اعضای کمیسیون‌های 9 گانه‌ی شورای شهر کرمان انتخاب شدند


در نشست امروز عصر شورای اسلامی شهر کرمان، کمیسیون‌های 9 گانه‌ی شورا و اعضای آن‌ها انتخاب و معرفی شدند.

در این نشست با پیش‌نهاد رییس شورای اسلامی شهر کرمان و تصویب اعضای شورا مقرر شد تا کمیسیون‌های شورا با همان وضعیت قبل به‌کار خود ادامه دهند با این تفاوت که کمیسیون فنی، مهندسی و ترافیک به کمیسیون نظارت، عمران و مسایل کلان شهری تغییر نام یافت.
بر این اساس، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با ادامه‌ی فعالیت 9 کمیسیون «برنامه و بودجه»، «فرهنگی و آی‌تی»، «معماری و شهرسازی»، «بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی»، «نظارت، عمران و مسایل کلان شهری»، «بهداشت، پسماند و محیط زیست»، «خدمات شهری»، «اجتماعی، ورزش و جوانان» و «حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری» موافقت کردند.
هم‌چنین در این نشست، اعضای هر یک از کمیسیون‌های 9‌ گانه‌ی شورای شهر از سوی رییس شورا پیش‌نهاد داده شد و مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.
بنابراین گزارش، علی منصوری، منصور ایرانمنش، سعید گیلانی، یوسف جعفری و فتح‌الله مؤیدی به‌عنوان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، زهرا ایرانمنش، ماه‌بانو معصوم‌زاده، صدیقه زاهدی، رویا دیوان‌بیگی و کمال جوانمرد به‌عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی و آی‌تی، محمدیاسین پنجعلی‌زاده، یوسف جعفری، علی منصوری، فتح‌الله مؤیدی و محمد ربانی‌زاده به‌عنوان اعضای کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری و رویا دیوان‌بیگی، صدیقه زاهدی، زهرا لری، زهرا ایرانمنش و ماه‌بانو معصوم‌زاده به‌عنوان اعضای کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی معرفی و انتخاب شدند.
هم‌چنین علی‌اکبر مشرفی، علی منصوری، منصور ایرانمنش، سعید گیلانی و محمدیاسین پنجعلی‌زاده به‌عنوان اعضای کمیسیون نظارت، عمران و مسایل کلان شهری، ماه‌بانو معصوم‌زاده، مهنوش مؤمنی، محمدیاسین پنجعلی‌زاده، منصور ایرانمنش و زهرا ایرانمنش به‌عنوان اعضای کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست، زهرا لری، مهنوش مؤمنی، رویا دیوان‌بیگی، یوسف جعفری و علی‌اکبر مشرفی به‌عنوان اعضای کمیسیون خدمات شهری، صدیقه زاهدی، زهرا ایرانمنش، یوسف جعفری، مهنوش مؤمنی و کمال جوانمرد به‌عنوان اعضای کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان و منصور ایرانمنش، کمال جوانمرد، علی منصوری، سعید گیلانی و فتح‌الله مؤیدی به‌عنوان اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی معرفی و انتخاب شدند.
رییس و نایب‌رییس هر یک از کمیسیون‌ها نیز در نخستین نشست هر کمیسیون با برگزاری انتخابات داخلی انتخاب می‌شوند.

نظارت بر عملکرد شهرداری؛ یکی از وظایف اصلی شورای شهر
رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ابتدای این نشست، ضمن تبریک عید ولایت، در خصوص فعالیت شورای شهر کرمان تأکید کرد: باید بر اساس عهدی که با مردم بسته‌ایم، برای رونق پروژه‌های شهری تلاش کنیم.
فتح‌الله مؤیدی افزود: متاسفانه به‌دلیل کمبود بودجه بخشی از فعالیت‌های شهرداری با رکود مواجه شده است که شورای شهر باید با ارایه‌ی راه‌کار مناسب، شهرداری را برای تأمین منابع مالی پایدار کمک کند.

‌وی ادامه داد: با توجه به گستردگی شهر کرمان و فعالیت‌های شهرداری، نظارت بر کار شهرداری ضروری است؛ بنابراین، یکی از وظایف اصلی شورای شهر، نظارت بر عملکرد شهرداری است.

مسایل حاشیه‌ای را کنار بگذاریم
حجت‌الاسلام محمد ربانی‌زاده عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز، ضمن تبریک عید غدیر خم، با بیان این‌که یک ماه از سال دوم فعالیت شورای شهر کرمان می‌گذرد، تأکید کرد: باید امشب به برکت عید ولایت، مسایل حاشیه‌ای را کنار بگذاریم و به فعالیت شورای شهر کرمان شتاب بیش‌تری بدهیم.
وی افزود: باید برای آبادانی شهر تلاش کنیم و منافع شهر و شهروندان را فدای اغراض شخصی نکنیم.
کمیسیون نظارت، عمران و مسایل کلان شهری؛ اتاق فکر شورای شهر
منصور ایرانمنش دیگر عضو شورای شهر کرمان هم در این نشست با اشاره به تغییر نام کمیسیون فنی، مهندسی و ترافیک به کمیسیون نظارت، عمران و مسایل کلان شهری، گفت: جای کمیسیونی با عنوان و شرح وظایف کمیسیون نظارت، عمران و مسایل کلان شهری در شورای شهر خالی بود؛ بنابراین، تصمیم گرفته شد تا با تشکیل این کمیسیون، مسایل کلی شهر از جمله عوارض و نحوه‌ی محاسبه‌ی عوارض به‌طور دقیق بررسی شود.
وی افزود: قرار است این کمیسیون اتاق فکر شورای شهر باشد؛ بنابراین، حضور تمام اعضای شورا در این کمیسیون ضرورت دارد.
ایرانمنش ادامه داد: مسایل کلی شهر در این کمیسیون بررسی می‌شود و اگر نیاز باشد با حضور مشاوران به جمع‌بندی می‌رسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *