سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان: پدافند غیرعامل در نظام شهرسازی کشور مغفول مانده است


سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: پدافند غیرعامل در نظام شهرسازی کشور مغفول مانده است.

کمال جوانمرد افزود: پدافند غیرعامل، شامل هرگونه اقدام غیرمسلحانه‌ای است که موجب کاهش آسیب‌پذیری و تلفات نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تأسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن یا عوارض و بلایای طبیعی می‌شود.

وی ضمن گرامی‌داشت هفته‌ی پدافند غیر عامل، از کم‌توجهی به اجرای پدافند غیرعامل در نظام شهرسازی کشور انتقاد کرد و به حداقل‌رساندن تهدیدهای نظامی و غیرنظامی را نیازمند اجرای پدافند غیرعامل دانست و افزود: پدافندغیرعامل، مجموعه‌ی اقداماتی است تا در صورت بروز جنگ یا هرگونه تهدید دیگر، خسارات احتمالی را به حداقل میزان کاهش دهد.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها، مصون‌سازی کشور و جامعه را در گروی اجرای کامل پدافند غیرعامل دانست و افزود: مبحث21 از مقررات ملی ساختمان، به تشریح و اجرای پدافند غیرعامل پرداخته ولی متأسفانه این موضوع مهم در نظام شهرسازی کشور مغفول مانده است.
جوانمرد، ایجاد امنیت کامل برای تأسیسات استراتژیک را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای پدافند غیرعامل در تهدیدهای نظامی، اقتصادی، سایبری و طبیعی، خسارات وارده به جامعه و کشور را به کم‌ترین میزان خواهد رساند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان، موفقیت کامل پدافند غیرعامل را نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم، اهتمام ادارات و دستگاه‌های دولتی و اجرای استاندارد زیرساخت‌ها دانست
و ابراز امیدواری کرد: با اجرای جدی مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در شهرسازی، تلفات و خسارات به حداقل برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *