نرخ جدید سرویس‌های مدارس برای سال جدید تحصیلی به تصویب شورای اسلامی شهر کرمان رسید.


به گزارش کرنا، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در جلسه‌ی شورای عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور شهردار کرمان و اعضای شورا برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) و امام رضا(علیه‌السلام)، مسأله‌ی تعیین نرخ کرایه‌ی سرویس‌های مدارس در سال جدید تحصیلی را مطرح کرد.
فتح‌الله مؤیدی با طرح نامه‌ی رسیده از سوی فرمانداری در مورد تعیین نرخ سرویس‌های مدارس و نرخ‌های پیش‌نهاد شده، گفت: طبق قانون، کارگروه ماده‌ی 18 شهرستان کرمان، مرکب از اولیا و آموزش و پرورش، نرخی را پیش‌نهاد می‌دهند، سپس به فرمانداری فرستاده شده و پس از آن برای تصویب به شورا می‌آید.
وی افزود: با این‌که نرخ سرویس‌های مدارس کرمان، هر سال بین 15 تا 20 درصد افزایش داده می‌شود، اما متاسفانه معمولا رانندگان سرویس‌ها، نرخ‌هایی که ما به آن‌ها اعلام می‌کنیم را رعایت نمی‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، ادامه داد: امسال میانگینی از هزینه‌ی کرایه‌ی سرویس مدارس در سایر شهرهای بزرگ گرفتیم و سپس نرخ جدید سرویس‌های مدارس را مصوب کردیم.
مؤیدی در خصوص پیش‌نهاد رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی در خصوص تقدیر از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان به خاطر برگزاری مراسم باشکوه غزه، گفت: باید از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان که با خلاقیت و ایده‌های جدید، برنامه‌ی حمایت از مردم غزه را به زیبایی و تأثیرگذاری تمام، اجرا کردند، تقدیر شود.

تفکیک زباله‌ها در خانه‌، مؤثرتر و سالم‌تر است
شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: اگر تفکیک زباله از مبدأ، رایگان انجام شود، برای گسترش و فرهنگ‌سازی آن، خیلی تأثیرگذار است.
ابوالقاسم سیف‌الهی با اشاره به اهمیت بهداشتی بودن تفکیک در مبدأ زباله افزود: اگر تفکیک زباله در خانه‌ها انجام شود، خیلی مؤثرتر و سالم‌تر است.
وی با بیان این که خیلی از اتفاقات در شهر ما به خاطر تخلفات رخ می‌دهد؛ گفت: وقتی بیمارستان افضلی‌پور را ساختند، بیمارستان کرمان‌درمان باید سریع تعطیل می‌شد، اما کرمان‌درمان را تبدیل به کلینیک کرده و ترافیک شدیدی به وجود آوردند.
شهردار کرمان در خصوص سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر گفت: در محدوده‌ی میدان آزادی، در پارکینگ آزادی، سرویس بهداشتی وجود دارد، اما دست‌رسی به آن‌ها، آسان نیست و نمی‌توان آن را اصلاح کرد.
سیف‌الهی، ساخت سرویس‌های بهداشتی زیرزمینی را به دلیل مشکلات امنیتی و حضور معتادان در آن، ناصحیح دانست و گفت: ایجاد سرویس‌های بهداشتی زیرزمینی در صورتی منطقی است که در قالب یک ساختمان دیگر و به عنوان یکی از بخش‌های آن باشد تا نظارت و نگه‌داری بهتری از آن بشود.
وی افزود: اگر بتوانیم در جبهه‌ی دوم، زمینی را بخریم و یک طبقه‌اش را تبدیل به سرویس بهداشتی کنیم، توجیه دارد.

کمیسیون ماده‌ی صد به صورت ماهیانه، مانیتور می‌شود
شهردار کرمان، در خصوص کمیسیون ماده‌ی‌ صد گفت: کمیسیون ماده‌ی صد، به صورت ماهیانه، مانیتور می‌شود، احکامی که صادر می‌شود و ضریب‌ها به اضافه‌ی آن چه قصور یا برگشت می‌شود، مقایسه می‌شوند.
سیف‌الهی افزود: سیاست ما در این خصوص این است که محکم بایستیم و کل پرونده‌ها را واخواهی کنیم که به مجموعه برگشت داده شوند.

در سال جاری فقط 9 درصد از یارانه‌ی بلیت به سازمان اتوبوس‌رانی داده شده است
وی در مورد اتوبوس‌رانی نیز گفت: در سال جاری، تاکنون فقط 9 درصد از یارانه‌ی بلیت از سوی وزرات کشور داده شده است.
شهردار کرمان، هم‌چنین از برگزاری مراسمی از سوی شهرداری برای تجلیل از خبرنگاران در نیمه‌ی اول مهر خبر داد.
رییس کمیسون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر کرمان نیز در مورد مسأله‌ی سرویس مدارس گفت: طبق قانون، کارگروهی متشکل از وزارت آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و شهرداری در این مورد دخیل هستند و این کارگروه باید فعال باشد.
علی منصوری ادامه داد: متاسفانه از ابتدا قیمت‌های کرایه‌ی سرویس مدارس، طوری تعیین می‌شد که منطقی نبود و رانندگان این سرویس‌ها کرایه‌ی بیش‌تری می‌گرفتند و یا بیش از ظرفیت، سوار می‌کردند.
وی توجه به واقعیت‌ها و نظارت را برای یک سرویس‌دهی خوب، ضروری دانست و گفت: سه گروه مشترک کارگروه مربوط به سرویس مدارس باید وارد عمل شوند و نظارت کنند و وظیفه‌ی خود را انجام دهند.

نرخ‌ کرایه‌ی سرویس مدارس، به واقعیت نزدیک‌تر و دارای ضمانت اجرایی باشد
رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر افزود: قبل از حساسیت بر نرخ کرایه‌ی سرویس مدارس، باید راه‌کارهای اجرای صحیح آن را بررسی و اجرا کنیم.
منصوری ادامه داد: یکی از این راه‌کارها این است که سعی شود نرخ‌ها به واقعیت نزدیک‌تر و ضمانت اجرایی به گونه‌ای باشد که نرخ مصوب اجرا شود.
وی یکی از مهم‌ترین نامه‌های مطرح‌شده در کمیسیون برنامه و بودجه را اصلاحیه‌ی بودجه‌ی شهرداری مرکز دانست و گفت: مصوب شد 940 میلیون تومان ارزش افزوده که به شهرداری پرداخت شده بود و علاوه بر مبالغ سال 93 است، به مبلغ بودجه‌ی شهرداری در طرح‌های مختلف عمرانی، اضافه شود.

چهار میلیارد و 140 میلیون تومان به پروژه‌های عمرانی شهرداری اضافه می‌شود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر کرمان افزود: سه میلیارد و 200 میلیون تومان نیز از دیون شهرداری کم شده که با احتساب 940 میلیون تومان مذکور، در مجموع قرار شده مبلغ چهار میلیارد و 140 میلیون تومان را شهرداری به مبلغ بودجه‌ی طرح‌های خود در سال 93 اضافه کند.

خیران برای ساخت مساجد، کتاب‌خانه‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی کمک کنند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان نیز، بررسی مشکلات و مسایل فرهنگی مرتبط با اتباع بیگانه، پیش‌نهاد ایجاد پرواز مستقیم کرمان به عراق و راه‌های جذب خیران برای ساخت مساجد، کتاب‌خانه‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی در سطح شهر را به عنوان برخی از مسایل مطرح‌شده در کمیسیون فرهنگی بیان کرد.
صدیقه زاهدی، پیش‌نهاد دعوت از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری را برای توضیح در مورد مسایلی که اخیرا مطرح شده ارایه کرد.
وی از شهرداری خواست تفاهم‌نامه‌های شهرداری با مراکز تحقیقاتی را در اختیار کمیسیون فرهنگی قرار دهد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان، پیش‌نهاد برگزاری جشنواره‌ی شعر طنز با محوریت مسائل اجتماعی و فرهنگ‌سازی جمعیت خانواده را مطرح کرد.
رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی شورای شهر کرمان نیز با تشکر از برنامه‌هایی که شهرداری به مناسبت ولادت حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) و روز دختر انجام داده است، گفت: در فرهنگ‌سرای کوثر هم جشنواره‌ی غذایی با عنوان «ترش و شیرین» در هفته‌ی جاری برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم حماسه‌ی غزه، کار بسیار خوب و موفقی بود
زهرا ایرانمنش ضمن تشکر از اقدام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در برگزاری مراسم حمایت از مردم غزه با حضور «داریوش ارجمند»، آن را کار بسیار خوب و موفقی دانست و گفت: این که مسأله‌ی غزه را در قالب هنر و هنرمندان طرح کردند، تأثیر بیش‌تری داشت و استقبال بسیار خوبی از این برنامه شد.
وی، از برگزاری جشنواره‌ی کودک و نوجوان و جشنواره‌ی تئاتر طنز در شهر کرمان خبر داد.
رئیس کمیسون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی شورای شهر کرمان ضمن تشکر از فعالیت‌ها و خدمات شهرداری در زمینه‌ی پارک‌ها و خدمات شهری، از شهردار خواست در اسرع وقت، پارک بانوان در توکل‌آباد تجهیز شود و در سال جاری به بهره‌برداری برسد.
رئیس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست شورای شهر کرمان هم با اشاره به برگزاری همایش ارتقای سلامت بانوان در محیط کار که قرار است در تهران برگزار شود، گفت: متقاضیان کرمانی نیز می‌توانند در این همایش شرکت کرده و مقالات خود را با توجه به موضوع همایش به دبیرخانه‌ی آن ارسال کنند.
ماه‌بانو معصوم‌زاده مهمان جلسه‌ی آینده‌ی این کمیسیون را معاون تحقیقاتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای گفت‌وگو در خصوص تأسیس نخستین پژوهشکده‌ی سرطان ایران در کرمان اعلام کرد.
رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر کرمان ضمن تشکر از شهردار کرمان به خاطر ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان، گفت: اقدامات خوبی که  که در شهربازی انجام شده و دعوت از هنرمندان، در کاهش افسردگی شهروندان مؤثر بوده است.

شورای شهر کرمان، میزبان این هفته‌ی برنامه‌ی صبح و ورزش کرمان
زهرا لری، با اشاره به برنامه‌ی انجمن صبح و ورزش کرمان که معمولا هر هفته به میزبانی یکی از دستگاه‌های استان برگزار می‌شود، از برگزاری این هفته‌ی برنامه‌ی «صبح و ورزش» به میزبانی شورای شهر در مورخ 13 شهریور خبر داد و گفت: پیش‌بینی حضور 500 نفر در این مراسم داده شده است.
وی افزود: در این برنامه که بعد از نماز صبح و در پارک شورا و با حضور اعضای شورای شهر برگزار می‌شود، برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی اجرا می‌شود و به تعدادی از شرکت‌کنندگان، هدایایی داده خواهد شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر کرمان با اشاره به انتشار بروشوری با عنوان «شهرخند» که مسایل مختلف اجتماعی و فرهنگی را با زبان هنر و طنز بیان کرده و به صورت رایگان و با تیراژ 20 هزار نسخه در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: این اقدام، کاری کم‌هزینه، تأثیرگذار و جذاب بوده و  قابل تقدیر است.

با مشارکت شهرداری کرمان، کتاب خیابان برای مقطع ابتدایی تدوین می‌شود
لری هم‌چنین به تلاش برای تدوین کتابی با عنوان کتاب «خیابان» از سوی آموزش و پرورش و معاونت امور پرورشی و با هم‌کاری شهرداری کرمان برای مقطع پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: این کتاب با هدف اجتماعی کردن بچه‌ها و آموزش مقررات در حال تدوین است.
وی پیش‌نهاد و بررسی طرح هم‌یار شهردار در مدارس ابتدایی را از سوی این کمیسیون مطرح کرد.
رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر کرمان با اشاره به طرح سرای محلات که مصوبه‌ای کشوری در خصوص استفاده‌ی مددجویان کمیته‌ی امداد و بهزیستی از نوعی بخشودگی در زمینه‌ی پروانه‌ی ساخت و ساز است؛ به برخی نامه‌های رسیده در این خصوص نیز اشاره کرد و از شهردار خواست در این رابطه پی‌گیری شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان نیز ضمن تشکر از پی‌گیری‌های شهردار و معاون خدمات شهری در خصوص مسایل مربوط به زیباسازی منظر شهری، گفت: باید یک کمیسیون تخصصی  با حضور نمایندگان معاونت خدمات شهری و سازمان زیباسازی برای حل مسایل مربوط به زیباسازی تشکیل شود.
رویا دیوان‌بیگی به نامه‌های دریافتی در خصوص مشکل مؤسسه‌ی خیریه‌ی انصارالرسول مبنی بر قرار داشتن یک کشتارگاه دام و طیور در نزدیکی ساختمان این مؤسسه اشاره کرد و خواستار تشکیل جلسه‌ای با حضور شهرداری و دام‌پزشکی و مدیر مؤسسه برای رفع مشکل شد.
حجت‌الاسلام علی ربانی، سخنگوی شورای شهر کرمان نیز پیش‌نهاد تقدیر از شرکت آب و فاضلاب استان را به خاطر مدیریت صحیح آب در فصل تابستان با وجود بحران آب در استان مطرح کرد و گفت: این طرح موجب شد بدون مشکل خاصی، آب مورد نیاز شهروندان در فصل گرم سال تامین شود.

نرخ مصوب کرایه‌ی سرویس مدارس در سال جدید تحصیلی
تصویب نرخ کرایه‌ی سرویس مدارس برای سال جدید تحصیلی از مصوبات این جلسه بود که بر این اساس، کرایه‌ی مینی‌بوس تا پنج کیلومتر، 27 هزار تومان تعیین و مقرر شد به ازای هر کیلومتر بیش از پنج کیلومتر، هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.
کرایه‌ی سواری ون، 40 هزار تومان، تعیین و مقرر شده به ازای هر کیلومتر اضافه،  سه هزار تومان به مبلغ اضافه شود.
کرایه‌ی سواری پژو، سمند و پراید نیز 45 هزار تومان تعیین شد.
هم‌چنین طبق نظر اعضای شورای اسلامی شهر، مقرر شد در هفته‌نامه‌ی کرمان‌شهر، برای دریافت کمک‌های مردمی به غزه و سوریه و نیز در خصوص نرخ جدید کرایه‌ی سرویس مدارس، اطلاع‌رسانی شود.
لازم به ذکر است در این جلسه، تصویب نهایی آخرین مصوبات کمیسیون‌ها و بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد چند نامه‌ی رسیده به کمیسیون‌ها انجام شد و مقرر شد اعضای شورای شهر در روز چهارشنبه مورخ 93.6.12 در جلسه‌ی فوق‌العاده به منظور انتخاب هیأت رییسه‌ی شورا حاضر شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *