رییس شورای اسلامی شهر کرمان از توجه ویژه‌ی استاندار کرمان به به‌سازی بازار تقدیر کرد


شست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شب گذشته با حضور اعضا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به بازدید صبح روز گذشته‌ی استاندار کرمان از روند به‌سازی بازار بزرگ کرمان، ضمن تقدیر از آقای رزم‌حسینی استاندار کرمان، گفت: باید از توجه ویژه‌ی استاندار کرمان به شهر کرمان تقدیر و تشکر کرد، چراکه وی علی‌رغم مشغله‌ی زیاد، همواره پروژه‌های شهری به ویژه احیای بافت قدیم را پی‌گیری می‌کند.
فتح‌الله مویدی افزود: ساعت شش صبح امروز هم استاندار کرمان در ادامه‌ی پی‌گیری‌ها برای به‌سازی و کف‌سازی بازار بزرگ کرمان، با هماهنگی همه‌ی مدیران مربوط، از بازار کرمان بازدید کرد و پس از آن در نشستی در دفتر استاندار، ادامه‌ی روند به‌سازی بازار کرمان بررسی شد.

تشکر از شهردار کرمان برای کف‌سازی بازار سرپوشیده، طی 18 شب
وی از شهردار کرمان و هم‌کارانش نیز برای سرعت در اجرای کف‌سازی بازار تقدیر کرد و گفت: باید از شهردار کرمان هم تشکر  کرد که با مدیریت خوب وی، نیروهای شهرداری طی 18 شب، بدون ایجاد مزاحمت برای کسبه و بازاریان، بازار سرپوشیده را کف‌سازی کردند.
مویدی هم‌چنین با بیان این‌که باید از شهردار کرمان و هم‌کارانش به خاطر نظافت سطح شهر نیز تشکر کرد، اظهار داشت: معابر شهر کرمان هر شب به نحو مطلوبی نظافت می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان به نرخ پایین عوارض شهری هم اشاره کرد و گفت: در بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان حتما باید نسبت به افزایش عوارض شهری، به‌طور جدی تجدیدنظر شود.
در این نشست روسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان نیز به ارایه‌ی آخرین مصوبات کمیسیون‌ها پرداختند.

تبیین سبک زندگی برای شهروندان با بهره‌گیری از صحیفه‌ی سجادیه
صدیقه زاهدی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی به حضور دکتر حسینی مشاور استاندار کرمان در امور بانوان در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: در این نشست بر حل مسایل مربوط به بهداشت روانی به‌طور زیربنایی تاکید شد.
وی افزود: هم‌چنین در این نشست تاکید شد که کار فرهنگی باید از خانواده آغاز شود.
زاهدی، به موضوع جلوگیری از افسردگی شهروندان با زیباسازی فضای شهری هم اشاره کرد و گفت: در نشست کمیسیون فرهنگی و آی‌تی، بر استفاده از رقص آب، صدای آبشار و استفاده از رنگ‌هایی که به انسان آرامش می‌دهد در نمای ساختمان‌ها و فضای ادارات و سازمان‌ها تاکید شد.
وی افزود: استفاده از ادعیه و قرآن و ارایه‌ی پیام‌های مربوط به سبک زندگی به‌وسیله‌ی تابلوها و بیلبوردهای شهری از دیگر مواردی بود که در کمیسیون فرهنگی و آی‌تی به آن اشاره شد.
زاهدی ادامه داد: باید در تابلوها و بیلبوردهای شهری مسایل مربوط به سبک زندگی که توسط امام سجاد (علیه‌السلام) در صحیفه‌ی سجادیه بیان شده است را ارایه کنیم.
وی با بیان این‌که حقوق شهروندی کامل را در صحیفه‌ی سجادیه‌ داریم، اظهار داشت: کامل‌ترین رساله‌ی سبک زندگی، رساله‌ی حقوق امام سجاد (علیه‌السلام) است.

تاکید بر تخصیص بودجه‌ برای زیباسازی شهر
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون خدمات شهری هم به نشست مشترک کمسیون خدمات شهری با کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در این نشست تصمیمات قابل‌توجهی در خصوص نشاط و شادابی جامعه اتخاذ شد.
وی افزود: از جمله مسایل مطرح‌شده در این نشست، به‌سازی المان‌های برخی از میدان‌های شهر کرمان است که درخور شان این شهر نیست.
دیوان‌‌بیگی ادامه داد: متاسفانه در بودجه‌ی شهرداری هم اعتبارات خاصی در زمینه‌ی زیباسازی شهر در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین باید در بودجه‌ی سال آینده این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد.

افزایش نشاط اجتماعی و شادابی جامعه؛ یکی از اولویت‌های اصلی
زهرا لری رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم با بیان این‌که نشاط اجتماعی و شادابی جامعه یکی از اولویت‌های اصلی است، اظهار داشت: یکی از مسایلی که می‌تواند محیطی آرام را برای شهروندان ایجاد کند، زیباسازی فضای شهر است.
وی افزود: در همین راستا با حضور مسئولان مربوط و کارشناسان این حوزه، نشست مشترک دو کمیسیون خدمات شهری و اجتماعی، ورزش و جوانان برگزار و مسایل قابل‌توجهی مطرح شد.
لری با بیان این‌که از شهردار کرمان به‌خاطر این‌که علی‌رغم همه‌ی مشغله‌ها به زیباسازی شهر توجه ویژه‌ای دارند، تشکر می‌کنیم، اظهار داشت: در شهرداری، شورای زیباسازی با حضور کارشناسان این حوزه راه‌اندازی شده است و این شورا با برگزاری جلسات متعدد، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای زیباسازی شهر تدوین کرده‌ است.
لری هم‌چنین استفاده از نورپردازی، آب‌نماهای موزون و طراحی درختچه‌های فضای سبز شهری را برای زیباسازی شهر و افزایش  نشاط و شادابی شهروندان بسیار تاثیرگذار دانست.

تاکید بر حضور مدیران شهرداری در نشست‌های عمومی شورا
یاسین‌ پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری هم در این نشست خواستار حضور شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری در نشست عمومی شورا شد.
ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان نیز با اعلام آمادگی خود مبنی بر حضور مدیران شهرداری در نشست عمومی شورا، گفت: می‌شود به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا هریک از مدیران شهرداری، با حضور در نشست عمومی شورا، ضمن ارایه‌ی گزارش عملکرد، وضعیت نیروی انسانی، امکانات، درآمدها، هزینه‌ها و وضعیت مالی سازمان‌های وابسته به شهرداری را ارایه کنند.

تاکید بر برگزاری جلسات منظم کمیسیون کلان شورا
در ادامه، منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی هم با بیان این‌که جلسات این کمیسیون بیش‌تر به بررسی نامه‌ها می‌گذرد، خواستار برگزاری منظم جلسات کمیسیون کلان به صورت ماهانه شد و اظهار داشت: با برگزاری کمیسیون کلان با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری، علاوه بر تصویب مصوباتی که شهرداری نیاز دارد، برنامه‌ها و عملکرد سازمان‌های وابسته به شهرداری نیز تبیین خواهد شد.
وی، به بررسی نحوه‌ی محاسبه‌ی عوارض صدور پروانه توسط چهار منطقه‌ی شهری در کمیسیون معماری و شهرسازی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خوش‌بختانه نحوه‌ی محاسبه‌ی عوارض صدور پروانه در چهار منطقه‌ی شهری براساس مصوبات شورای شهر و فرمول‌های ارایه‌شده بود و فقط مسایل بسیار جزیی به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شد.
ایرانمنش به مشکلات مالی شهرداری هم اشاره و تاکید کرد: با توجه به مشکلات مالی شهرداری، باید از هم‌اکنون افزایش عوارض مختلف شهری برای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری در دستور کار قرار گیرد.
علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه هم به برخی از مصوبات این کمیسیون، از جمله اصلاح بودجه‌ی شهرداری برای سرعت بخشیدن به احداث یکی از ساختمان‌های در دست احداث شهرداری اشاره کرد.

فرهنگ، اقتصاد و علم؛ سه محور مورد تاکید مقام معظم رهبری
کمال جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز به حضورش در روزهای اخیر در محضر مقام معظم رهبری به‌هم‌راه تعدادی از استادان دانشگاه اشاره کرد و به بیان بخشی از سخنان معظم‌له پرداخت.
وی، فرهنگ، اقتصاد و علم را سه محور مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، دانشگاهیان را از سیاسی کردن دانشگاه‌ها پرهیز دادند و با اشاره به افرادی که پیش‌رفت‌های جامعه به‌ویژه پیش‌رفت‌های علمی را قبول ندارند، فرمودند: برای این افراد تورهای علمی بگذارید تا پیش‌رفت‌ها را ببینند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر ادامه داشتن پیش‌رفت‌های دانشگاه‌ها تاکید داشتند و فرمودند: ایستایی پیش‌رفت دانشگاه‌ها، پایمال کردن خون شهدا، به‌ویژه شهدای هسته‌ای است.

جوانمرد، 14 تیرماه روز شهرداری‌ها و روز قلم را نیز تبریک گفت و خطاب به اصحاب رسانه و قلم خاطر نشان کرد: خداوند به قلمی که در دست اصحاب رسانه است، قسم یاد کرده است؛ بنابراین باید حرمت قلم را نگه داشت.

شادابی جسم و روان، ارتباط مستقیم با شادابی جامعه دارد
در ادامه، ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست با بیان این‌که شادابی جسم و روان ارتباط مستقیم با شادابی جامعه دارد، گفت: بخش زیادی از سلامت روان به سلامت بصری و دیداری برمی‌گردد.
وی افزود: در بخشی از نماها و دیوارهای شهر می‌شود با کارهای هنری بسیار ساده و نقاشی‌های کم‌هزینه، تغییرات بصری خوبی ایجاد کرد.
معصوم‌زاده ادامه داد: در همین راستا عکس‌هایی از برخی نقاط مسیر میدان آزادی تا میدان شهدا گرفته شده است که با هزینه‌ی کم می‌شود این نقاط را زیباسازی و به سلامت روان شهروندان کمک کرد.
وی افزود: با توجه به این‌که احیای بافت تاریخی شهر کرمان در دستور کار شهرداری کرمان و سایر دستگاه‌های مربوط قرار دارد، باید در نخستین قدم مسیر میدان آزادی تا میدان شهدا، زیباسازی شود.
معصوم‌زاده در ادامه، به نمایش عکس‌های گرفته‌شده از این مسیر پرداخت.

تخصیص 4 میلیارد تومان برای بدنه‌سازی میدان شهدا
شهردار کرمان نیز در ادامه، در خصوص زیباسازی مسیر میدان آزادی تا میدان شهدا، گفت: اگر شهروندان و مالکان مسیر خیابان شریعتی از مصوبه‌ی شورای شهر مبنی بر ارایه‌ی تخفیفات برای بازسازی املاک این مسیر استقبال کنند، کمک شایانی به زیباسازی این قسمت از شهر می‌شود. سیف‌الهی هم‌چنین به بدنه‌سازی میدان شهدا اشاره کرد و گفت: 4 میلیارد تومان از منابع دولتی برای بدنه‌سازی میدان شهدا تخصیص پیدا کرده است؛ ضمن این‌که بخش‌هایی از مسیر میدان آزادی تا میدان شهدا هم اگر امکان داشته باشد، با رنگ‌آمیزی، نقاشی دیواری و روش‌های دیگر زیباسازی خواهد شد.
در ادامه‌ی این نشست، مویدی رییس شورای شهر نیز از تصویب فاز سوم بازپس‌گیری اراضی دولتی در «روستای الله‌آباد» در شورای تامین استان خبر داد.
شهردار کرمان هم در این خصوص با بیان این‌که محدوده‌ی این روستا شامل زمین‌های دولتی است که توسط برخی افراد تصاحب شده است، گفت: تاکنون 25 هکتار از این محدوده، تخریب و تبدیل به فضای سبز شده است؛ ضمن این‌که مابقی این محدوده نیز باید سامان‌دهی شود.
سیف‌الهی افزود: متاسفانه خانه‌های این محدوده کاملا غیرفنی ساخته شده و از هیچ‌گونه استحکامی برخوردار نیستند؛ بنابراین در صورت رخداد زلزله، این محدوده تلفات انسانی زیادی خواهد داشت.
وی، تخریب حاشیه‌نشینی را به جراحی بدن انسان برای سلامتی تشبیه و تصریح کرد: علی‌رغم این‌که علاقه‌ای به تخریب سکونت‌گاه‌های غیررسمی نداریم، اما باید با حاشیه‌نشینی برخورد کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *