شمشیر دولبه‌ی مجلس و دولت در مقابل شوراها


رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها، با انتقاد از لایحه‌ی مجلس و دولت درخصوص انتخاب شهرداران شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر با رأی مستقیم مردم یا به وسیله‌ی شوراهای حل اختلاف گفت: مجلس و دولت، شمشیر دولبه‌ای را در مقابل شوراهای اسلامی به دست گرفته‌اند.
کمال جوانمرد، شوراهای اسلامی را ثمره‌ی انقلاب و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: تقویت شوراهای اسلامی، تقویت دست‌آوردهای نظام را در پی خواهد داشت.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها، تقویت حکومت اسلامی و مردم‌سالاری دینی را در سایه‌ی تقویت شوراها دانست و گفت: شوراها، مهم‌ترین شاخص مردم‌سالاری دینی و حکومت اسلامی هستند.
نماینده‌ی استان کرمان در شورای عالی استان‌ها گفت: انتخاب شهرداران، کاری تخصصی و حرفه‌ای و نیازمند بلوغ فکری و حکمت است.
جوانمرد، با تأکید براین‌که عدم موفقیت و ناکارآمدی این‌گونه طرح‌ها و لوایح در طول تاریخ به همگان ثابت شده است، گفت: این‌گونه طرح‌ها و لوایح، پیش‌رفت و توسعه‌ی شهرها را با چالش روبه‌رو کرده است.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها، ایجاد بار مالی برای کشور را از دیگر اثرات سوء این لایحه دانست و بیان کرد: در صورت تصویب و اجرای این طرح، روح مشارکت مردمی مجروح و خدشه‌دار خواهد شد.
وی، این لایحه را منافات با آرمان‌های امام راحل برای تأسیس شوراها و تقویت مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: هیأت‌های حل اختلاف، تخصص انتخاب شهردار را نداشته و نمی‌توانند مرجع مناسبی باشند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها، کم‌لطفی به شوراهای اسلامی را کم‌لطفی به روح قانون اساسی دانست و گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، چنان‌چه در حوزه‌ی انتخابی خود با شوراها یا شهرداری با مشکلاتی روبه‌رو هستند، به جای مطرح کردن این‌گونه مسایل در سطح ملی، می‌توانند به صورت محلی مشکلات حوزه‌ی خود را مرتفع کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *