لزوم اجرای پروژه‌ی کوثر، برای حل مشکلات ترافیکی شهر کرمان


شست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، امشب با حضور رییس و اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، اجرای پروژه‌ی کوثر را یکی از طرح‌های بزرگ دوره‌ی چهارم شورا دانست و گفت: باید تلاش کنیم در این دوره از شورا، این پروژه برای حل مشکل ترافیکی شهر کرمان به نتیجه برسد.

شهردار کرمان نیز در این نشست از انجام مذاکرات اولیه برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه با شرکت پیشگامان کویر و شرکت برق مبنی بر نورپردازی شهر و تعویض روشنایی معابر شهر کرمان با استفاده از لامپ‌های ال‌‌ای‌دی خبر داد.
ابوالقاسم‌ سیف‌الهی به ساخت زائرسرایی در مشهد مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در هر یک از استان‌های کشور، بنیاد زائر با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رییس شورای شهر و شهردار مرکز استان و مدیرکل اوقاف و امور خیره‌ استان تشکیل شده و قرار است با کمک خیران برای استفاده‌ی خانواده‌های بی‌بضاعت، هر استان در مشهد مقدس برای خود زائرسرا احداث کند.
وی افزود: پس از احداث زائرسرا، سالیانه حدود 30هزار نفر می‌توانند از این مکان برای اقامت استفاده کنند.
در این نشست رؤسای کمیسیون‌های شورای شهر نیز به ارایه‌ی آخرین مصوبات کمیسیون‌ها پرداختند که از آن جمله مصوبات کمیسیون عمران، نظارت و مسایل کلان‌شهرها بود که توسط علی‌اکبر مشرفی رییس این کمیسیون ارایه شد.
مشرفی با اشاره به برگزاری دو جلسه‌ی کمیسیون عمران، نظارت و مسایل کلان‌شهرها در دو هفته‌ی اخیر گفت: یکی از مسایل مطرح‌شده در این کمیسیون، موضوع تقاطع غیرهم‌سطح سیدی بود که با توجه به بررسی‌های کارشناسان شهرداری، پیمان‌کار این پروژه از همان ابتدا قیمت پایینی را ارایه کرده بود و قیمت وی 28درصد کم‌تر از سایر پیمان‌کارانی بود که هم‌زمان کار را آغاز کرده بودند.
وی افزود: پیمان‌کار این تقاطع، در همان مرحله‌ی نخست و اجرای فونداسیون متضرر شده بود و با ادامه‌ی کار 2میلیارد تومان ضرر می‌کرد.
مشرفی ادامه داد: برای این‌که پیمان‌کار این پل، در پروژه‌های قبلی شهرداری موفق بود، مقرر شد تا ماده 48 و 46 که سپردن پروژه از طریق مناقصه به پیمان‌کار دیگر است، اجرا نشود و با شرایطی کار با پیمان‌کار فعلی ادامه پیدا کند.
وی با بیان این‌که پیمان‌کار این پروژه، مشکل خود را به کمیسیون رسیدگی به امور پیمان‌کاران استانداری نیز ارایه کرده و پیش‌نهاد داده بود تا مابه‌التفاوت دست‌مزد به وی پرداخت شود، گفت: در کمیسیون عمران، نظارت و مسایل کلان‌شهرها مصوب شد تا پروژه مطابق فهرست سال 93 مجددأ به همان پیمان‌کار قبلی واگذار شود.
سعید گیلانی عضو دیگر شورا هم در این خصوص گفت: مقرر شده است تا مشاور نیز طی یک هفته در خصوص تغییر عرشه‌ی پل از فلزی به بتنی اظهارنظر کند.
ادامه‌ی پروژه‌ی کوثر و موضوع عبور مسیر پروژه‌ از ریل راه‌آهن نیز از دیگر مواردی بود که مشرفی به آن اشاره کرد و گفت: در نشست کمیسیون، موضوع احداث زیرگذر و یا روگذر از ریل راه‌آهن در مسیر پروژه‌ی کوثر نیز ارایه و تصمیم‌گیری منوط به بررسی مشاور شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *