فارس قرار دارند، در هنگام تفکیک و عقب‌نشینی ملک، مشمول 20 درصد تسهیلات نسبت به جدول 101 شوند.
مؤیدی افزود: مالکانی هم که از ابتدای امسال به شهرداری مراجعه و نسبت به عقب‌نشینی ملک خود اقدام کرده‌اند نیز، مشمول این تسهیلات خواهند شد.
وی مدت زمان اجرای این مصوبه را شش ماه دانست و گفت: پس از شش ماه، مصوبه لغو و تفکیک و عقب‌نشینی املاک بدون درنظر گرفتن هیچ‌گونه تسهیلاتی انجام خواهد شد.
مؤیدی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مالکان، ورودی بولوار خلیج‌فارس زیبایی بصری خوبی پیدا کند.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین به دعوت از فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و پروژه‌های شهری بزرگی که قرار است توسط این قرارگاه در شهر کرمان اجرا شود اشاره و از حمایت و پشتیبانی استاندار کرمان برای اجرای طرح‌های بزرگ شهری در کرمان تقدیر کرد.

توافقات اولیه با قرارگاه خاتم‌الانبیا، برای اجرای پروژه‌های بزرگ در شهر کرمان

شهردار کرمان از توافقات اولیه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، برای اجرای چند پروژه‌ی بزرگ در شهر کرمان خبر داد.

ابوالقاسم سیف‌الهی در حاشیه‌ی نشست شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرنا، با بیان این‌که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از نظر توان فنی و مهندسی در کشور حرف اول را می‌زند، گفت: این قرارگاه در تهران و سایر شهرهای بزرگ، پروژه‌های مختلف شهری از جمله مترو، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و پل‌ها را اجرا کرده است.
وی با اشاره به حضور اخیر سردار عبدالهی فرمانده این قرارگاه در کرمان و نشست وی با استاندار کرمان و سایر مدیران استان بیان کرد: در آن نشست مقرر شد، قرارگاه خاتم‌الانبیا در کرمان در سه بخش از جمله آب‌رسانی و فاضلاب، برق و پروژه‌های شهری مشارکت کند.
شهردار کرمان افزود: در خصوص پروژ‌های شهری قرار شد این قرارگاه در اجرای تقاطع‌های غیرهم‌سطح به ویژه محور شریعتی شامل چهارراه‌های امام‌جمعه و فیروزه، میدان آزادی، چهارراه سمیه و تقاطع ولی‌عصر مشارکت کند.
سیف‌الهی ادامه داد: پروژه‌ی دیگر، تقاطع غیرهم‌سطح دوسطحی است که بولوار شاهد را به بولوار خلیج فارس (جاده‌ی تهران) متصل می‌کند.
وی دو پل مسیر پروژه‌ی کوثر، شامل تقاطع‌غیرهم‌سطحی که از روی راه‌آهن عبور می‌کند و تقاطع‌غیرهم‌سطح کوثر و بولوار هوانیروز را به عنوان دیگر طرح‌های پیش‌نهادی شهرداری کرمان به قرارگاه خاتم‌الانبیا دانست.
شهردار کرمان با بیان این‌که امروز توافقات اولیه‌ی این پروژه‌ها با حضور آقای رزم‌حسینی استاندار کرمان در تهران انجام شده است، بیان کرد: طی روزهای آتی نیز، من به هم‌راه معاون عمرانی استاندار و رییس شورای اسلامی شهر کرمان، برای انعقاد تفاهم‌نامه به تهران سفر خواهیم کرد.
سیف‌الهی افزود: امیدواریم پس از مبادله‌ی تفاهم‌نامه، با حضور مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا در تاریخ 16 آذرماه در کرمان، اجرای این پروژه‌ها قطعی شود.
وی ادامه داد: امیدوارم با توان تخصصی، مشاوره و منابع مالی بالایی که قرارگاه خاتم‌الانبیا دارد، پروژه‌های ضروری شهر کرمان با سرعت اجرا شود؛ ضمن این‌که مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با شهرداری نیز بر اساس ماده‌ی 19 قانون معاملاتی شهرداری‌ها، منع قانونی ندارد و شهرداری می‌تواند با زمین، پروانه‌ی ساختمان و منابع مالی به عنوان سهم آورده، با این قرارگاه مشارکت کند.
شهردار کرمان اظهار امیداوری کرد: در این دوره‌ی شورا و در این مقطع زمانی، با پشتیبانی استاندار کرمان این پروژه‌های بزرگ به نتیجه برسند.
سیف‌الهی به مذاکرات اخیر در خصوص مطالعات اجرای قطار شهری در شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: موضوع قطار شهری، یکی از موضوعات سنگین شهرداری است که تاکنون در این رابطه با چندین سرمایه‌گذار به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
شهردار کرمان افزود: هم‌اکنون چهار گزینه‌ی مترو، مونوریل، تراموا و ال‌آر‌تی در دست بررسی است؛ ضمن این‌که اخیرأ نیز یک گروه سرمایه‌گذار مالزیایی و چینی به کرمان سفر کردند و در رابطه با اجرای قطار شهری در کرمان ملاقاتی هم با آقای استاندار داشتند.
سیف‌الهی افزود: این گروه سرمایه‌گذار، هم‌اکنون در حال بررسی و مطالعه‌ی دو طرح مونوریل و تراموا هستند؛ ضمن این‌که پیش‌نهاد قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز بر اجرای قطار شهری به شکل مترو است.
وی با بیان این‌که اکنون موضوع قطار شهری در سطح مطالعات است، خاطر نشان کرد: شهرداری منابع مالی برای اجرای این پروژه ندارد و مهم استفاده از دو روش تأمین مالی است که ابتدا تأکید ما بر اجرای پروژه‌ی قطار شهری از طریق فاینانس است تا از خط اعتبار چین یا هند که پول‌های ایران در این دو کشور بلوکه شده است، استفاده کنیم.
سیف‌الهی افزود: روش دوم تأمین منابع مالی پروژه‌ی قطار شهری، از طریق BOT است به این معنی که شرکتی پروژه را اجرا و طی چند سال از درآمد آن استفاده می‌کند و پس از پایان قرارداد، پروژه را به به روزرسانی می‌کند و به شهرداری تحویل می‌دهد.
وی در خصوص مسیرهای در نظر گرفته‌شده برای قطار شهری نیز گفت: دو مسیر از فرودگاه تا مسجد صاحب‌الزمان و از پل ولایت تا میدان اول هفت‌باغ برای قطار شهری در نظر گرفته شده است که در مسیر اول اگر داخل بافت تاریخی مانعی ایجاد شود، پروژه تا چهارراه ولی‌عصر اجرا می‌شود و سپس به شکل T رینگ دور شهر را طی می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *