جشن طلاق، سونامی اجتماعی


عضو  شورای اسلامی شهر کرمان و استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با انتقاد از پدیده شوم«جشن طلاق» یا به اصطلاح«جشن سفید» که از سوی برخی از زوج های جوان طبقه بالای جامعه! رواج پیدا کرده گفت: جشن طلاق، زلزله و سونامی اجتماعی است.

جوانمرد، خانواده را اساسی ترین رکن هر جامعه عنوان و افزود: جای تاسف است در کشوری که روزگاری نام طلاق هم به دلیل قبحش بر لب نمی آمد، این روزها برخی زوج های جوان برای جداییشان، در تالارهای بزرگ شهر جشن گرفته و از دوستان و آشنایان دعوت می کنند تا در این جشن به اصطلاح رهایی! همراهی شان کنند.

وی به اهمیت تشکیل خانواده از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: تشکیل خانواده از سنت های نبوی است به طوری که نیمی از دین با این سنت حسنه کامل می شود.

جوانمرد به آسیب شناسی بحث طلاق یا «تراژدی تلخ خانواده» از دیدگاه جامعه شناسان پرداخت و بیان داشت: «جشن طلاق» یک پدیده نوظهور ضداجتماعی است که در دراز مدت و به منظور مسخ فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی شکل گرفته است.

وی جنگ نرم کشوری، «جشن طلاق»را ابزار مدرن هژمونی سلطه در ضربه زدن به استحکام خانواده ها عنوان کرد و بیان داشت: بعد از جنگ هشت ساله دفاع مقدس و زمانی که دشمن مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی را به صورت سخت افزاری و جنگ رویارویی بی تاثیر دید به منظور استحاله فرهنگی، دگرگونی و دگردیسی نظام ارزشی و تغییر سبک زندگی، جنگ نرم را به منظور نفوذ در ذهن ها و قلب ها در دستور کار خود قرار داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها، طلاق را منفورترین حلال در دین اسلام برشمرد و گفت: طلاق نباید به عنوان سند افتخار مدنظر قرار گیرد بلکه باید از آن به عنوان «تراژدی تلخ خانواده» نام برد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، سلامت خانواده را متضمن سلامت جامعه دانست و افزود: آموزش پیش از ازدواج، آموزش همسر یابی و همسر داری نقش مهمی در جهت تحکیم بنیاد خانواده ایفا می کند.

جوانمرد، در پایان سخنان خود خواستار برخورد اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس با برگزاری این مراسم ها شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *