تجلیل از «زهرا نعمتی» دارنده‌ی مدال طلای تیراندازی با کمان پارالمپیک لندن


نشست  این هفته شورای اسلامی شهر کرمان،  با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

در این نشست رییس شورای اسلامی شهر کرمان، بر اجرای آسفالت معابر شهر کرمان تأکید کرد.

فتح‌الله مؤیدی با بیان این‌که در دوره‌ی پیشین شورا و شهرداری، حدود 50 میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر کرمان هزینه شد، گفت: هم‌اکنون نیز معابر کرمان نیاز مبرم به آسفالت دارند و باید برای آسفالت معابر برنامه‌ریزی شود.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان، هم‌چنین به بیان موارد ذکرشده در پرونده‌ی تفکیکی زمین شرکت تعاونی مسکن کارکنان استانداری واقع در بولور پزشک، اراضی غرب راه‌آهن پرداخت که پس از بررسی بخش‌هایی از این پرونده، مقرر شد ضمن اعلام‌نظر شهرداری در خصوص میزان قدرالسهم شهرداری، پرونده برای بررسی بیش‌تر، به کمیسیون معماری و شهرسازی ارجاع داده شود.
توافق‌نامه‌ی مشارکت شهرداری با شرکت کرمان پتک، موضوع دیگری بود که مؤیدی در شورای عمومی مطرح کرد و به قرائت مفاد این توافق‌نامه پرداخت که پس از اعلام نظر اعضای شورا و انجام اصلاحاتی، این توافق‌نامه مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان قرار گرفت.
وی هم‌چنین با اشاره به گزارش‌ منصور ایرانمنش در خصوص برپایی جمعه‌بازار خودرو به صورت غیرقانونی در جنب میدان میوه و تره‌بار سابق، خواستار برخورد راهنمایی و رانندگی و تعطیلی جمعه‌بازار خودرو شد.

وجود 2 میلیون مترمربع معبر خاکی در شهر کرمان
شهردار کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که با توجه به بالابودن قیمت قیر و آسفالت، امکان آسفالت همه‌ی معابر شهر کرمان وجود ندارد، گفت: در شهر کرمان 2 میلیون مترمربع معبر خاکی وجود دارد؛ ضمن این‌که عمر مفید بسیاری از معابر آسفالته نیز گذشته است و نیاز به روکش آسفالت دارند.
ابوالقاسم سیف‌الهی افزود: از سوی دیگر شهرداری کرمان هفت میلیارد تومان از شرکت آب و فاضلاب طلب‌کار است؛ ضمن این‌که فعالیت‌های این شرکت در شهر کرمان، هم‌چنان به آسفالت معابر آسیب می‌رساند؛ بنابراین، با استاندار کرمان در خصوص تعطیلی فعالیت شرکت آب و فاضلاب حداکثر تا دو هفته‌ی آینده مکاتبه کرده‌ام.
وی هم‌چنین گفت: در بودجه‌ی شهرداری، به ازای هر سال چهار میلیارد تومان برای آسفالت معابر پیش‌بینی شده است که این مبلغ در طول چهار سال 16 میلیارد تومان می‌شود و این رقم مشکل آسفالت معابر را حل نمی‌کند.
سیف‌الهی افزود: در صورت موافقت شورای اسلامی شهر، باید برای حل مشکل آسفالت معابر شهر کرمان از طریق قرارداد فاینانس داخلی حدود 40 میلیارد تومان هزینه شود.

ضرورت بازنگری طرح قلاع دختر و اردشیر
شهردار کرمان هم‌چنین بر بازنگری طرح قلاع دختر و اردشیر تأکید کرد و گفت: باید در بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری، پنج میلیارد تومان برای اجرای فضای سبز در محدوده‌ی قلاع دختر و اردشیر پیش‌بینی شود.
هم‌چنین در دامه‌ی نشست شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، رؤسای کمیسیون‌های شورا به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.
ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست، با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های مربوط برای پیش‌گیری از افزایش سرطان گفت: در نشست این هفته‌ی کمیسیون که با حضور مسئولانی از اداره‌ی بهداشت شهرستان کرمان و اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی برگزار شد، بر ایجاد و نصب هولوگرام بر روی محصولات سالم برای استفاده‌ی مطمئن شهروندان و هم‌چنین بررسی محصولات برگشتی از صادرات تأکید شد.
وی افزود: در نشست‌های آینده‌ی کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست نیز، مسئولان دستگاه‌های مربوط از جمله بهداشت، استاندارد و تحقیقات صنعتی، محیط زیست، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی حضور خواهند داشت؛ ضمن این‌که مقرر شد برای پرهیز از موازی‌کاری، مصوبات کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست شورای شهر کرمان، به شورای سلامت استان ارسال شود.
در ادامه، مهنوش مؤمنی به ارایه‌ی آخرین مصوبات کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان پرداخت.
وی گفت: در نشست این کمیسیون، وضعیت متکدیان و برخورد با آن‌ها بررسی و مقرر شد تا نشست مشترک کمیسیون‌های اجتماعی، ورزش و جوانان و خدمات شهری با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوط با تکدی‌گری از جمله اداره امور اتباع بیگانه، بهزیستی و کمیته‌ی امداد برگزار و درخواست شود تا این دستگاه‌ها به وظایف خود در خصوص مقابله با تکدی‌گری عمل کنند.
مؤمنی هم‌چنین به اقدامات شایسته‌ی شهرداری در خصوص مقابله‌ با پدیده‌ی تکدی‌گری و هم‌چنین به‌سازی اردوگاه متکدیان اشاره و از شهردار کرمان تشکر کرد.

ضرورت تبادل نظر در خصوص مهندسی فرهنگی
رویا دیوان بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی نیز در این نشست، به پیش‌نهاد استاندار کرمان مبنی بر مثلث توسعه‌ی فرهنگی اشاره کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان هم در تلاش است تا به وظایف خود در قبال این طرح استاندار که در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده است، عمل کند؛ ضمن این‌که برای جلوگیری از موازی‌کاری، نشست کمیسیون با حضور حجت‌الاسلام عرب‌پور مشاور فرهنگی استاندار برگزار شد.
وی افزود: از جمله مسایل مطرح‌شده در نشست کمیسیون، تبادل ‌نظر در خصوص مهندسی فرهنگی بود و مقرر شد در نشست آتی کمیسیون، تبادل نظر در خصوص مهندسی فرهنگی و هم‌چنین برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم برای مسایل فرهنگی ادامه پیدا کند.
دیوان‌بیگی هم‌چنین خواستار هم‌کاری شهرداری برای برگزاری نشست‌های مختلف با موضوعات عفاف و حجاب، ازدواج، سبک زندگی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر در خانه‌ی شهر و فرهنگ‌سراهای شهرداری شد.
رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی پیش‌نهاد کرد: از طریق نشریه‌ی کرمان‌شهر و سایر نشریات محلی، فراخوان داده شود تا فرهیختگان و صاحب‌نظران، طرح‌های فرهنگی خود را به شورای اسلامی شهر ارسال کنند تا در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

تأکید بر ورود جدی دستگاه‌های مربوط برای مقابله با تکدی‌گری
زهرا لری نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان و رییس کمیسیون خدمات شهری نیز، با بیان این‌که در دو دوره‌ی شورا وقت زیادی برای مقابله و برخورد با پدیده‌ی تکدی‌گری گذاشته شد، گفت: در آخرین نشستی که با موضوع تکدی‌گری در فرمانداری کرمان برگزار شد، مقرر شد تا وظایف و مسئولیت‌های شهرداری افزایش پیدا کند و پس از آن نشست، شهرداری در خصوص به‌سازی، تجهیز و سامان‌دهی اردوگاه متکدیان، جداسازی محل نگه‌داری معتادان پرخطر، نصب دوربین مداربسته در محل اردوگاه متکدیان و شناس‌نامه‌دارکردن متکدیان اقدامات قابل توجهی انجام داد که جای تقدیر و تشکر از شهردار کرمان دارد.
وی با بیان این‌که در خصوص مقابله با پدیده‌ی تکدی‌گری، سایر ارگان‌های مربوط در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند، بیان کرد: یک‌سوم متکدیان شهر کرمان افغانی هستند؛ بنابراین، اداره امور اتباع بیگانه باید این افراد را پس از پالایش در اختیار گرفته و سامان‌دهی کند.
لری تأکید کرد: سازمان بهزیستی و کمیته‌ی امداد امام خمینی(رحمت‌الله‌علیه) نیز باید موضوع مقابله با تکدی‌گری را جدی بگیرند و بیش‌تر در این زمینه ورود کنند.
رییس کمیسیون خدمات شهری در ادامه، به بیان مصوبات این کمیسیون پرداخت و بر آسفالت و لکه‌گیری معابر شهر کرمان پیش از فصل بارندگی تأکید کرد.
لری افزود: هم‌چنین ضرورت دارد تا اجرای آسفالت معابر، در اختیار یک پیمان‌کار خاص نباشد و با اعلام فراخوان، راه برای ورود پیمان‌کاران دیگر برای اجرای آسفالت معابر شهر باز شود.
ارایه‌ی گزارش هفتگی لکه‌گیری و آسفالت معابر به صورت منطقه‌ای به کمیسیون خدمات شهری و تدوین آیین‌نامه در خصوص مناطق مختلف شهری، وضعیت مالی شهروندان و عرض معابر، از دیگر مواردی بود که لری به عنوان دیگر مصوبات کمیسیون خدمات شهری به آن‌ها اشاره کرد.
در ادامه، علی‌اکبر مشرفی رییس کمیسیون عمران، نظارت و مسایل کلان‌شهرها با اشاره به برگزاری نشست این کمیسیون در هفته‌ی آینده با حضور تمام اعضای شورای شهر گفت: در نشست کمیسیون عمران، نظارت و مسایل کلان‌شهرها، موضوع طرح آب خام و آرامستان جدید شهر کرمان بررسی خواهد شد.
وی افزود: در صورتی که وقت این نشست اجازه دهد، موضوعات دیگری از جمله اجرای طرح امتداد خیابان معلم و امتداد خیابان سپه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ضرورت برخورد با برپایی جمعه‌بازار غیرمجاز خودرو
در ادامه‌ی این نشست نیز، محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری، علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه و منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی، به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.
ایرانمنش هم‌چنین به برپایی غیرمجاز جمعه‌بازار خودرو در جنب میدان میوه و تره‌بار سابق اشاره کرد و با بیان این‌که برپایی جمعه‌بازار خودرو، موجب سد معبر و بروز تصادفات می‌شود، خواستار برخورد و جمع‌آوری جمعه‌بازار خودرو شد.
وی بر احیای طرح قلاع دختر و اردشیر نیز تأکید کرد و گفت: طی سال‌های گذشته شهرداری زحمات زیادی در راستای اجرای این طرح متحمل شده است و برای خریداری املاک این محدوده زیاد هزینه شد؛ بنابراین، ضرورت دارد تا اجرای این طرح ادامه پیدا کند.

تجلیل از «زهرا نعمتی» دارنده‌ی مدال طلای تیراندازی با کمان پارالمپیک لندن
تجلیل از «زهرا نعمتی» دارنده‌ی مدال طلای تیراندازی با کمان پارالمپیک لندن و پاراآسیایی اینچئون، از دیگر برنامه‌های نشست شب گذشته‌‌ی شورای اسلامی شهر کرمان بود که با حضور مادر و همسر این ورزش‌کار قهرمان انجام شد.
رویا دیوان بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی، با اشاره به افتخارات زهرا نعمتی گفت: اعتماد به نفس و ایمان بالای خانم نعمتی، زبانزد است و امیدواریم افتخارآفرینی‌های این ورزش‌کار خوب کرمانی، هم‌چنان ادامه داشته باشد.
حجت‌الاسلام ربانی عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست با اشاره به افتخارآفرینی‌های زهرا نعمتی در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی گفت: خانم نعمتی، اگرچه از ناحیه‌ی برخی از اعضای بدن دچار معلولیت است؛ اما حضور اثرگذار خود را از دست نداده است و به عنوان یک الگو برای زنان مسلمان محسوب می‌شود.
وی افزود: خانم نعمتی ثابت کرده است که معلولیت نمی‌تواند مانع پیش‌رفت و تعالی انسان شود.
کمال جوانمرد سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: معتقدم که همیشه اولین‌ها بهترین‌ها نیستند، بلکه بهترین‌ها اولین‌ها هستند.
وی افزود: خانم نعمتی ثابت کرده است که معلولیت محدودیت نیست و وی سند حقانیت خداوند در مقابل شیطان رجیم است که انسان را یک موجود سرکش قلمداد می‌کرد.
زهرا نعمتی هم در این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای شورای اسلامی شهر کرمان گفت: هر موفقیتی که به دست می‌آید، زحمات زهرا نعمتی به تنهایی نیست.
وی با بیان این‌که خوش‌حالم که زهرا نعمتی تنها نیست و عزیزان دل‌سوزی در کشور و استان هستند که برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند، بیان کرد: افتخاراتی که کسب می‌شود، متعلق به کشور و کرمان عزیز است و همه‌ی تلاش من، برای برافراشته‌شدن پرچم کشورم و شادی مردم بوده است.
نعمتی افزود: خدا را شکر می‌کنم که در استان کرمان، چنین مسئولان دل‌سوزی وجود دارند که به ورزش و البته به معلولان اهمیت می‌دهند و این موضوع موجب ایجاد انگیزه‌ی بیش‌تر در من می‌شود.
لازم به ذکر است؛ در این نشست با اهدای لوح تقدیر از زهرا نعمتی نقدیر شد.
«زهرا نعمتی» دارنده‌ی پنج مدال طلای جهان و یک مدال طلای آسیاست. وی هم‌چنین دارنده‌ی شش مدال نقره و هفت مدال برنز است؛ ضمن این‌که رکوردشکنی تیراندازی با کمان جهان و پارالمپیک لندن را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.
ورزش‌کار برتر سال جهان، انتخاب به عنوان الگوی زنان مسلمان از سوی کمیته‌ی جهانی پاراالمپیک، جزو 10 ورزش‌کار برتر تیر و کمان جهان، جزو 50 چهره‌ی ورزشی جهان، ورزش‌کار برتر آسیا و سفیر ورزشی معلولان جهان در سازمان ملل از جمله دیگر افتخارات و عناوین زهرا نعمتی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *