رؤسای کمیسیون‌ها برای حل مشکل کمبود بودجه اقدام کنند


رییس شورای شهر کرمان گفت: از رؤسای کمیسیون‌ها می‌خواهیم موارد کمبود بودجه در طرح‌ها را شناسایی کنند و در زمان تصویب بودجه‌ی سال جدید، نظر کارشناسی خود را ارایه دهند.
فتح‌الله مؤیدی، در نشست عمومی شورای شهر کرمان که عصر دیروز برگزار شد، وظیفه‌ی شورا را سیاست‌گذاری دانست و با اشاره به دخالت نکردن شورا در امور اجرایی شهرداری، گفت: طرح‌های رسیده به شورا باید به شهرداری ارجاع و بررسی کارشناسی شود؛ سپس با توجه به نظر موافق شهرداری، در شورا تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

وی در خصوص مشکل کمبود بودجه‌ی برخی کمیسیون‌های شورای شهر، رؤسای کمیسیون‌ها را مسئول پی‌گیری بودجه‌ی طرح‌های مرتبط دانست و گفت: از رؤسای کمیسیون‌ها می‌خواهیم موارد کمبود بودجه در طرح‌ها را شناسایی کنند و در زمان تصویب بودجه‌ی سال جدید، نظر کارشناسی و درخواست خود را ارایه دهند.

تشکر از شهرداری به دلیل سرعت در کف‌سازی بازار

وی ضمن تشکر از شهردار کرمان در انجام به موقع و سریع پروژه‌ی به‌سازی و کف‌سازی بازار سرپوشیده‌ی کرمان گفت: با وجود این که موعد اتمام این پروژه، یک ماه بود، با تلاش شبانه‌روزی شهرداری، ظرف 18 شب این پروژه به پایان رسید.
رییس شورای شهر کرمان از هم‌کاری مناسب شرکت آب و فاضلاب در اجرای پروژه‌ی مذکور نیز تقدیر کرد و گفت: شهرداری برای آغاز پروژه‌ی به‌سازی بازار مظفری و قدمگاه، منتظر اقدام سازمان برق است.

بدهی میلیاردی شرکت‌های مسافربری به شهرداری

مؤیدی با بیان این‌که شرکت‌های مسافربری باید پنج درصد عوارض قانونی فروش بیلت را به شهرداری بپردازند، گفت: در این رابطه، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، میلیاردها ریال به شهرداری بده‌کار است که متاسفانه برای پرداخت این بدهی، هم‌کاری نمی‌کند.
رییس شورای شهر کرمان هم‌چنین از سازمان آتش‌نشانی خواست گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در اطفای حریق منزل مسکونی شهرک مطهری و علت تاخیر در خدمت‌رسانی را ارایه دهد.
صدیقه زاهدی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان هم در این نشست با اشاره به نامه‌ها و پیش‌نهادهایی از سوی برخی شهروندان مبنی بر مشارکت در ساخت و بهره‌برداری از پل‌های عابر پیاده‌ با هدف گسترش زیباسازی شهر، گفت: شهر ما اصلا زیبا نیست و باید در این خصوص اقدام جدی شود.

ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست شورای شهر کرمان نیز در خصوص پی‌گیری مساله‌ی معدن زباله به انجام تحقیقاتی در خصوص معدن زباله در مشهد و شیراز اشاره کرد و گفت: متاسفانه معدن زباله‌ی کرمان را طی دو قرارداد دو و سه ماهه، بدون هماهنگی با کمیسون بهداشت و دریافت مجوز، واگذار کرده‌اند.
وی با اشاره به تصویب تاسیس مرکز تحقیقات و پژوهش‌های سرطان ایران در کرمان، گفت: قرار است معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی در جلسه‌ی شورا حضور پیدا کند و مشخص کند که شورا برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان در کرمان، چه کمکی می‌تواند داشته باشد.
وی با اشاره به ضرورت نصب پیام‌های بهداشتی در سطح شهر، گفت: درخواست کمیسیون بهداشت از شهرداری برای در نظر گرفتن هفت قسمت از شهر برای نصب پیام‌های بهداشتی انجام شده و در حال پی‌گیری است.
کمال جوانمرد دیگر عضو شورای شهر کرمان نیز از ناسالم بودن مسیر عبور آب در طرح انتقال آب به کرمان در بردسیر گله کرد و گفت: در این منطقه، معادنی وجود دارد که در صورت بهره‌برداری، می‌تواند آب را آلوده کند و سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد.
وی هم‌چنین با انتقاد از عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: طرح‌های آب و فاضلاب شهری طی 16 سال، فقط 25 درصد پیش‌رفت فیزیکی داشته است.
جوانمرد با اشاره به این‌که اصل نوزدهم سیاست‌های چهارده‌گانه‌ی اقتصاد مقاومتی، شفاف‌سازی و آنالیز است، بر اجرای این اصل توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.
مهنوش مومنی عضو دیگر شورای شهر هم با گلایه از دعوت نکردن اعضای شورای شهر در جلسه‌ی کارگروه پسماند استان گفت: شورا در این کارگروه نماینده دارد و باید در جلسات آن حضور پیدا کند.
وی هم‌چنین از تاخیر آتش‌نشانی در اطفای آتش‌سوزی شهرک مطهری انتقاد کرد و گفت: در این حادثه، تاخیر در خدمت‌رسانی این سازمان، موجب سوختن کامل خانه در آتش شد.
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسون خدمات شهری شورای شهر کرمان نیز با اشاره به ارایه‌ی گزارش عملکرد از سوی مسئولان خدمات شهری شهرداری به کمیسیون خدمات شهری شورا، گفت: متاسفانه بودجه‌ی فضاهای سبز، یک دهم اعتبارات شهرداری است و با چنین بودجه‌ای نمی‌توان انتظار ایجاد شادابی و نشاط در سطح شهر را داشت.

لزوم اصلاح برخی از قوانین زیباسازی منظر شهری

وی به انتقادات برخی از شهروندان در خصوص نحوه‌ی برخورد سازمان زیباسازی شهرداری در رابطه با تعویض تابلوهای شهری اشاره کرد و گفت: برخی از قوانین موجود، مخالف زیباسازی فضاهای شهری است که باید اصلاح شوند.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری شورای شهر نیز الگو قرار دادن تهران را برای زیباسازی فضاهای شهری، نادرست دانست و گفت: ما باید از طرح‌ها و ابزارهایی برای زیباسازی نماهای شهری استفاده کنیم که مطابق با فرهنگ و ویژگی‌های شهرمان باشد.
وی در این خصوص به طرح در نظر گرفتن تابلوهای مسی برای واحدهای تجاری بازار اشاره و آن‌را خوب ارزیابی کرد و افزود: اقدامات خوبی در زمینه‌ی زیباسازی در پارک‌ها و میادین شهر از جمله میدان توحید و میدان شهدا انجام شده که مطابق با طرح‌های روز دنیاست.

شهرداری کرمان صد میلیون تومان بابت پارکومتر، طلب‌کار است

وی با اشاره به پرداخت نکردن سهم شهرداری از کرایه‌ی پارکومتر از سوی شخص طرف قرارداد پارکومتر، گفت: عدم واریز وجه به حساب خزانه، از سوی دیوان محاسبات پی‌گیری و مشخص شده این شخص تاکنون هیچ وجهی واریز نکرده است.
پنجعلی‌زاده مبلغ قابل پرداخت در خصوص پارکومتر به شهرداری را صد میلیون تومان اعلام کرد و افزود: شخص مذکور تا به حال در دو جلسه‌ای که از وی برای بررسی مساله از طریق شورای شهر دعوت شده، حاضر نشده و در صورت عدم حضور در جلسه‌ی سوم، این موضوع از طریق دادگستری، پی‌گیری خواهد شد.
لازم به ذکر است در این جلسه رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان به تبیین آخرین مصوبات کمیسیون‌ها پرداختند.

آتش‌نشانی شش دقیقه پس از وقوع حادثه در محل حاضر شده است

باتوجه به انتقاد برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از عملکرد آتش‌نشانی در اطفای حریق یکی از واحدهای مسکونی در شهرک مطهری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار کرنا، گفت: اطلاعات ارایه شده به اعضای شورا در خصوص این آتش‌سوزی و عملکرد مأموران آتش‌نشانی کامل نبوده است.
محمدحسین مؤمنی در خصوص بروز این آتش‌سوزی گفت: بر اساس آن‌چه که توسط جی‌پی‌اس ثبت شده است، وقوع آتش‌سوزی ساعت 13 و 52 دقیقه به ایستگاه آتش‌نشانی اطلاع داده شد و ماموران آتش‌نشان ساعت 13 و 58 دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.
وی با بیان این‌که بر اثر این آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در آتش سوخت و بقیه‌ی واحدهای مجتمع نیز دچار دودزدگی و شکستن شیشه‌ها شدند، افزود: شواهد نشان می‌دهد سهل‌انگاری یکی از همسایگان در استفاده‌ی نادرست از کپسول گاز پیک‌نیک علت بروز حادثه بوده است.
وی با اشاره به این‌که این مجتمع مسکونی استاندارد ساخته نشده و فاقد هواکش، سامانه‌ی اعلام و اطفای حریق، محل تخلیه دود و پله اضطراری است، تصریح کرد: فردی که موجب بروز آتش‌سوزی شده بود، پس از خروج از محل آتش‌سوزی، درِ ضد سرقت را می‌بندد؛ بنابراین نیروهای آتش‌نشانی برای ورود به داخل ساختمان با مشکل مواجه و مجبور می‌شوند با شکستن شیشه‌های نورگیر وارد ساختمان شوند که این موضوع موجب تاخیر در عملیات می‌شود.
مؤمنی با تاکید بر این‌که مردم باید در این‌گونه حوادث خون‌سردی خود را حفظ کنند، اظهار داشت: مأموران آتش‌نشانی آموزش‌های تخصصی لازم را فرا گرفته‌اند؛ بنابراین حضور و دخالت مردم در روند کار آن‌ها اخلال ایجاد می‌کند.
مؤمنی هم‌چنین خاطر نشان کرد: این حادثه مصدوم نداشت، اما یک مادر و کودک در واحدهای طبقات پایین دچار دودگرفتگی شدند که با امداد تنفسی و سایر اقدامات، مشکل آن‌ها برطرف شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *