افتخار اعضای شورای اسلامی شهر کرمان خدمت به مردم است


اولین نشست مردمی دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرمان روز یکشنبه مورخ 11/3/93 با حضور رئیس،  اعضای شورا و به همراهی مسئولین شهرداری در مسجد امیرالمومنین محله پانصددستگاه برگزار شد .

در ابتدای جلسه و پس از قرائت قرآن کریم حجت الاسلام رشیدپور امام جماعت مسجد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به میهمانان محترم مساجد را یکی از ارکان و محورهای اصلی جامعه عنوان کرد و گفت مساجد در مناسبتهای مختلف فعال و پویا هستند که باید به آبادانی آنها توجه خاص شود.

سپس حجت‌الاسلام محمد ربانی سخنگو شورای اسلامی شهر کرمان هم با بیان این که اعضای شورا منتخبین مردم و خادم آن‌ها هستند، گفت: این دیدار، اولین دیدار رودر روی ما با مردم است و امیدواریم کم و کاستی‌های آن در دیدارهای بعدی برطرف شود و بتوانیم در پایان دوره‌ی این شورا، کارنامه‌ی درخشانی از خدمت به مردم ارایه دهیم.

در ادامه چند نفر از اهالی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت شهرداری در سنوات گذشته مشکلات محله خود را عنوان کردند، مشکلاتی ازقبیل: وضعیت نامناسب فاضلاب ، کمبود مکان های ورزشی ، عدم وجود فضای سبز و پارک در محله ، وجود ملک ها و آپارتمانهای فرسوده ،وضعیت نا مناسب آسفالت و …

شهردار منطقه سه نیز در این دیدار گفت: یک محله را در وهله‌ی اول، مردم آن می‌سازند.

محسن پوراسماعیلی در پاسخ به مشکلات و درد دل‌های مردم این منطقه، با اشاره به این که مهم‌ترین معضل این منطقه، فاضلاب آن است، گفت: ما آمادگی داریم که برای ایجاد شبکه‌ی فاضلاب در هر نقطه از این منطقه مجوز بدهیم.
پوراسماعیلی افزود: ما برای یک جدول‌گذاری ساده در این منطقه با مشکلات زیادی مثل هماهنگی نکردن  برخی از مردم در زمینه‌ی برداشتن توری‌ها و کانکس‌ها روبه‌رو شدیم که امیدوراریم با همکاری مردم محله مشکلات مد نظر مرتفع گردد.

وی در خصوص مشکل آسفالت در این شهرک هم گفت: متاسفانه در حال حاضر در مورد تامین قیر و خرید آسفالت، وضعیت خوبی نداریم و با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

سپس آقای مشرفی گفتند: این شورا کم‌تر از یک سال است که آغاز به کار کرده و در این مدت، کارهای عقب‌افتاده و ناتمامی هم داشته است، اما در همین مدت کم هم اقدامات خوبی انجام شده است.

نایب رئیس شورا، بررسی مشکل ترافیک و چگونگی راه‌اندازی سیستم بی‌‌آرتی (اتوبوس‌های تندرو) را از جمله برخی از فعالیت‌های شورای شهر برشمرد و اظهار داشت:  که در صورت راه‌اندازی سیستم بی‌‌آرتی ، به این منطقه هم سرویس‌دهی خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در مورد زیباسازی، مبلمان شهری و ایجاد فضاهای سبز مجهز در این منطقه، با هم‌کاری مردم و شهرداری اقدامات در خور این مردم انجام دهیم.

مهندس گیلانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم در پاسخ به دغدغه‌های مردم این شهرک، بزرگ‌ترین مشکل شورا و شهرداری را موضوع  کمبود اعتبارات و محدودیت‌ها دانست و گفت: با وجود این، ما می‌توانیم مصوباتی داشته باشیم و این معضلات را پی‌گیری کنیم.

وی افزود: برای حل مشکل مربوط به نبون شهرک استاد شهریار در بافت فرسوده و سهمیه‌های مربوط به بازسازی آن، امکان اعطای تخفیف 50 درصدی پروانه‌ی ساختمانی برای بازسازی خانه‌های این شهرک را فراهم می‌کنیم.
گیلانی با اشاره به این‌که بهترین راه برای رونق گرفتن این منطقه و رشد اقتصادی و رفاهی آن، تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ساخت مجموعه‌های تجاری، مسکونی و بازارچه است، گفت: ما به معاونت سرمایه‌گذاری شهرداری پیش‌نهاد می‌دهیم که از زمین‌های خالی که در این منطقه وجود دارد، برای ساخت چنین مجموعه‌هایی استفاده کنند.
وی در خصوص حل مشکل آسفالت این منطقه نیز گفت: آسفالت این شهرک در اولویت قرار خواهد گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *