کشتارگاه صنعتی در کرمان احداث می‌شود


رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان گفت: کشتارگاه نیمه‌ صنعتی کرمان به صنعتی تبدیل خواهد شد.

رویا دیوان‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار کرنا به بازدید مشترک اعضای کمیسیون‌های خدمات‌ شهری وبهداشت، پسماند و محیط زیست از کشتارگاه کرمان اشاره و وضعیت این کشتارگاه را نامطلوب ارزیابی کرد.
وی افزود: به همین منظور احداث کشتارگاه صنعتی کرمان با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته و توافقات اولیه‌ی شهرداری با سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خصوص احداث کشتارگاه انجام شده است.
دیوان‌بیگی هم‌چنین بر سامان‌دهی وضعیت کشتارگاه فعلی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: در این رابطه اعضای کمیسیون‌های خدمات شهری و بهداشت، پسماند و محیط زیست به طور سرزده از محل کشتارگاه بازدید کردند و پس از بازدید، نشست مشترکی برای بررسی معضلات و مشکلات کشتارگاه برگزار شد.
وی در خصوص مصوبات این نشست نیز اظهار داشت: در این نشست مقرر شد تا زمان بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی کرمان، کشتارگاه فعلی سامان‌دهی شود.
وی اقدام برای اخذ کارت بهداشتی و پوشش مناسب کارکنان کشتارگاه را نیز از دیگر مصوبات این نشست دانست و اظهار داشت: هم‌چنین مقرر شد تا مجموعه‌ی کشتارگاه فعلی توسط شورای شهر بیش‌تر نظارت شود؛ چرا که سلامت گوشت با سلامت شهروندان رابطه‌ی مستقیم دارد.
دیوان‌بیگی به وضعیت کشتارگاه‌های گوشت مرغ هم اشاره کرد و گفت: بازدید از کشتارگاه‌ها و مراکز توزیع گوشت مرغ کرمان نیز در دستور کار کمیسیون‌های خدمات شهری و بهداشت، پسماند و محیط زیست قرار دارد.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان به سایر اقدامات این کمیسیون نیز اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه‌ی بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر از دیگر مواردی است که توسط کمیسیون خدمات شهری در حال پی‌گیری است و بر این اساس مصوب شده است تا سه پارک بانوان در سه منطقه‌ی شهری احداث شود.
دیوان‌بیگی افزود: احداث پارک بانوان توکل‌آباد هم‌اکنون در دستور کار است؛ ضمن این‌که قرار است پارک تخصصی ویژه‌ی خانواده‌ها و کودکان نیز در شهر کرمان احداث شود.
وی ادامه داد: بررسی وضعیت ایمنی و استاندارد بودن ایستگاه‌های تندرستی و وسایل بازی بچه‌ها از دیگر مواردی است که پی‌گیری می‌شود؛ ضمن این‌که در بودجه‌ی امسال شهرداری، اعتباراتی برای نصب دستگاه‌های جدید و تعمیرات وسایل تندرستی و بازی بچه‌ها دیده شده است.
رییس کمیسیون خدمات شهری به سامان‌دهی میدان میوه و تره‌بار هم اشاره کرد و گفت: میدان میوه و تره‌بار با برخی مشکلات مواجه بود که با بررسی‌های انجام شده این مشکلات از جمله اختلافاتی که در خصوص مدیریت این مجموعه بود، برطرف شد.
دیوان‌بیگی سامان‌دهی دکه‌های شهر، ارایه‌ی طرح استفاده از بتن غلطکی به جای آسفالت در معابر شهر، زیباسازی ایستگاه‌های اتوبوس و گسترش ایستگاه‌های مکانیزه در سطح شهر به ویژه در مناطق محروم، بررسی چگونگی ارایه‌ی خدمات الکترونیکی توسط شهرداری با حضور مدیرکل فن‌آوری و اطلاعات استانداری و مدیرعامل سازمان فن‌آوری و اطلاعات شهرداری، پی‌گیری برای سامان‌دهی آرامستان کرمان و نصب تابلوها در آرامستان و زیباسازی نمای شهری بر اساس معماری سنتی با استفاده از هنرمندان کرمانی را از جمله دیگر اقدامات در دست اجرای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان دانست.
وی هم‌چنین یادآور شد: کمیسیون خدمات شهری بیش‌ترین نامه‌های شهروندان در زمینه‌های مختلف را پاسخ‌گوست و در برخی موارد برای بررسی بهتر موضوعات و مشکلات، از شهروندان برای حضور در نشست‌های کمیسیون دعوت می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *