جامعه سالم، ثمره خانواده سالم است


سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان، روز 25 ذی الحجه که به روز «خانواده و تکریم بازنشستگان » مزین گردیده را تبریک گفت و افزود: جامعه سالم، ثمره خانواده سالم است.

دکتر کمال جوانمرد، به آیه 21 سوره روم مبنی بر تاکید قرآن بر نقش خانواده اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در آیه « وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ ….َ» هدف از تشکیل خانواده در دین مبین اسلام را دستیابی به آرامش، عطوفت و مهربانى عنوان نموده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان، علت انتخاب روز«خانواده و تکریم بازنشستگان» را آیه « هَلْ أَتَىٰ» سوره الانسان که راجع به اهمیت و نقش خانواده در اسلام و در وصف حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان پدر نمونه و الگوی خانواده ایرانی و اسلامی نازل گردیده عنوان کرد و افزود: با اصلاح خانواده، جامعه اصلاح خواهد شد.

جوانمرد به جنگ نرم دشمن از طریق امواج بالغ بر3 هزار شبکه تلویزیونی در آسمان ایران اشاره کرد و گفت: بالغ بر 120 شبکه فارسی زبان از طریق گیرنده های ماهواره ای قابل دریافت است که هدف اکثریت آنان، سست کردن ارکان خانواده ها، تغییر سبک زندگی و ایجاد تردید در اعتقادات دینی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان در پایان سخنان خود به نقش بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بازنشستگان، سرمایه های اجتماعی و گنج گرانقدر کشورند و باید توجه بیشتری به آنها شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *