نرخ جدید اتوبوس‌های واحد شهری کرمان اعلام شد


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شب گذشته با حضور رییس، اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.
در این نشست روسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان به ارایه‌ی مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در این نشست به ارایه‌ی نرخ اتوبوس‌های واحد شهری پرداخت و اظهار داشت: طبق آنالیز انجام شده در شورای سازمان اتوبوس‌رانی هزینه‌ی جابه‌جایی هر مسافر 925 تومان اعلام و نرخ بلیط اتوبوس‌های واحد شهری متعلق به سازمان اتوبوس‌رانی از 150 تومان به 300 تومان و اتوبوس‌های بخش خصوصی از 200 تومان به 350 تومان پیش‌نهاد شده بود. 
«علی منصوری» افزود: پیش‌نهادات شورای سازمان اتوبوس‌رانی در کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان بررسی و نرخ بلیط اتوبوس‌های واحد متعلق به سازمان اتوبوس‌رانی 225 تومان و اتوبوس‌های بخش خصوصی 300 تومان مصوب شد. 
رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی نیز از نشست مشترک این کمیسیون با کمیسیون فرهنگی و آی‌تی خبر داد و گفت: در این نشست مشترک که با حضور رییس اداره‌ی ارشاد شهرستان کرمان، نمایندگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج برگزار شد، مسایل قابل توجهی در خصوص اوقات فراغت نوجوانان مطرح شد.
رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی نیز در این نشست بر مدیریت واحد فرهنگی تاکید و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا متولیان فرهنگی کرمان را در کنار هم جمع کنیم و نظریات را به اشتراک بگذاریم.
«صدیقه زاهدی» افزود: در نشست مشترک با متولیان فرهنگی در خصوص مدیریت واحد فرهنگی تبادل نظر و تعامل شد و مقرر گردید نشست متولیان فرهنگی کرمان با محوریت شورای اسلامی و شهرداری به طور مستمر برگزار شود.
نایب رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط‌زیست هم در این نشست به حضور «علی‌اکبر حق‌دوست» رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در کمیسیون بهداشت اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد تا با تعامل با دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌هایی برای اطلاع‌رسانی مسایل بهداشتی و پیش‌گیری از بیماری‌ها در نقاط مختلف شهر کرمان اجرا شود.
«مهنوش مومنی» به انجام تبلیغات بهداشتی در سطح شهر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نصب پیام تبلیغی در خصوص استفاده از ظروف گیاهی به جای ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی باز خورد مناسبی داشت.
رییس کمیسیون خدمات شهری هم در این نشست به حضور معاون خدمات شهری شهردار و معاون خدمات شهری شهردار منطقه‌ی دو در این کمیسیون اشاره و خاطرنشان کرد: در این نشست گزارش مبسوطی از فعالیت‌های منطقه‌ی دو ارایه شد.
«رویا دیوان‌بیگی» افزود: هفته‌ی گذشته نیز معاون خدمات شهری شهرداری منطقه‌ی یک در نشست کمیسیون خدمات شهری حضور داشت و قرار است معاونان خدمات شهری هر یک از مناطق، گزارش عملکرد هر منطقه را در کمیسیون خدمات شهری ارایه کنند.
حصارکشی زمین‌های خالی، نظارت پایدار و مستمر بر فعالیت‌های انجام شده توسط شهرداری‌های مناطق و ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های ویژه‌ی خانواده و کودک در نقاط مختلف شهر، از دیگر مواردی بود که دیوان‌بیگی به آن‌ها اشاره و بر اجرای آن تاکید کرد.
رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم در این نشست خواستار تسریع در ایجاد دفتر مشترک شهرداری و آموزش و پرورش برای بررسی مشکلات فرهنگیان شد.
«زهرا لری» هم‌چنین به ایجاد مجموعه‌ای برای برگزاری جشن‌ها و مراسم پرسنل شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده‌ی بزرگ شهرداری نیازمند مجموعه‌ای برای برگزاری جشن‌ها و مراسم هستند و باید در این خصوص اقدام شود.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته قرار بود مجموعه‌ی باغ توکل‌آباد برای این منظور به‌سازی و تجهیز شود؛ اما در شورای شهر مصوب شد این مجموعه تبدیل به پارک بانوان شود.
سامان‌دهی وضعیت اجتماعی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و آموزش فرهنگ شهروندی به اهالی این سکونت‌گاه‌ها نیز از جمله مواردی بود که رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان بر اجرای آن تاکید کرد.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی هم در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های شهردار برای آزادسازی اراضی دولتی در حاشیه‌ی شهر به طرح چند پرسش در خصوص فعالیت‌های شهرداری پرداخت.
وضعیت فعالیت‌های مشارکتی موسسه‌ی مالی و اعتباری عسکریه، روند اجرای تله‌کابین، نظارت بیش‌تر بر شرکت‌های تنظیف، بازدید شهرداران مناطق از محدوده‌ی شهری مربوط به هر منطقه، تملک املاک باقی مانده در خیابان شهید دستغیب، تعویض جدول‌های سطح شهر بر اساس اولویت‌بندی، ارایه‌ی طرح مناسب و دستورالعمل برای نمای ساختمان‌های بافت قدیم و وضعیت تقاطع‌های غیرهم‌سطح از جمله مواردی بود که «منصور ایرانمنش» به آن اشاره کرد.
وی هم چنین بر بازدید اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از مناطق مختلف شهر تاکید کرد.
«کمال جوانمرد» عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست به برخی از مصوبات شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و گفت: از سوی شهردار تهران لایحه‌ای برای ارسال به مجلس شورای اسلامی ارایه شده بود مبنی بر این که برای جلوگیری از آلایندگی، کارت سوخت خودروهایی که معاینه‌ی فنی ندارند مسدود شود که این موضوع در شورای عالی استان‌ها بررسی و مقرر شد در این لایحه به جای معاینه‌ی فنی، بیمه‌نامه‌ی خودرو لحاظ شود.
بررسی اصلاح و بازنگری قانون انتخابات شوراها نیز از دیگر مواردی بود که جوانمرد به آن اشاره کرد.
«سعید گیلانی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست بر پی‌گیری مصوبات کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان توسط روسای کمیسیون‌ها تاکید کرد.
حصارکشی زمین‌های خالی و وضعیت پروژه‌های چهارراه سمیه (طهماسب‌آباد) و طرح میدان آزادی نیز از دیگر مواردی بود که گیلانی به آن اشاره کرد.

در ادامه این نشست شهردار کرمان موضوعات فرهنگی را دارای ابعاد مختلف دانست و اظهار داشت: موضوعات بهداشتی و تلاش برای پیش‌گیری از بیماری‌ها نیز یک نوع کار فرهنگی محسوب می‌شود؛ بنابراین باید برای آگاه‌سازی مردم در خصوص مسایل بهداشتی از ظرفیت‌های موجود از جمله نشریه‌ی کرمان‌شهر بهره برد.
وی هم‌چنین به آزادسازی 20 هکتار از اراضی حاشیه‌ی شهر کرمان در روز یک‌شنبه 28 اردیبهشت جاری اشاره کرد و گفت: موضوع حاشیه‌نشینی بسیار جدی است و باید با این پدیده برخورد شود.
سیف‌الهی افزود: بخشی از تصرفات اراضی به دلیل سهل‌انگاری سیستم دولتی بوده و بخشی نیز در دوره‌ی تغییر شهردار و استاندار انجام شده است.
وی ادامه داد: برای آزادسازی اراضی تصرف شده نشست‌های متعدد با مسئولان استان برگزار و همه‌ی جوانب سنجیده شده است.
موضوع افزایش نرخ بلیط اتوبوس‌های واحد شهری نیز از دیگر مواردی بود که شهردار کرمان به آن اشاره و تصریح کرد: با قیمت فعلی بلیط اتوبوس واحد شهری، حتی حقوق راننده‌های اتوبوس تامین نمی‌شود.
سیف‌الهی با اشاره به عدم پرداخت یارانه‌ی بلیط اتوبوس‌های واحد شهری از سوی دولت، اظهار داشت: سازمان اتوبوس‌رانی کرمان با مشکلات مختلفی روبه‌روست، اما با تلاش مدیریت آن تاکنون به خوبی اداره شده است.
وی افزود: ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس مکانیزه و در نظر گرفتن صندلی‌هایی ویژه‌ی معلولان و خانم‌های باردار از جمله ابتکارات و تلاش‌های مدیریت سازمان اتوبوس‌رانی است.
سیف‌الهی به ساخت فرهنگ‌سرا در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان از جمله شهرک بنی‌هاشم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: منابع ساخت این فرهنگ‌سرا باید از بودجه‌های ملی تامین شود و در صورت تامین اعتبار این فرهنگ‌سرا احداث می‌شود.
نظارت بیش‌تر بر شرکت‌‌های تنظیف برای جلوگیری از پایمال شدن حق و حقوق کارگران تنظیف، آسفالت و لکه‌گیری معابر، نماسازی مناسب ساختمان‌ها در بافت قدیم و تکمیل تقاطع‌های غیرهم‌سطح از جمله تقاطع غیرهم‌سطح سیدی نیز از جمله مواردی بود که شهردار کرمان بر انجام آن تاکید کرد.
سیف‌الهی در خصوص ایجاد قطار شهری (تراموا) در کرمان نیز به انجام مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذار اشاره و خاطرنشان کرد: با تصویب نهایی طرح جامع حمل و نقل شهر کرمان، برای حمل و نقل شهر کرمان به طور مناسب برنامه‌ریزی می‌شود.
شهردار کرمان هم‌چنین از وجود قوانین ضد و نقیض نیز گلایه و بر اصلاح قوانین شهرداری‌ها تاکید کرد.
سیف‌الهی به برگزاری مسابقه‌ی طراحی میدان آزادی کرمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این مسابقه توسط مشاور در حال انجام است.
شهردار کرمان در خصوص ملک متعلق به شهرداری کرمان در میدان شهدا (مشتاقیه) که دفتر هیئت‌های ورزشی بود نیز اظهار داشت: مقرر شد شهرداری کرمان اجاره‌ی یک سال یک ساختمان به مبلغ 25 میلیون تومان را بپردازد تا هیئت‌های ورزشی از این ساختمان نقل مکان کنند.
شهردار کرمان در این نشست به مشکلات مختلف و حجم کار بسیار زیاد شهرداری اشاره کرد و گفت: وجود همه‌ی مشکلات شهرداری، ناقض وظیفه‌ی نظارتی شورای شهر نیست و اعضای شورا حق دارند در خصوص مسایل مختلف شهر از شهردار سوال کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *